מכרז חוזר בהרצליה בחצי מחיר וכמעט 200 דירות בנתניה: השבוע בנדל"ן

לאחר שנכשל המכרז לשכירות לטווח ארוך בשכונת קריית שחקים, הוא ייפתח מחדש במחיר נמוך בהרבה • מכרז מעניין אם כי לא גדול במיוחד, ל-185 דירות, ייסגר בנתניה • וגם: סיכוי נוסף לשכירות ארוכת־טווח בהרצליה

מה צפוי בעולם הנדל''ן / איור: גיל ג'יבלי
מה צפוי בעולם הנדל''ן / איור: גיל ג'יבלי

יום ראשון 30/4 

התנגדויות להארכת מסלול שדה התעופה בחיפה

חוקרת שמונתה לבדיקת תוכנית הארכת מסלול שדה התעופה בחיפה, תתחיל לשמוע את ההתנגדויות לתוכנית. עד כה הוגשו 24 התנגדויות מצד מגוון רחב של מתנגדים.

בין הבולטים במתנגדים קבוצה של חברות יזמיות שחוששות שהארכת המסלול תגרור מגבלות בנייה לגובה, מה שיפגע בלא מעט פרויקטים שמקודמים ברדיוס הקרוב לשדה התעופה.

כך לדוגמה, חברת שובל מבנים שמתכננת פרויקט להתחדשות עירונית בקריית חיים, מתלוננת כי מגבלות הבנייה של התוכנית יורידו את זכויות הבנייה כך שבמקום מבנים של 26־32 קומות ו־468 דירות, יהיה ניתן לבנות מבנים של 16 קומות ו־294 דירות בלבד.

עוד חברות שפועלות בקריית חיים ובנשר קובלות אף הן על בעיות חמורות להקים פרויקטים של התחדשות עירונית ואחרים שייכללו במגבלות הבנייה.

חברת הימנותא, שלה קרקעות בסביבה, הזהירה כי אם התוכנית תאושר במתכונתה הנוכחית - היא תגיש תביעה לפיצויים בגין ירידת שווי הקרקעות שלה; בזן טוענת כי התוכנית פוגעת באפשרויות הבנייה וההתרחבות של פעילותה.

איגוד ערים לאיכות הסביבה חיפה מתריע על הגדלת מטרדי הרעש כתוצאה מהפעלת שדה התעופה המורחב.

ללא הנהלה קבועה וחשש למינויים פוליטיים: המשבר של נמל אשדוד | ניתוח 
הקופיבר והתדר: לאן הולכות המסעדות כשמגיע הפינוי־בינוי? 
זכיתם בהגרלה? תתכוננו לשלם עוד מאות אלפי שקלים על הדירה | בדיקת גלובס

יום שני 1/5 

מכרז ל־185 דירות במרכז נתניה

מכרז מעניין אם כי לא גדול במיוחד ייסגר בנתניה. מדובר במכרז ל־186 יחידות דיור ושטחי תעסוקה ומסחר ברחוב בן גוריון בעיר, על מגרש של כ־5 דונם.

מחיר המינימום שנקבע לקרקע הזו הוא 86.4 מיליון שקל, ואולם אחד מהדברים שמייחדים את המכרז הוא שהתוכנית לפיה נערכו החישובים של מספר הדירות ומחיר הקרקע מבוססים על תוכנית שטרם אושרה, אלא נמצאת בסטטוס של הפקדה מאז 2021. התוכנית הקיימת מבטיחה זכויות בנייה מצומצמות בהרבה.

מה קורה אם התוכנית לא תאושר בסוף? על פי חוברת המכרז - זה סיכון שעל הזוכים להביא בחשבון מראש, ולבדוק היטב על אחריותם את הסיכוי שהתוכנית תאושר.

אם בכל זאת התוכנית לא תאושר, רמ"י תתיר לזוכה לחבור לבעלי קרקעות שכנים כדי להגיש תוכנית חדשה.

הסיבה שנשלם יותר על דירה, למרות הירידה במחירים | ניתוח 
המספרים נחשפים: כמה דירות עומדות למכירה באזור תל אביב ולאן עברו הקונים? | בלעדי 
בתוך שנה: מספר הדירות החדשות שנרכשו בתל אביב צנח בכמעט 80%

סיכוי נוסף לשכירות ארוכת־טווח בהרצליה

האם שוק הנדל"ן יחווה תחיית מתים בהרצליה? מכרז חוזר ל־238 דירות בשכירות ארוכת־טווח עומד להסגר ביום הזה במתחם "קריית שחקים" בהרצליה.

מדובר בשטח שכלוא בין מחלף שבעת הכוכבים ממזרח לבין שדרות שבעת הכוכבים ונתיבי איילון ממערב ופארק הרצליה מצפון. התוכנית המלאה כוללת זכויות בנייה ל־1,650 דירות ו־200 אלף מ"ר שטחי תעסוקה. המכרז הזה מדבר על 238 יחידות דיור, ושטחי מסחר ומוסדות ציבור.

מדובר במכרז חוזר למכרז שנערך בינואר השנה ושלא הוגשו לו הצעות כלל. אנו בגלובס הרחבנו את הכתיבה אודות דעיכתו של ענף השכירות ארוכת־הטווח, עקב עליית הריביות אל מול התשואות הנמוכות שהיזמים יקבלו בגין השכרת הדירות.

אז כיצד ניתן להגיע לתחיית המתים? פשוט - במכרז בינואר רמ"י נקבו במחיר מינימום של 157 מיליון שקל. במכרז המתוקן המחיר ירד בחצי ל־80.4 מיליון שקל. כך הם מקווים לשבות את לב היזמים.

האם יש לזה סיכוי? קיזוז כזה במחיר אכן עשוי לעניין יזמים יותר.

147 יח"ד בהרצליה: קבוצת עזריאלי זכתה לראשונה במכרז דירה להשכיר 
זוכי מחיר למשתכן מסתנוורים מההנחות ומגדילים את המשכנתאות 
הערים שמובילות את הירידה במחירי הדירות | ניתוח 
אפס הצעות הוגשו במכרז לשכירות בשכונה המבוקשת. מה אפשר ללמוד מזה? | ניתוח