דיווח על מכירה אפשרית מקפיץ את מניית לייבפרסון לאחר הדוחות

על פי הפרסום באתר Thedeal.com שוקלת חברת הטכנולוגיה מכירה בשל לחץ מצד המשקיעה האקטיביסטית סטארבורד, ובין הרוכשים הפוטנציאליים חברה המספקת תוכנה למוקדי שירות, ואחת מתחום הבינה המלאכותית

בכירי חברת לייבפרסון / צילום: Nasdaq OMX
בכירי חברת לייבפרסון / צילום: Nasdaq OMX

מניית לייבפרסון החבוטה קופצת כעת בכ-30% במסחר בוול סטריט, לאחר פרסום הדוחות הרבעוניים שלה. ההפסד הנקי שהציגה החברה היה קטן יותר מהתחזיות בשוק, אבל ייתכן שהעלייה במניה הגיעה דווקא על רקע אחר - פרסום שלפיו החברה עשויה להימכר, בלחץ המשקיעה האקטיביסטית קרן סטארבורד מארה"ב.

לייבפרסון  מספקת תוכנה לניהול שירות לקוחות. סטארבורד פרסמה בשבוע שעבר מכתב למשקיעים ובו דרשה להחליף את המנכ"ל, המייסד רוברט לוקאסיו, בטענה שהוא מוביל להשמדת ערך עצומה בשל חוסר משמעת תפעולי ושינויי אסטרטגיה תכופים.

זו הפעם השנייה שהקרן מנסה להוביל לשינוי בחברה, כשניסיון קודם הסתיים בפשרה לפני עשרה חודשים. כעת מדווח האתר Thedeal.com שלייבפרסון שוקלת אפשרות להימכר, בעקבות הלחץ מסטארבורד, וכי בין הרוכשים הפוטנציאליים יש חברה המספקת תוכנה למוקדי שירות, וחברה מתחום הבינה המלאכותית (AI).

לייבפרסון נסחרה בשווי של כ-330 מיליון דולר ועלתה במסחר המאוחר לשווי של כ-379 מיליון דולר. מדובר בעלייה של 19% מהשפל שאליו נפלה המניה רק לפני מספר שבועות, לאחר שצנחה בעקבות דוחות חלשים ל-2022 ותחזית מאכזבת ל-2023.

עם זאת, בשיא ב-2021 - תקופת הזוהר של חברות הטכנולוגיה - לייבפרסון נסחרה בשווי גבוה בהרבה, של כ-4.8 מיליארד דולר, ומנייתה נפלה מאז ב-94%.

ירידה בהכנסות ובהפסדים

בינתיים, ברבעון הראשון של השנה הציגה לייבפרסון הכנסות של כ-108 מיליון דולר, בהתאם לתחזית שמסרה בעבר. מדובר בירידה של 17.3% בהשוואה להכנסות ברבעון המקביל ב-2022.

לפי כללי החשבונאות המקובלים, לייבפרסון צמצמה ב-19.1% את ההוצאות התפעוליות שלה ברבעון, ורשמה הפסד תפעולי של 50.3 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של 65.1 מיליון דולר ברבעון המקביל.

בשורה התחתונה, ההפסד הנקי היה 17.4 מיליון דולר, צמצום של 73.3% לעומת ההפסד ברבעון המקביל. ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) היה שלילי בגובה 1.3 מיליון דולר - שיפור משמעותי לעומת EBITDA שלילי בגובה 17.6 מיליון דולר ברבעון המקביל, ונתון טוב יותר מתחזית החברה, שהייתה ל-EBITDA שלילי של 5.5-8 מיליון דולר.

לייבפרסון מספקת תחזית מעודכנת לשנה כולה, לאחר שמכרה חלק מפעילותה ברבעון הראשון - הפעילות הצרכנית, שהתבססה על קסמבה הישראלית, שב-2007 נרכשה ב-40 מיליון דולר. יחד עם ההכנסות שהוכרו מפעילות זו ברבעון, השנה צפויה להסתיים עם הכנסות של 394-408 מיליון דולר, ירידה של 21%-23% בהשוואה ל-2022, וה-EBITDA יהיה חיובי בסך 15-32 מיליון דולר. ברבעון השני ההכנסות יהיו 95-99 מיליון דולר וה-EBITDA יהיה 3-7 מיליון דולר.