בתוך שנה: מספר המשרות הפנויות בהייטק נחתך ב-35%

הנתונים מצביעים על ירידה חדה בביקושים למהנדסים בכלל ולמהנדסי תוכנה בפרט במהלך השנה האחרונה, עם זאת מספר המשרות הפנויות עדיין גבוה • מחוז תל אביב והמרכז עדיין עומדים בראש ומרכזים מספר משרות פנויות שגבוה מאלו שביתר המחוזות גם יחד

מספר המשרות הפנויות בהייטק נחתך / איור: גיל ג'יבלי
מספר המשרות הפנויות בהייטק נחתך / איור: גיל ג'יבלי

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) פרסמה היום (ג') את סקר המשרות הפנויות הרבעוני שלה. הנתונים מצביעים על המשך ירידה במספר המשרות הפנויות בהייטק הישראלי עם צניחה של 4% לעומת הרבעון הקודם וירידה שנתית של 35% במספר המשרות.

להכפיל את הכסף או להפסיד את רובו ביום: אצל החברות האלו, הכול תלוי בניסוי אחד | ניתוח
האינפלציה שוחקת את קרנות ההשתלמות והשכירים מפסידים מאות שקלים בחודש | ניתוח
דיווח: מיקרוסופט תשלב את ChatGPT במוצרי הענן שלה

מהנתונים של הלמ"ס עולה כי נכון לסוף 2022 מספר המשרות הפנויות בהייטק הישראלי (מהנדסי מחשבים, חשמל, תעשייה וניהול ומכונות ועוד) עמד על 11,468. מתוך המשרות הללו - 7,282 הן משרות בתחום פיתוח התוכנה, מתחומי הליבה בהייטק (ירידה של 8% מהבדיקה הקודמת).

במסגרת המסמך של הלמ"ס מצוין גם כי הירידה בביקוש לעובדים בענפי ההייטק במהלך שנת 2022 הובילה לירידה חדה בביקוש לעבודה במחוז תל אביב. על פי הנתונים נרשמה ירידה של כ-25% משיעור המשרות הפנויות ברבעון הרביעי של 2022.

למרות הירידה, גם בשנת 2022, כמו בשנה שקדמה לה, מספר המשרות הפנויות במחוז תל אביב והמרכז (שגם בו חלה ירידה) גדול מממספר המשרות הפנויות בכל יתר המחוזות גם יחד.

מקצוע נוסף שבו נרשמה ירידה במספר המשרות הפנויות הוא טכנאי רשתות ומערכות מחשבים, שם נרשמה ירידה של 11% מהבדיקה הקודמת. בתחום ההנדסאים וטכנאים נרשמה דווקא עלייה מתונה של 3% במספר המשרות הפנויות.