פעיל במחאות נגד ראש הממשלה קרא להחיל על נתניהו דין רודף

אל"מ במיל' זאב רז צפוי להיחקר במשטרה בחשד להסתה לאלימות • בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו, שהספיק למחוק, כתב: "אם יקום ראש ממשלה וייטול לעצמו סמכויות דיקטטוריות, ראש הממשלה הזה הוא בן מוות. פשוט כך, יחד עם שריו ועושי דברו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

אל"מ במיל' זאב רז, טייס לשעבר בחיל האוויר שלקח חלק בתקיפת הכור הגרעיני בעיראק, קרא בחשבון הפייסבוק שלו להחיל דין רודף נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שריו ועושי דברו, אם הרפורמה המשפטית של שר המשפטים יריב לוין תעבור. רז הוא פעיל במחאות נגד נתניהו בשנים האחרונות, ולמרבה האבסורד אף חבר במטה למיגור ההסתה מטעם מחאת בלפור

השבוע החמישי ברציפות: המחאה נגד המהפכה המשפטית נמשכת
סקר גלובס: אלה השינויים שהציבור רוצה לראות במערכת המשפט

בפוסט הוא התייחס לדברים של עו''ד דוד חודק ממשרד גרוס, שאמר כי לא יהסס להשתמש בנשק אם ישראל תהפוך לדיקטטורה, כאשר הוא מתכוון לרפורמה של לוין.

על כך כתב רז כי הוא מתפלא על מתינות דבריו של חודק. "רק התגוננות בנשק? פאסיבית? כוסות רוח למת". לדברי רז, "אם יקום ראש ממשלה וייטול לעצמו סמכויות דיקטטוריות, ראש הממשלה הזה הוא בן מוות. פשוט כך, יחד עם שריו ועושי דברו".

הפוסט הראשון של אל''מ במיל זאב רז / צילום: צילום מסך
 הפוסט הראשון של אל''מ במיל זאב רז / צילום: צילום מסך

לטענת רז, אם על הארץ השתלט אדם שמנהיג באופן לא דמוקרטי, חובה להרוג אותו. לטענתו, יש להחיל על נתניהו "דין רודף".

רז צפוי להיחקר במשטרה בחשד להסתה לאלימות. הוא מחק את הפוסט ופרסם פוסט חדש בו הוא התנער מהפרסום המקורי וציין כי אינו מזדהה עם הפוסט או רוח הדברים.

הפוסט השני שפרסם אל''מ במיל' זאב רז / צילום: צילום מסך
 הפוסט השני שפרסם אל''מ במיל' זאב רז / צילום: צילום מסך

מדוברות המשטרה נמסר: "בשל עליית מדרגה משמעותית בהתבטאויות חמורות להסתה, פגיעה ואיומים נגד אישי ציבור, החליטו מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, וראש אח"מ, ניצב יגאל בן שלום, כי כל פרסום מהסוג הזה ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת יטופל חקירתית על-ידי משטרת ישראל.

"משטרת ישראל תנהג באפס סובלנות לפרסומים מסיתים מכל סוג, וכל מי שייפרסם או יתבטא בצורה המאיימת ומסיתה לפגיעה באישי ציבור, ייחקר תחת אזהרה, ואם יתברר כי עבר עבירה פלילית, יוגש נגדו כתב אישום.

"מפכ"ל המשטרה וראש אח"מ רואים בחומרה רבה כל התבטאות המסיתה לאלימות, פגיעה ואיום על אישי ציבור. משטרת ישראל לא תמנע מאיש את חופש המחאה במדינה דמוקרטית, אך יחד עם זאת לא נאפשר שיח אלים מסית ומאיים".