היינץ ועוד שורת מותגים: דיפלומט תעלה מחירים בשיעור של עד 25%

פחות משנה לאחר שהייתה צריכה להקפיא העלאת מחירים בשל מחאת צרכנים, גם דיפלומט מצטרפת לגל ההתייקרויות • בין המוצרים שיתייקרו החל מחודש יוני נכללים מותגי היינץ, פרינגלס, מילקה, אוראו וריין דיז'ון

מוצרים המיובאים על-ידי חברת דיפלומט
מוצרים המיובאים על-ידי חברת דיפלומט

גל העלאות המחירים נמשך. לאחר הודעת תנובה והודעות טרה, שטראוס ומחלבות גד על כך שיעלו את מחירי מוצרי המחלבה, גם חברת דיפלומט הודיעה לרשתות השיווק על העלאת מחירים בשיעור של עד 25%.

יבואנית המזון והטואלטיקה מקפיצה מחירים פחות משנה לאחר שעמדה במוקד סערת העלאות המחירים ודחתה את ההתייקרויות.

בין המוצרים שיתייקרו החל מחודש יוני נכללים מותגי היינץ, פרינגלס, מילקה, אוראו וריין דיז'ון. 

יוקר המחיה: גל נוסף של עליות מחירים בדרך | ניתוח

דיפלומט עוסקת ביבוא, ייצור והפצה של מוצרי צריכה המוניים (FMCG). היא היבואנית הבלעדית של מוצרי פרוקטר אנד גמבל בישראל, בדרום אפריקה, בניו זילנד, בגאורגיה ובקפריסין; של מוצרי ענקית השוקולד מונדלז (שוקולד מילקה וקדבורי, עוגיות אוראו); ושל ספקים נוספים, כמו היינץ (מטבלים), קלוגס (דגני בוקר) וקוטי (מוצרים לשיער).

בשלהי 2020 רכשה הקבוצה 50% (כיום, 60%) ממדיטרנד, העוסקת במכירת חטיפי אנרגיה, תוספי תזונה ומוצרים פרה־רפואיים לבתי מרקחת. לאחרונה היא רכשה גם 50% מחברת דורות, יצרנית מוצרי ירקות ותבלינים קפואים, תמורת כ־75 מיליון שקל.

בדוחות השנתיים שפרסמה לפני כחודש, החברה רשמה גידול בהכנסות אבל ירידה ברווח הנקי והגולמי, כך שהצרכנים אולי קנו ביותר כסף, אבל ההוצאות של החברה גדלו. ההכנסות הסתכמו ב־2022 ב־2.91 מיליארד שקל, לעומת 2.75 מיליארד שקל ב־2021 - גידול של 7.2%. הרווח הנקי הסתכם בכ־75 מיליון שקל - ירידה של כ־13% לעומת 2021, שאותה מסבירים בחברה בגידול בהוצאות התפעול, לצד גידול בהוצאות המימון. 

מדיפלומט נמסר כי "רבים מהספקים שלנו העלו לנו מחירים כבר במהלך 2022, ואנחנו ספגנו אותם נכון להיום. אנו ממשיכים לעשות מאמץ להשאיר מוצרים ללא שינוי מחיר, וכך נשתדל גם בעתיד".