תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

לעבוד בסמוך למערך הסייבר הלאומי והיחידות הטכנולוגיות של צה"ל: ההייטק הישראלי צומח בבאר-שבע, בדרום הארץ

שיתופי פעולה בין חברות, קשרי אקדמיה-תעשייה מפותחים ונגישות תחבורתית ברכבת • פארק ההייטק "גב-ים - נגב" הולך ומתרחב, בעוד שנתיים גם כלל יחידות אגף התקשוב של צה"ל כבר יהיו שם

פארק ''גב-ים - נגב'', בניין A / הדמיה: אלכס לובימוב
פארק ''גב-ים - נגב'', בניין A / הדמיה: אלכס לובימוב

הכתבה בשיתוף גב-ים

ההצלחה של חברות הייטק, סייבר, בינה מלאכותית, דאטה סיינס, תקשורת, בריאות דיגיטלית, ביו-טכנולוגיה ועוד נשענת במידה ניכרת על ההון האנושי שמגיע אליהן, בין היתר, מיחידות הטכנולוגיה של צה"ל וכתוצאה משיתופי פעולה אקדמיים. יוצאי היחידות הטכנולוגיות של צה"ל משתלבים לא אחת בחברות המובילות וקשרי תעשיה-אקדמיה מייצרים להן הזדמנויות לפרויקטי ענק בחו"ל.

כך למשל, בעשור האחרון מתפתח בבאר שבע, בירת הדרום, פארק הייטק אשר מושך אליו חברות עתירות ידע מתחומים שונים, מוויקס.קום, אלביט ורפאל ועד למערך הסייבר הלאומי. בשנת 2013 החל לפעול במקום פארק ההייטק "גב-ים - נגב" תחת הבטחת מקימיו להוות מרכז המחקר והפיתוח החדשני והמגוון ביותר בישראל. הפארק, שנמצא בסמוך לאוניברסיטת בן-גוריון בנגב ולתחנת רכבת באר שבע צפון, הוא גם מקום משכנה של קריית אגף התקשוב בצה"ל ובית הספר למקצועות המחשב. בעוד שנתיים צפויות להשלים כלל יחידות אגף התקשוב, על 8,000 חייליהן, אנשי ונשות הקבע שלהן, את המעבר לקריית אגף התקשוב שנמצאת בפארק.

על הקמת הפארק אחראית חברת גב-ים המתמחה בייזום, פיתוח וניהול פארקי הייטק, לוגיסטיקה, תעשייה ומשרדים להשכרה, כאשר בין לקוחותיה מגוון חברות טכנולוגיה מובילות מהארץ ומהעולם. בימים אלו נבנה בו הבניין החמישי, שצפוי לשמש חברות נוספות שאמורות להגיע אליו.

אקוסיסטם טכנולוגי

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מטרופולין באר שבע מונה כיום כמיליון מאזרחי מדינת ישראל. "לא מעטים מתוכם הם בעלי הכשרה וניסיון בתחומי הסייבר וההייטק. בעבר בעת שסיימו את ההכשרה שלהם, הם נאלצו להעתיק את מקום המגורים למרכז או לנסוע כל יום למקום עבודה מרוחק", אומר אור סנטו, מנהל "גב-ים - נגב". "מהבחינה הזאת, הפארק נתן כאן מענה אולטימטיבי. הוא מאפשר לאותם אנשים לקבוע את מרכז חייהם בבאר שבע והאזור. כך הם יכולים להרוויח שכר תחרותי בהייטק ולגור באזור שעלויות המחייה בו נמוכות מאלה שבמרכז".

פארק ''גב-ים - נגב'', בניין B / הדמיה: אלכב לובימוב
 פארק ''גב-ים - נגב'', בניין B / הדמיה: אלכב לובימוב

כל זאת מתאפשר הודות לאקוסיסטם שנוצר באזור ומשלב, כאמור, בין חברות טכנולוגיות רבות, מערך הסייבר, קריית התקשוב של צה"ל ועוד. "בסך הכל פועלות בפארק כ-70 חברות שונות. גדולות, בינונית וקטנות. בין היתר בתחומי מחקר ופיתוח, סייבר, רפואה דיגטלית, Desert-Tech ועוד", מציין סנטו.

לפרטים נוספים על פארק ההייטק גב-ים נגב הקליקו כאן>>

הוא מוסיף ומדגיש כי הנהלת הפארק מבקשת לתת לחברות המאכלסות אותו מענה הוליסטי לצרכים שלהן. "אנחנו נפגשים עם אנשי המפתח בארגון ומנסים להבין איך אנחנו יכולים לסייע להם", אומר סנטו ומפרט: "אנחנו עוזרים בגיוס עובדים באמצעות אתר משרות ייעודי הפתוח רק לעובדי הפארק, שאליו עולות מאות קורות חיים מדי רבעון, אנו גם מארגנים אירוע גיוס על מנת לסייע לחברות הפארק באיתור כוח אדם איכותי, וכן תומכים בפיתוח העסקי ומחברים בין החברות השונות כדי לקדם את שיתופי הפעולה".

