התואר החדש של מאסק: האדם שמחק הכי הרבה מהונו בהיסטוריה המודרנית

המיליארדרים ברחבי העולם הפסידו יחד קרוב ל-2 טריליון דולר במהלך השנה, כך על פי מגזין פורבס • אילון מאסק שבר שיא משלו, כאשר הפך לאחרונה לאדם הראשון והיחיד בהיסטוריה שמחק 200 מיליארד דולר מהשווי הנקי שלו

אילון מאסק, שוב שובר את השיאים של עצמו / צילום: Associated Press, Patrick Pleul
אילון מאסק, שוב שובר את השיאים של עצמו / צילום: Associated Press, Patrick Pleul

קשים הם חייו של מיליארדר? כך זה נראה על פי הנתונים העולים מהשנה החולפת.

ברחבי העולם, הפסידו המיליארדרים יחד קרוב ל-2 טריליון דולר במהלך השנה, כך על פי מגזין פורבס. בארה"ב בלבד הפסידו המילארדרים 660 מיליארד דולר יחד, הסכום הגבוה ביותר ביחס לכל מדינה אחרת, לאור מחירי מניות הטכנולוגיה שצנחו, עליית הריביות, האינפלציה הגואה וההחמרה בכלכלה.  

ואם הייתה זו שנה מטלטלת עבור המליארדר הממוצע, עבור אילון מאסק, מנכ"ל טסלה וטוויטר, הייתה זו שנה שוברת שיאים, כאשר הפך לאחרונה לאדם הראשון והיחיד בהיסטוריה שמחק 200 מיליארד דולר מהשווי הנקי שלו.

הכירו את ניר צוק: ההייטקיסט שהפך לטייקון ולא מצליח להשאיר את העבר מאחוריו 
בפעם השנייה מאז עסקת טוויטר: אילון מאסק מכר מניות טסלה 
כל העולם חושב שהוא פיטר את סטיב ג'ובס. עכשיו הוא חושף את הסיפור האמיתי | ראיון

מאסק היה האדם השני אי פעם שצבר הון אישי של יותר מ-200 מיליארד דולר, כשפרץ את הרף הזה בינואר 2021, חודשים ספורים אחרי ג'ף בזוס.

הוא ראה את עושרו צונח ל-137 מיליארד דולר לאחר צניחתה של מניית טסלה בשבועות האחרונים. הונו הגיע לשיא של 340 מיליארד דולר ב-4 בנובמבר 2021, והוא נשאר האדם העשיר בעולם עד שעקף אותו החודש ברנאר ארנו, הטייקון הצרפתי העומד מאחורי מעצמת מוצרי היוקרה LVMH.

באוקטובר האחרון, כאשר רכש את טוויטר תמורת 44 מיליארד דולר, הוא מכר כ-23 מיליארד דולר ממניות טסלה בכדי לממן את הרכישה. מאז הודה מאסק שמדובר היה ברכישה במחיר מופקע, ולאחרונה, אף אישר את תוכניותיו לפרוש מתפקידו כמנכ"ל טוויטר ברגע שיימצא מחליף מתאים.

בעוד מאסק היה עסוק בהרפתקאותיו עם טוויטר, כאשר גישת הניהול החדשה שיישם כללה פיטורי צוות והחזרתו, וכן שינויי מדיניות חריפים לצורך תועלת אישית ומניעה של סיקור עיתונאי שלו ברשת החברתית, הדומיננטיות של טסלה כיצרנית מכוניות חשמליות החלה להתערער, והמתחרים החלו להדביק הפערים.

הירידה במניות טסלה הייתה תלולה: נפילה של כ-65% בשנת 2022. חלקו של מאסק ב-Space Exploration Technologies Corp, בהיקף של 44.8 מיליארד דולר, עולה על חלקו במניות טסלה, כ-44 מיליארד דולר. מאסק מחזיק כעת ב-42.2% מ-SpaceX.

מאסק, מצדו, דוחה את החששות לגבי טסלה ופונה שוב ושוב לטוויטר בכדי לבקר את הפדרל ריזרב על העלאת הריבית בקצב המהיר ביותר מזה דור. "טסלה פועלת טוב מתמיד!" צייץ בטוויטר ב-16 בדצמבר. "אנחנו לא שולטים בפדרל ריזרב. זו הבעיה האמיתית כאן".