בורסות עולם | סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה באדום, מניותיהן של ענקיות הטכנולוגיה איבדו גובה

צים דיווחה אתמול על מעבר להפסד רבעוני - לראשונה מאז הנפקתה בניו יורק • אפל וברודקום חתמו על עסקה בהיקף של מיליארדי דולרים • נעילה שלילית בבורסות אירופה • החוזים של הנפט הגולמי רושמים עליות של כ-1.5% • עליות גם בשוק מטבעות הקריפטו

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock, lev radin
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock, lev radin

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:01

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים. מדד הנאסד"ק איבד 1.3%, S&P 500 ירד ב-1.1% והדאו ג'ונס נסוג ב-0.7%.

בקרב ענקיות הטכנולוגיה המגמה הייתה שלילית. טסלה , אנבידיה , מיקרוסופט , אלפאבית (גוגל)  ואפל  איבדו בין 1.5% ל-2% כל אחת, ואילו אמזון  ו-AMD  ננעלו ביציבות. ברודקום  טיפסה ביותר מ-1% בהמשך לדיווח על עסקת המיליארדים שלה עם אפל (ראו בעדכונים מוקדמים יותר).

בשוק האג"ח הממשלתיות, שם נרשמו עליות תשואות בתחילת היום, השתנה הכיוון. תשואת האג"ח ל-10 שנים ירדה בנקודה ל--3.70% ותשואת האג"ח לשנתיים נותרה יציבה ברמה של 4.33%.

21:30

המגמה השלילית בבורסות ארה"ב נמשכת ומדדי המניות מאבדים גובה. הנאסד"ק יורד כבר ב-1.1%, S&P 500 משיל כ-1% והדאו ג'ונס נסוג ב-0.6%.

בולטת לטובה בניגוד למגמה מודרנה , עם קפיצה חדה של כ-9.5%. חברת התרופות נכנסה לאחרונה לרשימת המניות המבוקשות ביותר של חברת המחקר Zacks.com. 

ענקית המסחר הסינית עליבאבא  תקצץ 7% מכוח העבודה בחטיבת מחשוב הענן שלה, בעוד היא מתכוננת להנפקה ראשונית של החטיבה. במרץ האחרון הודיעה עליבאבא שבכוונתה לפצל את החברה לשש יחידות עסקיות, שלכל אחת מהן מנכ"ל ודירקטוריון משלה. בשבוע שעבר הודיעה על תוכניות לפיצול מלא של יחידת מחשוב הענן שלה, ואמרה שהיא מכוונת לכך שהחטיבה תהפוך לחברה עצמאית בבורסה.

20:25

הירידות בוול סטריט נמשכות ואף מתחזקות מעט. הדאו ג'ונס יורד ב-0.1% אך נאסד"ק ו-S&P 500 רושמים ירידות בשיעורים גבוהים יותר ומשילים 0.6% ו-0.5% בהתאמה. 

לצד זאת התאזנו תשואות האג"ח, אחרי שרשמו עליות לאורך היום. תשואת האג"ח הממשלתית ל-10 שנים 3.71% ותשואת האג"ח לשנתיים 4.35%.

בזירת המסחר בקריפטו נרשמות עליות של 1.5% בביטקוין, שעולה ל-27.2 אלף דולר, והאת'ריום מטפס ב-2% לרמה של 1,852 דולר. 

18:50

המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה שלילית. מדד דאקס הגרמני ירד בכ-0.5%, פוטסי הבריטי השיל 0.1% לאחר שרוב היום נסחר בעלייה, קאק הצרפתי איבד 1.3% ויורוסטוקס 50 הכלל אירופי נחתך ב-0.9%.

בוול סטריט נמשכות הירידות הקלות, בשיעורים של עד 0.2%. הבנקים האזוריים בולטים לטובה, בהם פסיפיק ווסט  שמזנק בקרוב ל-16%, זיונ'ס בנקורפ  שקופץ ב-8% ו-US בנקורפ 

מניית HeartCore Enterprises מכפילה את שוויה לדיווחה על זינוק של 284% בהכנסותיה ברבעון הראשון, שהסתכמו ב-8.7 מיליון דולר. התחזיות היו 2.1 מיליון דולר. חברת פיתוח התוכנה גם רשמה רווח נקי של 1.8 מיליון דולר, 0.10 דולר למניה בדילול מלא, כשהאנליסטים ציפו להפסד של 0.03 דולר למניה.

