פעמיים רמי לוי: מככב בהטבות מועדוני הצרכנות ומתחזק במכירות האונליין

מועדוני הצרכנות המובילים בישראל מציעים שוברי הנחה לרשת רמי לוי, מה שמסייע למיצובה כשחקנית האונליין השנייה בגודלה בענף קמעונאות המזון • בסך הכללי, החודש החולף מתאפיין בקיטון של כ־5% בכמות ההזמנות בדיגיטל לעומת קודמו • הדירוג החודשי של אתרי האונליין

רשת רמי לוי, סניף בני ברק / צילום: איל יצהר
רשת רמי לוי, סניף בני ברק / צילום: איל יצהר

כך נאספו הנתונים

חברת שופ אנליטיקס, בראשות נתי יעקובי, היא חברת מחקר טכנולוגי המפעילה ומתחזקת פאנל המונה 3,200 צרכנים בני 15 ומעלה הרוכשים בדיגיטל. 

הצרכנים נחלקים ביחס שווה בין נשים וגברים, ומייצגים שכבות גיל, קבוצות אוכלוסייה ופריסה גיאוגרפית על-פי אזורי מגורים משתנים.

החברים במאגר מאפשרים לחברת שופ אנליטיקס גישה לתיבת המייל שלהם לטובת ניתוח הזמנות האונליין שהם מבצעים, כך שכאשר מתקבל אישור להזמנה או חשבונית קנייה, החברה מקבלת את המידע במקביל - לרבות תוכן ההזמנה וסכום הרכישה. צרכני המאגר מתוגמלים על כך. באופן הזה החברה מנטרת את הזמנות הישראלים באונליין, הן מאתרים מקומיים והן מאתרים בינלאומיים.

חודש אפריל 2023 מציג קיטון של כ־5% בכמות ההזמנות באונליין לעומת חודש מרץ, שאותו ניתן לייחס למספר ימי החגים והשבתון - פסח, חול המועד, יום השואה, יום הזיכרון ויום העצמאות.

החל מהחודש שעבר אנו בודקים גם את דירוג רכישת ההטבות ממועדוני הצרכנות הגדולים בישראל - תוך התמקדות בחמש החברות הבולטות ביותר מבחינת מספר ההזמנות שנרשמו. המועדונים הללו מספקים הטבות בעיקר לעסקים פופולריים ומבוקשים, ובמקרים מסוימים גם "נותנים פייט" לקמעונאיות המזון עם הטבות למוצרים ספציפיים. 

גל ההתייקרויות נמשך: שטראוס מעלה את מחירי מוצרי עלית עד 6% 
מה אפשר ללמוד מהצלחת הרול אפס, ואיפה אפשר למצוא אותם ב-1.99 שקלים ליחידה 

הוולט של החופשות

בדירוג אתרי האונליין ללא חנויות פיזיות, עלי אקספרס הוא האתר הפופולרי ביותר בקרב הישראלים, עם כ־64% מסך ההזמנות בעשיריה המובילה באפריל, בדומה לחודש מרץ.

 

למקום הרביעי מזנק אתר הזמנת החופשות בוקינג, עם 4% מסך ההזמנות בעשירייה המובילה. "נראה כי אתר בוקינג בתחום התיירות הוא המקבילה של וולט בתחום המסעדות", מציין נתי יעקובי, מנכ"ל שופ אנליטיקס. "הישראלים מתחילים להזמין החודש את חופשות הקיץ, ועדיף בצ'ארטר, וזאת במקביל להזמנות של הרגע האחרון לאפריל". בין המדינות הבולטות שאליהן מתכננים הישראלים לטוס נמנות ארה"ב, גרמניה, בריטניה, הונגריה, טורקיה, יפן וספרד. 

נתי יעקובי, מנכ''ל שופ אנליטיקס / צילום: יח''צ
 נתי יעקובי, מנכ''ל שופ אנליטיקס / צילום: יח''צ

כחלק מהמגמה, אתר חברת התעופה ההונגרית WizzAir חוזר החודש לטבלה ומתברג במקום העשירי עם 2% מסך ההזמנות. החברה מציעה טיסות לואו קוסט למגוון יעדים, ובהם הונגריה, איטליה, בולגריה ובריטניה.

גם אתר טרמינל X מתחזק החודש ומתברג במקום השישי עם 3% מסך ההזמנות. העובדה שמדובר בתקופה של חילופי עונות משתקפת בהזמנות המגוונות - הן של ביגוד למזג אוויר קריר והן ביגוד קצר לקראת הקיץ. לצד זאת נרשמו הזמנות לביגוד לילדים ותינוקות, נעלי ספורט, סניקרס, כפכפים ועוד.

במהלך השנה האחרונה השקיע אתר האופנה OneProject הן בקמפיין טלוויזיוני והן בקמפיין שילוט חוצות, אולם נכון לעכשיו נראה כי הוא עדיין לא פרץ לתודעה ברמה המאפשרת לו להתברג בעשירייה המובילה. עם זאת, המבצע שקיים האתר לקראת יום העצמאות - 30% הנחה על מגוון פריטים - מיצב אותו במקום ה־13.

