להזדהות עם המסר: כך הפכו הפרסומות של שופרסל וביטוח 9 לאהובות ביותר

הצופים מתחברים להומור שמייצרים אירנה ולאב המאותגר טכנולוגית, כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • מחוץ לדירוג נותרת הפרסומת של מאזדה, שלוקחת על עצמה את התפקיד של גופים ציבוריים, ויוצאת נגד האלימות בדרכים

אודי כגן בקמפיין ביטוח 9
אודי כגן בקמפיין ביטוח 9

זה השבוע השלישי ברציפות שהפרסומת של שופרסל היא האהודה ביותר על הצופים. בזמן שהמתחרות שלה כמעט ולא נמצאות על המסך, משום שבעידן של העלאות מחירים אין להן הרבה מה למכור, קמעונאית המזון הגדולה בישראל מפמפמת את המסר שהיא נועלת מחירים למאות מוצרים למשך חצי שנה.

כמה שילם הזמר משה פרץ על חצי קומה במגדל בבני ברק?

הרשת עושה זאת באמצעות אחת הדמויות שהישראלים הכי אוהבים בימים אלה, אירנה מ"ארץ נהדרת", בסיטואציה שכמעט כל ישראלי מכיר: מפגש לא רצוי עם מכרים מהעבר בין מדפי הסופרמרקט. הפרסומת ממוקמת במקום הרביעי בזכירות, עם 5.2%.

הומור שמבוסס על הזדהות של הצופה מככב גם בפרסומת של ביטוח 9 - היחידה שהיא חדשה בדירוג השבוע. הפעם האב המאותגר טכנולוגית, שאותו מגלם הפרזנטור אודי כגן, יושב וגוזר מבצעים מעיתונים - כפי שרובינו נהגנו לעשות בשנות ה־90.

"אתה יודע שבביטוח מרסל יש 10% הנחה על ביטוח צד ד'?", הוא שואל את הבן המיואש, ובהמשך מבצע את הטעות המתבקשת: במקום לבדוק את ביטוח 9 מדפדף לעמ' 9, ומגלה במודעות האבל שסנדרה מהמשתלה החזירה ציוד. מי צריך מבצעי סוף שנה, כשיש את הכישרון של כגן. הפרסומת ממוקמת במקום השישי בזכירות, והשני באהדה.

בזמן שבעמודי החדשות מדווחים על הקמתו של בנק דיגיטלי שני בישראל, שאותו מוביל ניר צוק, בבנק הדיגיטלי וואן זירו של פרופ' אמנון שעשוע מפגינים נוכחות מתמשכת על המסך. הקמפיין של הבנק מציע ללקוחות פוטנציאליים לקבל שירות של בנקאות פרטית, גם אם אין להם מיליון דולר. השבוע מתברג הקמפיין במקום השמיני בזכירות, והשביעי באהדה.

ליאור סושרד בקמפיין מאזדה
 ליאור סושרד בקמפיין מאזדה

הפרסומת הזכורה ביותר, גם השבוע, שייכת לדיסקונט, רותם סלע וברכה. מחוץ לדירוג ראוי לציין את קמפיין מאזדה, שכולל פנייה ישירה לצופים - ומפציר בהם לחשוב לפני שהם נוקטים באלימות בדרכים. הפרזנטור הקבוע ליאוד סושרד מציג את הסיפור המלא של האדם שפוגשים על הכביש בסיטואציה מסוימת, המשפחה שלו והעתיד שלה. "בכל רכב יש אדם שמחכים לו בבית, אל תנהגו באלימות", אומר סושרד למצלמה.

פרסומות מסוג זה מגיעות בדרך כלל מגופים כמו הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, וכאשר חברה מסחרית בוחרת לעשות זאת, ולמעט הלוגו שלה אין שום אלמנט מכירתי - יש בכך אמירה חברתית חשובה.

קמפיין הבנק הדיגיטלי ONE ZERO
 קמפיין הבנק הדיגיטלי ONE ZERO

משקיעים יותר

ההשקעה בפרסום זינקה השבוע ל־41 מיליון שקל, לעומת 34 מיליון שקל בשבוע שעבר.

מי אוהב את אירנה

האהדה לפרסומת של שופרסל עולה עם העלייה בגיל.

השלישייה המובילה

שלושה משרדים מצליחים להכניס שתי פרסומות לדירוג: אדלר חומסקי & ורשבסקי, מקאן ת"א וגליקמן שמיר סמסונוב.