מניית פלטפורמת שיחות הווידאו זום  צונחת בקרוב ל-8% למרות שעקפה את תחזיות האנליסטים. החברה דיווחה על רווח מתואם של 1.16 דולר למניה ברבעון שהסתיים ב-30 באפריל, ועל הכנסות של 1.11 מיליארד דולר (עלייה של 4% בהשוואה לאשתקד).

17:30

הירידות בוול סטריט מצטמצמות. דאו ג'ונס נסחר סביב רמת הפתיחה, נאסד"ק ו-S&P 500 יורדים בכ-0.3%.

מניית אפליקציית ההמלצות למסעדות ושירותים Yelp  מזנקת בכ-11% לאחר שהמשקיעה האקטיביסטית TCS Capital Management אישרה דיווחים שהיא מחזקה בנתח של יותר מ-4% בחברה, ומבקשת כעת מהדירקטוריון לבחון חלופות אסטרטגיות כולל מכירה.

מניית ענקית הנפט שברון  מטפסת אחרי שבנק ההשקעות HSBC שידרג את ההמלצה על המניה מ"החזק" ל"קנייה", ואמר שהיא צפויה לקבל רוח גבית מעליית מחירי הנפט.

16:31

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות, כאשר שלושת מדדי המניות המרכזיים נסוגים בכ-0.5% כל אחד.

במקביל, בגזרת האג"ח הממשלתיות בארה"ב נרשמת עלייה בתשואות. תשואת האיגרת ל-10 שנים מתקדמת ב-2 נקודות ל-3.73% ותשואת האג"ח לשנתיים קופצת בקרוב ל-6 נקודות, ל-4.37%.

אחרי שנפלה אתמול ב-16% בהמשך לפרסום הדוחות הרבעוניים, צים  ממשיכה במומנטום השלילי ומאבדת גובה גם היום, רושמת ירידה של כמעט 5%. ענקית הספנות עברה להפסד רבעוני לראשונה מאז הנפקתה בניו יורק. 

אפל  יורדת בכ-0.5% אחרי שהכריזה על עסקה חדשה בהיקף של מיליארדי דולרים עם ברודקום , לפיתוח רכיבי תדרי רדיו בתחום ה-5G בארה"ב. ברודקום לעומתה מטפסת בכ-3%. אפל ציינה שההסכם הוא חלק מהמחויבות שעליה הכריזה לפני כשנתיים להשקיע 430 מיליארד דולר בכלכלה האמריקאית. העסקה מסמנת את השלב האחרון בשותפות בין שתי החברות, שכן ברודקום הודיעה כי תמכור 15 מיליארד דולר של רכיבים אלחוטיים לאפל כבר ב-2020.

15:40

מאקרו ארה"ב: מספר אישורי הבנייה שניתנו באפריל היה נמוך משמעותית מהצפי ועמד על 1.14 מיליון. לפני כשבוע פורסם נתון מקדמי שצפה 1.41 מיליון אישורי הבנייה - וגם אז היה מדובר במספר נמוך מהתחזיות, שציפו ל-1.43 מיליון אישורים.

בתוך כך, החוזים העתידיים בוול סטריט יורדים ב-0.2% עד 0.3%. אתמול בערב נערכה פגישה מרכזית בנושא תקרת החוב בין הנשיא ג'ו ביידן ליו"ר בית הנבחרים קווין מקארתי בבית הלבן. "הנשיא ואני יודעים מהו המועד האחרון להכריע, אני חושב שאנחנו הולכים לדבר כל יום... עד שנסיים את זה", אמר מקארתי, וציין ששני הצוותים "יחזרו יחד ויעבדו כל הלילה" על פשרה.

13:50

מגמה מעורבת באירופה כעת. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת יציבות.

