הסבא הקים רשת ארונות, הנכד ממשיך אותו: "כל עיר דורשת משהו אחר, וצריך לבצע התאמות. זה לא יעיל"

גיא ריינדל, בן 48 מראשון לציון, נשוי + 4 • מנכ"ל ארונות הראל • "בהשוואה לארה"ב, יש בישראל הרבה יותר רגולציה למפעל ייצור, וחבל. גם ביבוא יש אתגרים, בין השאר בשל עלויות מחירי ההובלה הימית של קונטיינרים" •  גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

גיא ריינדל, מנכ''ל ארונות הראל / צילום: שלומי פרי
גיא ריינדל, מנכ''ל ארונות הראל / צילום: שלומי פרי

"אנחנו מפעל נגרות יצרני וגם יבואן, מה שאומר שהדרישות מאיתנו רבות ומגוונות", אומר גיא ריינדל, מנכ"ל רשת ארונות הראל, שעוסקת בייצור ארונות וביבוא ושיווק מזרנים ומיטות.

"בהשוואה לארה"ב למשל, יש בישראל הרבה יותר רגולציה למפעל ייצור, וחבל. גם ביבוא יש אתגרים, בין השאר בשל עלויות מחירי ההובלה הימית של קונטיינרים, שעלו מאוד בעיקר בתקופת הקורונה. התמודדנו עם זה בזכות העובדה שהיינו הראשונים לייבא לארץ מזרנים מגולגלים כבר ב־2017, מה שאיפשר להכניס לקונטיינר כ־300 מזרנים איכותיים מגולגלים, במקום כ־50 פתוחים. זיכינו את הצרכן בפער במחיר".

ארונות הראל היא חברה משפחתית שהוקמה בידי ישראל ריינדל, סבו של גיא, ב־1974. משנת 2013, גיא הוא המנכ"ל, והחברה כיום מעסיקה 40 עובדים. שם החברה הוא הלחם שמותיהם של הסבא (ישראל) והסבתא (הרייט).

בתחילת הדרך הכין הסבא ארונות במו ידיו ועם הזמן המכונות החליפו את העבודה הידנית. בנו, אריה, אביו של גיא, נכנס לעסק ולאט לאט חנות אחת הפכה לשתיים, ושתיים לשלוש, עד שכיום מונה הרשת 9 סניפים בכל הארץ ומפעל בראשון לציון. במפעל גם מאוחסן היבוא, הכולל ייצוג של מותג המזרנים NEST של חברת RESTONIC האמריקאית ועוד ועוד.

גיא משתף כי לחברה אין קשיי מימון. "זה בין השאר בזכות אסטרטגיה לפיה כל הסניפים, למעט אלה שבקניונים, הם בבעלותנו המלאה. העסק יציב ואין הוצאות לא צפויות בשל עליית מחירי השכירות או עצירת פעילות כזו או אחרת.

"יש לנו סניפים בפריפריה ואתר, המציעים את אותם מוצרים, באותם מחירים לכל האזורים בארץ", אומר גיא. "הדרישות של כל עיר או אזור תעשייה שונות, וצריך לבצע התאמה לכל מקום בנפרד. היה יכול להיות הרבה יותר יעיל אם לכולן היו את אותן הדרישות".

בניגוד להרבה עסקים, גיא מציין כי תקופת הקורונה דווקא היטיבה עם העסק שלו. "אנשים שהו בבית, וכתוצאה מזה פרח תחום עיצוב הבית ושדרוג חדר השינה. תחום המזרונים גדל בכ־80%, הארונות בכ־10%.

"ניצלנו את זה והכנסנו למפעל טכנולוגיות חדשות: הקמנו מחלקה המתמקדת בדלתות זכוכית, משהו שהולך היום חזק וטוב שנערכנו לכך. הוכנסה למפעל מכונת ליטוש חדשה והגדלנו את המפעל בכ־400 מ"ר בנוי לטובת אחסון מזרנים וחומרי גלם כמו אלומיניום. למרות מחירו הגבוה, אנו משתמשים באלומיניום לא מעט לחיזוק הארונות. עם פרוץ המלחמה באוקראינה הצלחנו לייבאו ממקורות שונים, למרות שמחירו כבר התחיל להאמיר".

לסיכום, גיא מציין את השאיפות לעתיד. "אנו רוצים לפתוח בחודשים הקרובים עוד שני סניפים, אחד בכרמיאל והשני בחיפה. בנוסף, יש מגעים מתקדמים לפתוח בזכיינות סניפים שימכרו את המזרנים המגולגלים, בשתי מדינות בדרום אמריקה".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il