קנה עכשיו, שלם אחר-כך: לטוס עוד לפני שמשלמים על הטיסה

חברות תעופה רבות משתפות פעולה עם חברות המספקות שירות BNPL, כדי לתת ללקוחות אפשרות לשלם עבור הטיסות שלהם בתשלומים • נוסעים המשתמשים בשירות BNPL רוכשים יותר מושבי פרימיום ואף כרטיסים במחלקה ראשונה: "הצרכנים כבר לא קונים את המושבים הזולים ביותר במטוס"

כך תקנו כרטיסי טיסה בתשלומים / צילום: Shutterstock, Damir Khabirov
כך תקנו כרטיסי טיסה בתשלומים / צילום: Shutterstock, Damir Khabirov

ככל שעליות המחירים מסביב לעולם ממשיכות לתדלק את יוקר המחיה, חברות תעופה רבות משתפות פעולה עם חברות המספקות שירות BNPL - "קנה עכשיו, שלם מאוחר יותר" - כדי לתת ללקוחות את האפשרות לשלם עבור הטיסות שלהם בתשלומים, במקום בתשלום חד-פעמי. חברות מסוימות אף מאפשרות לנוסעים לטוס לפני שמחיר הטיסה ישולם במלואו. יותר מ-30 חברות תעופה כבר מציעות את השירות, ביניהן יונייטד איירליינס, לופטהנזה, אייר קנדה ואירו מקסיקו. 

הנופשים שרק רוצים לישון: הטרנד החדש בעולם התיירות
המשקה שטעים יותר בשמים וקוויאר ללא הגבלה: הצצה אל מטבחי הפרימיום של חברות התעופה
טסים ורוצים להתפנק? אלה חברות התעופה הטובות בעולם לשנת 2022
קוויאר ללא הגבלה: כך מחזרות חברות התעופה אחר הנוסעים העשירים
סתיו על החוף? גם עכשיו זה זמן טוב לנסוע לחופשה באי 

איך זה עובד

חברות BNPL מבוססות על שיטת התשלום בתשלומים, אלא שלהבדיל מאשראי בנקאי - התשלום לא נוגס במסגרת האשראי ולרוב לא מחויב בריבית.

חברות BNPL המשתפות פעולה עם חברות התעופה פועלות בכמה דרכים. חלקן בודקות במהירות, תוך דקות ספורות, בנקודת המכירה המקוונת או הפיזית, את מצבו הכספי של הצרכן, ומעניקות לו אשראי. התשלום נעשה לרוב ישירות דרך חשבון הבנק של המשתמשים אל חברה המממנת.

החברות המבצעות בדיקת אשראי מהירה על הנוסע משתמשות בה כדי לקבוע את שיעורי הריבית והוראות הקבע, וכך לדעת האם ניתן לספק לאותו צרכן את השירות, שהוא למעשה הלוואה לטווח קצר, המאושרת בהנפת אצבע. תעריפי ההחזר משתנים בהתאם למצבו הכלכלי של הנוסע.

חברות אחרות, כמו חברה בשם Pay Later Travel, לא מבצעות בדיקת אשראי ולא מציבות תנאי מימון, אך על הנוסעים להבטיח את הטיסה באמצעות פיקדון, ולשלם את מלוא התעריף לפני הטיסה. תוכניות אלה מתאימות במיוחד עבור צרכנים צעירים, המשתמשים בתוכניות תשלום BNPL כדי לרכוש כרטיסי טיבה בשיעורים גבוהים יותר מקבוצות גיל אחרות.

טום בוטס, מנהל מסחרי ראשי של חברת Uplift המספקת שירותי BNPL לחברות תעופה, הדגיש בפני CNBC כי מטרת השירות אינה לאפשר לצרכנים לרכוש נסיעות שהם לא יכולים להרשות לעצמם או לעודד אותם לצאת לטיולים שהם לא צריכים. "מדובר בסיוע בפועל לצרכנים לתקצב ולשלם עבור טיולי החלומות שלהם", אמר.

עוד הוסיף בוטס כי Uplift "מתמקדת ב-100% בנסיעות פנאי". הוא הוסיף כי צרכנים שמשתמשים בשירותיה נוטים לפנק את עצמם בזכות האפשרות לשלם בתשלומים ללא ריבית ומסגרת.

על-פי נתוני החברה, נוסעים המשתמשים בשירות BNPL רוכשים יותר מושבי פרימיום ואף כרטיסים במחלקה ראשונה. "הצרכנים כבר לא קונים את המושבים הזולים ביותר במטוס", אמר בוטס.

לא רק חברות תעופה

סוכנות הנסיעות המקוונת Booking.com עובדת עם חברת BNPL Zip, המאפשרת למטיילים לשלם עבור מלונות, הפלגות, מכוניות וחוויות נסיעות בתשלומים.

TripMoney, זרוע הפינטק של MakeMyTrip שהשיקה תוכניות BNPL, ראתה צמיחה בשיעור של פי ארבעה בשנתיים האחרונות בשימוש בשירות. כיום, אנשים המתכננים טיולים בפלטפורמה בוחרים באופן פעיל באמצעי תשלום זה עבור הזמנות טיסות, רכבות ומלון. פ

לטפורמת נסיעות מקוונת אחרת, Cleartrip, דיווחה כי ההזמנות המוקדמות שלה עלו ביותר מ-10% בשנה שעברה, לעומת עלייה שנתית של 5% ב-2020.

אלא שחשוב לזכור שאין ארוחות חינם. מה שחברות התשלומים מכנות "מימון מיידי בעלות אפסית" עשוי להיות פחות נוצץ ממה שהפרסומות מציעות, ולכן במקרה הזה, חשוב לבדוק את שיניו של הסוס - גם אם ניתן לשלם עליו אחר-כך.