רשת ה"עשה זאת בעצמך" לוואס  דיווחה היום על הכנסות של 22.35 מיליארד דולר ברבעון האחרון, בכ-700 מיליון דולר מעל צפי האנליסטים. הרווח למניה עמד על 3.67 דולר, ב-23 סנט מעל הצפי. עם זאת, הרשת הפחיתה את צפי ההכנסות השנתי בכמיליארד דולר לרמה של 87-89 מיליארד דולר.

בשוק הסחורות, החוזים של הנפט הגולמי רושמים עליות קלות, בהמשך לעליות קלות אתמול, כאשר מחיר הנפט האמריקאי נע סביב 72.5 דולר לחבית והנפט מסוג ברנט סביב 76.4 דולר לחבית.

הזהב ממשיך בנסיגה ויורד ב-1% ל-1,956 דולר לאונקיה.

12:10

מגמה מעורבת באירופה כעת. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת יציבות.

מאקרו אירופה: היום התפרסמו בגוש האירו נתונים ראשוניים על מדדי מנהלי הרכש לתחומי השירותים והתעשייה לחודש מאי. ה- PMI לתחומי השירותים עמד על 55.9 נק' (רמה המצביעה על התרחבות) בעוד ה- PMI של התעשייה עמד על 44.6 נק' (התכווצות).

10:20

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח בירידות קלות במדדי המניות המובילים. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת יציבות, לאחר שאתמול ננעל המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת.

בטוקיו ננעל יום המסחר בירידה של כ-0.4% במדד הניקיי, ובהונג קונג נסוג ההנג סנג בכ-1.3%. בסיאול, מנגד, רשם הקוספי עלייה קלה. 

07:55

בבורסות אסיה המגמה מעורבת היום. בטוקיו רושם מדד הניקיי ירידה של כ-0.8%, ובהונג קונג נסוג ההנג סנג בכ-0.5%. בסיאול, מנגד, נרשמות עליות קלות. 

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות כעת עליות קלות. זאת לאחר שאתמול ננעל המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת. מדד הדאו ג'ונס רשם ירידה קלה, ומנגד הנאסד"ק טיפס בכ-0.5%. מדד S&P 500 סגר ללא שינוי.  

● הדרך למחיר שיא של 100 דולר למניית אמדוקס עוברת בכניסה לעולם הבנקאות

בארה"ב תשואות האג"ח הממשלתיות המשיכו לעלות אתמול, כשברקע המשך הדיונים על העלאת תקרת החוב של הממשל. תשואת האיגרת ל-10 שנים עלתה לכ-3.71% והשלימה עלייה של 33 נקודות בסיס ב-7 ימי מסחר, ותשואת האג"ח לשנתיים עלתה בכ-3 נקודות בסיס ל-4.31% והשלימה עלייה של כ-50 נקודות בתקופה זו. כעת ניכרת יציבות במסחר. 

בתחום המאקרו, היום יתפרסמו באירופה, בריטניה וארה"ב נתונים ראשוניים על מדדי מנהלי הרכש לתחומי השירותים והתעשייה לחודש מאי.

מחר בבריטניה יתפרסם ביום רביעי מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל, כאשר התחזיות הן לעלייה שנתית של 8.3% (בהשוואה ל-10.1% במרץ). באותו יום יתפרסמו בארה"ב הפרוטוקולים מהישיבה האחרונה של ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב ( FOMC ), שאולי ישפכו מעט אור על המדיניות המוניטרית הצפויה בהמשך.

עוד בארה"ב השבוע: ביום חמישי יתפרסמו נתוני הצמיחה לרבעון הראשון של השנה, כאשר התחזית היא עלייה של 1.1% בתמ"ג. ביום שישי יתפרסמו נתוני ההוצאה על צריכה פרטית ( Core PCE ), המדד המועדף על הפד לאומדן האינפלציה. הצפי הוא לעלייה של 0.3% באפריל, כך שקצב העלייה השנתי יסתכם ב-4.6% - ללא שינוי בהשוואה למרץ.