מעבר לכך, הפארק מציע גם מתקנים שונים לרווחת העובדים. ממסעדות ודוכני מזון מהיר, דרך סניף סופרמרקט ומועדון כושר ועד למקומות בילוי לשעות הערב. כשבעתיד צפויה התחלת בנייתו של מבנה המיועד לכלול מעונות יום לגילאי אפס ועד שש. "רמת הגימור של בנייני המשרדים שלנו מאוד גבוהה ועומדת בתקני בנייה ירוקה (LEED). התכנון והביצוע של בנייני הפארק נעשה על ידי אנשי המקצוע הטובים בארץ והשטחים הפתוחים מאופיינים בסביבה ירוקה הכוללת אלמנטים של מים ברמות הגבוהות ביותר בארץ", מסביר סנטו.

להשאיר את ההון האנושי באזור

נדבך חשוב נוסף באזור ההייטק בבאר שבע מתייחס, כאמור, לקרבה לאוניברסיטת בן גוריון. "לפני 50 שנה הוקמה האוניברסיטה ממניעים ציוניים, אבל לא נתנו לה סיכוי. כיום היא האוניברסיטה הכי צומחת בישראל", אומר סנטו. "יש לה פקולטה נחשבת להנדסה, אלפי סטודנטים בתחום ה-STEM (מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה), וחוקרים שזוכים להכרה בינלאומית. המשימה של האוניברסיטה היתה לגרום לסטודנטים המוצלחים לבוא אליה ולהשאיר את החוקרים וההון האנושי האיכותי בצמוד אליה. פארק 'גב-ים נגב' נתן מענה לכך", הוא מוסיף.

פארק ''גב-ים - נגב'', בניין C / הדמיה: אלכס לובימוב
 פארק ''גב-ים - נגב'', בניין C / הדמיה: אלכס לובימוב

כיום, יש קשרי אקדמיה-תעשייה מפותחים מאוד בין החברות באזור ההייטק של הנגב לבין אוניברסיטת בן גוריון. "זה יכול לבוא לידי ביטוי בגיוס של הבוגרים לחברות המקומיות, אבל זה יכול לבוא גם מכיוונים אחרים. למשל, אחת מהחברות שפועלות באזור חיברה בין שותף סיני לאוניברסיטת בן גוריון ויחד הם החלו מחקר משותף רחב-היקף ובינלאומי", מספר סנטו.

"החברות רק ירוויחו"

פארק "גב-ים - נגב" ממוקם, כאמור, מרחק פסיעה מתחנת הרכבת באר שבע צפון - כשעה וחמש דקות נסיעה מתחנת תל אביב ההגנה, כאשר הנסיעה ברכבת מאפשרת כיום לנוסעים לעבוד תוך כדי - דבר שאינו בר יישום למי שמתמודדים עם פקקי הנסיעה במרכז הארץ. "גם עבור אנשים שמגיעים מהמרכז וצפונה, באר שבע היא כבר לא נקודה מרוחקת. היא מאוד נגישה תחבורתית", מדגיש סנטו.

יתרונות אלה מובילים ליצירה של הון אנושי גדול ואיכותי שהבסיס התעסוקתי שלו ממוקם בבאר שבע. זו מגמה שלדברי סנטו "צפויה לגדול משמעותית כאשר בהמשך להצבת בית הספר למקצועות הסייבר של צה"ל בבניין מס' 4 בפארק בחודש אוגוסט האחרון, כלל יחידות אגף התקשוב, ישלימו את המעבר שלהן לפארק בעתיד הקרוב, כשהחברות שיגיעו לכאן לפני כן רק ירוויחו ממנה". הוא אף מציין כי הביקושים להצטרפות של חברות חדשות לפארק נמצאים בעלייה משמעותית וכי הפארק נמצא בתפוסה מלאה.

בסופו של דבר, סצנת ההייטק הצומחת בבאר שבע היא דוגמה בולטת נוספת להתרחבות הענף בערים המובילות בארץ - שכיום הופכת למרכז גדול בפני עצמה. הנגישות התחבורתית בוודאי תורמת לכך רבות, אך גם הקרבה למוסדות מחקר מתקדמים כמו אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, והקהילות הטכנולוגיות שנוצרות במקום. "התפקיד שלנו במערך הזה", מסכם ואומר יריב בר-דעה סמנכ״ל שיווק ופיתוח עסקי, גב-ים, "הוא להניח את התשתיות כדי לאפשר לחברות לעמוד במשימותיהן, במיוחד ובדגש על הנגשת הון אנושי איכותי, בעזרת חדשנות ויוזמה, זאת מעבר לבניית סביבת עבודה ברמה הגבוהה ביותר".

לפרטים נוספים על פארק ההייטק גב-ים נגב הקליקו כאן>>

צרו איתנו קשר *5988