נזכיר כי כחלק ממגמת המרקטפלייס - שבולטת בעיקר אצל רשתות עם חנויות פיזיות - גם קניוני עזריאלי מחזיקים באתר שבו הם למעשה מתחרים בחנויות הפועלות אצלם ומוכרים מגוון רחב של מוצרים. בין היתר מדובר בסמארטפונים, מוצרי תינוקות, ריהוט, הנעלה, ציוד קמפינג, מוצרים למטבח, מוצרי טיפוח ועוד. החודש מתברג האתר במקום ה־12, מחוץ לטבלה אבל במגמת התחזקות מתמדת מאז תחילת השנה.

מכירות מחוץ לסגמנט

בדירוג אתרי האונליין של רשתות עם חנויות פיזיות נרשמת יציבות בפסגה - שופרסל, סופר־פארם, KSP ורמי לוי. כל האתרים הללו מהווים מעין מרקטפלייס, משום שהם מציעים הרבה מעבר לסגמנטים שעמם היו מזוהים מלכתחילה. בכך הם מנסים לחזק את פעילות הדיגיטל ולהפוך את הזירה הזו לרווחית יותר עבורם.

את העשירייה סוגר מרקטפלייס נוסף - לאסט פרייס של רשת ניופאן, אתר ותיק שלצדו פועלות גם מספר חנויות פיזיות. האתר מאפשר לרכוש מוצרי חשמל במחירים תחרותיים, כולל רכישה במכירה אישית, שבה הלקוח מציין איזה מחיר הוא מוכן לשלם, ולעתים הוא מתקבל. בנוסף, ניתן לרכוש באתר גם מוצרים כמו ערכה להכנת סושי, סט כלים לפיקניק, כרית אורטופדית או שולחן פיקניק.

בהתייחס לשופרסל ורמי לוי, נציין כי החודש הושקה בישראל רשת קרפור הצרפתית, המתכננת אף היא לפעול בזירת האונליין - נכון לעכשיו, מדובר באזורי חלוקה מסוימים בלבד, ובהמשך מתוכננת התרחבות לכל הארץ.

אחרי היעדרות בת מספר חודשים, אתר הודיס חוזר לעשיריה המובילה וממוקם במקום השמיני עם 3% מסך ההזמנות. את המהלך ניתן לייחס למבצעי החגים האטרקטיביים שהושקו באתר במהלך החודש (כל האתר עד 99.9 שקל). גם כאן ניתן לחוש את חילופי העונות ולראות הזמנות מגוונות לאופנת אביב וקיץ.

באמצע אפריל השיקה סטימצקי מחדש את אפליקציית הספרים הדיגיטליים "סטימצקי דיגיטל", בהשקעה של כמיליון שקל. הרשת מציעה מגוון רחב של ספרים דיגיטליים בעברית ויצאה במבצע השקה שמעניק ספר דיגיטלי במתנה. המהלך הוביל לתנועה ערה באתר, אולם כאמור לא מדובר במכירות אלא במתנת חינם, ולכן האתר לא נכלל החודש בדירוג.

המבורגר וסרט

בדירוג ההטבות של כ־30 מועדוני צרכנות וכרטיסי אשראי, שאותו השקנו בחודש שעבר, עולה כי ההטבות המובילות שייכות למקדונלד'ס (16%), כשמועדוני הצרכנות הבולטים שמציעים אותן הם פיס פלוס, אשמורת ומועדון שלך. מקדונלד'ס בולטת עם היצע של ארוחות מק רויאל וארוחות ילדים בהנחות ניכרות.

במקום השני נמצאת רשת בתי הקולנוע סינמה סיטי (7%), כשמועדוני הצרכנות המובילים הם פיס פלוס, Max והסתדרות. ההטבות הבולטות הן כרטיס יחיד לכל ימות השבוע, הטבת 1+1 והנחה על רכישת פופקורן.

במקום השלישי נמצאת רשת רמי לוי (4%), כשמועדוני הצרכנות המובילים הם פיס פלוס, אשמורת ו־IsracardTop. ההטבה הבולטת היא תו קנייה בשווי 300 שקל. ייתכן כי בזכות השימוש בהטבות מצליחה הרשת למצב את מעמדה כשחקנית האונליין השנייה בגודלה בענף קמעונאות המזון.

במקום הרביעי נמצאת אפליקציית ההזמנות וולט (3%), כשמועדוני הצרכנות המובילים הם פיס פלוס, מועדון שלך ומועדון ישיר. ההטבות הבולטות הן שובר כספי בשווי 50 שקל (תמורת 25 שקל) ושובר כספי בשווי 150 שקל (תמורת 109 שקל).

את החמישייה סוגרת רשת בתי הקולנוע יס פלאנט, כשמועדוני הצרכנות המובילים הם פיס פלוס, CalStore ורמי לוי. ההטבה הפופולרית היא בהנחה לכל ימות השבוע.