בשוק הסחורות, החוזים של הנפט הגולמי רושמים עליות קלות, בהמשך לעליות קלות אתמול, כאשר מחיר הנפט האמריקאי נע סביב 72.3 דולר לחבית והנפט מסוג ברנט סביב 76 דולר לחבית. 

רפי גוזלן, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אי.בי.אי, מתייחס בסקירתו השבועית להחלטות הפד ולתמחורי המניות וכותב כי ההתפתחויות האחרונות בכל הנוגע לתמונת המאקרו המשק האמריקאי ולבעיות המערכת הבנקאית זוכות לפרשנות שונה בקרב חברי הפד. הקו שאותו מוביל פאוול מכוון יותר להערכה כי אמנם הפד טיפל עד כה ביעילות רבה במשבר הבנקים האזוריים, אך ההשלכה הממתנת בדמות הקשחת תנאי האשראי וירידה בהיקפי האשראי צפויה לבוא בהמשך השנה ומהווה תחליף להעלאת הריבית. "הקושי עם קו זה הוא שסביבת האינפלציה ממשיכה להיות גבוהה ודביקה, שוק העבודה ממשיך להיות הדוק ולייצר לחצי שכר והציפיות לאינפלציה מתוך סקר אמון הצרכנים טיפסו לאחרונה לרמות גבוהות. כמו כן, אם בעבר הקשחת תנאי האשראי במערכת הבנקאית לוותה גם בעלייה במרווחי האשראי בשוק איגרות החוב, עם דגש על איגרות החוב הלא מדורגות, וזאת מתוך השפעה זהה של הרעה בסביבת המאקרו וירידה בזמינות האשראי, הרי שכיום, אמנם נרשמה עליית תשואות ומרווחים, אך בעוצמה נמוכה משמעותית".

לפיכך, "צמצום האשראי הבנקאי אמנם יתרום להאטה בפעילות ובאינפלציה, אך כדי שתתקבל השפעה מספקת לריסון הפעילות להורדת האינפלציה תידרש הרעה משמעותית בתנאים הפיננסים עם דגש על עלייה במרווחי האשראי. בפועל, התנאים הפיננסים אמנם הוקשחו עד לרבעון האחרון של 2022, אך מאז הם במגמת שיפור, וכל עוד הם נעים סביב הרמות הנוכחיות הלחץ על הריביות יוסיף להיות כלפי מעלה, ומעלה את הסיכוי להמשך העלאת ריבית גם מצד הפד".

לדבריו, "התמחור בשווקים לעומת זאת, משקף את מיצוי תוואי העלאות הריבית ומפנה להפחתת ריבית בשליש האחרון של השנה. החלטות הריבית הבאות יושפעו במידה רבה מנתוני האינפלציה, ובעוד המדד הכללי אמור להוסיף ולרדת בחודשים הקרובים בהשפעת אפקט בסיס, הירידה באינפלציה הבסיסית מאתגרת יותר בהתחשב אינפלציה הבסיסית הדביקה שעלתה בחודשים האחרונים בקצב של כ-5% במונחים שנתיים. להערכתנו, כאשר תירשם עליית מדרגה משמעותית במרווחי האשראי, יהיה זה סיגנל יעיל יותר למיצוי תהליך העלאות הריבית ולמפנה לעבר תוואי הפחתת הריבית, ולהארכת המח"מ בתיק האג"ח".

"המכפיל העתידי של מדד s&p 500 עלה לאחרונה לכ-18.5, בהובלת העלייה במכפילים של ענפי הטכנולוגיה לכ-25. עליית המכפילים מתרחשת במקביל לעלייה בסביבת הריביות, כך שפרמיית הסיכון ממשיכה לנוע סביב רמות השפל של שני העשורים האחרונים ומשקפת פוטנציאל עליות מוגבל במדדים לצד מרווח ביטחון נמוך מפני זעזועים שליליים. חשוב לציין כי התמחור הגבוה בארה"ב אינו מאפיין את השווקים המובילים באירופה ובאסיה שרובם נסחרים במכפילים נמוכים יחסית, למרות שסביבת הריביות נמוכה יותר, כך שהם מציעים תמחור נוח יותר מאשר בארה"ב", כותב גוזלן.