שני המדדים שמראים: האינפלציה בארה״ב עדיין עיקשת

המדד המועדף על הבנק המרכזי בארה״ב למדידת האינפלציה הגיע לקצב שנתי של 4.6% - הרבה מעל היעד הסופי של הפד • בנוסף, מדד עלויות השכר עלה מעל המצופה ברבעון הראשון

האינפלציה בארה''ב / צילום: שאטרסוק, רויטרס, AP
האינפלציה בארה''ב / צילום: שאטרסוק, רויטרס, AP

שני מדדים מרכזיים שהתפרסמו היום (ו') מצביעים על כך שלחצי האינפלציה בארה"ב עדיין גבוהים. כעת כל העיניים להחלטת הריבית של הפדרל ריזרב בשבוע הבא, וההערכות הן לעלייה נוספת של 25 נקודות בסיס לרמה 5%-5.25%.

המדד הראשון הוא מדד ה-Core PCE - מחירי ההוצאות לצריכה פרטית בניכוי מזון ואנרגיה. מדד זה, שנחשב למועדף על הפד, עלה ב-0.3% בחודש מרץ לעומת החודש הקודם, וב-4.6% ב-12 החודשים האחרונים. אמנם העלייה הנוכחית הייתה בהתאם לציפיות המוקדמות בשוק, אך היעד של הבנק המרכזי לקצב שנתי של 2% עדיין רחוק.

המדד השני שפורסם ומרכז תשומת-לב הוא זה שמודד את עלויות השכר בארה"ב - ה-Employment Cost Index. מדד זה, שמפורסם על ידי לשכת העבודה האמריקאית, עלה בקצב גבוה של 1.2% ברבעון הראשון, מעל הציפיות שעמדו על 1.1%, ומעיד על כך שסביבת האינפלציה עדיין גבוהה.

מודי שפריר, אסטרטג ראשי שווקים פיננסים בבנק הפועלים, מסביר כי "על רקע נתונים אלו השוק האמריקאי חזר לתמחר הסתברות גבוהה של מעל ל- 90% לכך שהפד יעלה (שוב) את הריבית ב-3 במאי ל-5%-5.25%".

בתוך כך, דוח נפרד שיצא היום הראה כי ציפיות האינפלציה לטווח הארוך זינקו באפריל. צרכנים שנסקרו על ידי אוניברסיטת מישיגן צופים שהאינפלציה תעמוד בממוצע על 3% ב-5-10 השנים הבאות. זאת לעומת צפי של 2.9% במרץ.