השנה הקשה של עשירי העולם: כמה הפסידו בזוס ומאסק?

הירידות החדות השנה לא פסחו על עשירי העולם, שמצאו עצמם מתמודדים עם הפסדים אדירים • לדוגמה, הונו של ג'ף בזוס ירד בכ-57 מיליארד דולר • אך לא רק השווי צנח, אלא גם מספר העשירים

אילון מאסק וג'ף בזוס / צילום: Associated Press, Susan Walsh
אילון מאסק וג'ף בזוס / צילום: Associated Press, Susan Walsh

2022 הייתה שנה לא פשוטה עבור הסוחרים ואנשי העסקים. בתי עסק רבים התמודדו עם קשיים, הבורסות סבלו מירידות שערים וגלי הפיטורים הכו במגזרים רבים. בנוסף לכך, ברחבי העולם הרגישו את השלכות האינפלציה הגואה, המלחמה ברוסיה שהשפיעה על מחירי הגז והמזון באירופה ועוד גורמים רבים שהאטו את הצמיחה ופגעו בצרכן הפרטי. אך אם תיק ההשקעות שלכם נמצא בתקופה לא קלה, אולי תוכלו להתנחם בכך שיש לכם משהו בשותף עם עשירי העולם - גם הם הפסידו לא מעט כסף השנה.

לפי מדד מגזין העסקים פורבס, 25 האנשים העשירים ביותר בעולם איבדו בשנה האחרונה סכום כולל המוערך בכ-200 מיליארד דולר. הירידות החדות וההפסדים נגסו בשווי הכולל שלהם, שירד ל-2.1 טריליון דולר נכון למרץ האחרון.

הירידות בבורסה מתמתנות; לאונרדו ואאורה מזנקות, נובה צונחת בכ-6% 
המזל הרע של אנדי ג'סי: המנכ"ל הראשון של אמזון אחרי בזוס נקלע לסחרור לא צפוי

אחד מאנשי העסקים הבולטים בירידת ערכם הוא מייסד אמזון ג'ף בזוס. בשנה האחרונה הונו של בזוס ירד בכ-57 מיליארד דולר, זאת לאחר שהמניה של אמזון  ירדה ב-32.46% בשנה האחרונה. בכך, הונו של בזוס עומד כיום על 125.1 מיליארד דולר. אילון מאסק, עד לא מזמן האיש העשיר בעולם, מחק 39 מיליארד דולר מהונו ב-2022. כל אלה גרמו לכך שמאסק ירד מהמקום הראשון במדד עשירי העולם עם הון מוערך של 187.9 מיליארד דולר. את מקומו תפס ברנאר ארנו הצרפתי, שבניגוד לאחרים סגר את השנה עם עלייה של כ-53 מיליארד דולר, ועם הון מוערך בכ-223.1 מיליארד. 

אך לא רק כמות הכסף והיקפי ההון ירדו בשנה האחרונה, גם מספר העשירים עצמו צנח. 254 אנשי עסקים ברחבי העולם איבדו את התואר "מיליארדרים", לאחר שספגו הפסדים. בין המפסידים ניתן למצוא את הראפר האמריקני קניה ווסט, שהפסיד סכומי עתק לאחר ששורת חברות ביטלו את ההיקשרות עמו בעקבות התבטאויות אנטישמיות. שם נוסף ש"מככב" ברשימת המודחים ממועדון המיליארדרים הוא סם בנקמן פריד, מייסד בורסת המסחר במטבעות מבוזרים - FTX, שמתמודד בימים אלו עם אישומים פליליים בשל קריסת הבורסה שהקים.