אקסלנס רכש את בית ההשקעות אפסילון ב-95 מיליון שקל

בית ההשקעות מבית הפניקס רוכש בעסקה כמעט 8.2 מיליארד שקל נכסים מנוהלים • קרנות הנאמנות של אפסילון ימוזגו לתוך קסם, ופעילות ניהול התיקים תתנהל תחת המותג אפסילון • פרנקל יישאר יו"ר אפסילון

אבנר חדד - מנכ''ל אקסלנס / צילום: תמר מצפי
אבנר חדד - מנכ''ל אקסלנס / צילום: תמר מצפי

בית ההשקעות אקסלנס מבית הפניקס רכש את חברת קרנות הנאמנות וחברת ניהול התיקים של בית ההשקעות אפסילון. הצדדים חתמו אתמול (ג') על ההסכם במסגרתו בתמורה לסכום של 95 מיליון שקל תקבל אקסלנס סך נכסים מנוהלים בהיקף של כ-8.2 מיליארד שקל.

לאחר השלמת הרכישה, פעילות חברת קרנות הנאמנות, בהיקף של כ-4 מיליארד שקל, תמוזג לתוך קסם שהיא חברת הקרנות של אקסלנס. כחלק מן ההסכם, פעילות התיקים של אפסילון תמשיך להתנהל תחת המותג אפסילון בראשות היו"ר שמואל פרנקל שייסד את אפסילון.

אפסילון הוקם בשנת 1988 ונמצא בשליטת דסק"ש (67.4%) ושמואל פרנקל, המשמש גם כמנכ"ל החברה. על פי דוחות דסק"ש, שווי החזקותיה באפסילון נעמד בסוף הרבעון השני של 2022 בכ-59 מיליון שקל.

זהו בית ההשקעות השני שרוכשת הפניקס בתוך פחות משנתיים. זאת לאחר שאשתקד השלימה הקבוצה, בניהולו של אייל בן סימון, את רכישת הפעילות של הלמן-אלדובי.

עבור דסק"ש, מכירת אפסילון מהווה יישום ראשון של אסטרטגיית החברה למיקוד עסקיה בתחום הנדל"ן. אסטרטגיה זו נקבעה בידי הדירקטוריון בראשותו של צחי נחמיאס, לאחר שדסק"ש עברה במארס 2021 לשליטה של קבוצת משקיעים בראשות נחמיאס, האחים דני ומייקי זלקינד, וכן איש העסקים רמי לוי.

לדברי דסק"ש, התמורה בגין מכירת האחזקות באפסילון הינה בסכום שאינו מהותי לחברה והיא אינה צפויה לרשום רווח או הפסד בגין המכירה במועד ההשלמה. נכסים נוספים שאינם נמצאים כעת בליבת הפעילות של דסק"ש ועשויים להימכר בעתיד, כוללים בים השאר את מניות השליטה בחברת התקשורת סלקום ובחברת ההשקעות בהייטק אלרון.

אבנר חדד, מנכ"ל בית ההשקעות אקסלנס, ציין כי "רכישת הנכסים של בית ההשקעות הוותיק אפסילון היא מהלך נוסף במימוש אסטרטגיית הצמיחה של בית ההשקעות והקבוצה, להרחבת פעילות ניהול הכספים". גם פרנקל, מייסד ומבעלי השליטה באפסילון בירך.

את אקסלנס ייצגו עוה"ד אברהמי וול, ורד אורן ושרית פרלמוטר-שוגרמן מפישר. את אפסילון ייצגו עוה"ד צבי פירון, עודד אופק ושניר דר, ממשרד מ. פירון.