ישראל במלחמה | סיקור שוטף

תשובת חיזבלה לחיסול - רקטה מלבנון נפלה בשטח פתוח, מחבלים ירו ליישוב מירב שבגלבוע

אזעקות במרגליות ובראש הנקרה • מחבל מהג'יהאד שהשתתף בטבח בניר עוז חוסל מהאוויר; כ-80 חשודים במעורבות בטרור בעזה נעצרו • דיווח: מזכיר המדינה בלינקן נפגש עם נשיא מצרים א-סיסי לגבי עסקת חטופים • צה"ל חשף פסק הלכה של חמאס: "מותר לתקוף נשים, ילדים וזקנים" • כאקט מחאה: ראשי רשויות מהעוטף ישנו הלילה במשרד רה"מ • עדכונים שוטפים

עו''ד סמי בשארה / צילום: פרטי
עו''ד סמי בשארה / צילום: פרטי

 למרות הביקורת הקשה, ישראל מעוניינת שסוכנות אונר"א תמשיך לפעול ברצועת עזה, לפחות עד לסיום המלחמה, כך דווח ב"וול סטריט ג'ורנל". בימים האחרונים ביקרה בוושינגטון משלחה של בכירים ישראלים, כולל קצינים בכירים בצה"ל, נפגשה עם בכירי ממשל בוושינגטון ועם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, והבהירה כי ישראל מעוניינת שסוכנות הסיוע לפליטים תמשיך בתפקידה ההומניטרי ברצועת עזה. 

מניות חסומות

מניות של חברה ציבורית שמובטחות לעובד שאותו היא מעסיקה בתמורה לתחילת עבודה בחברה. בדרך כלל מפקידות המעסיקות את המניות בנאמנות ומשחררות אותן לעובד בכל תקופת זמן, על מנת לעודד אותו להישאר זמן רב יותר בחברה. בניגוד לאופציה, המניה החסומה ניתנת במזומן ובחינם לעובד, כך שהוא מרוויח מעצם ההחזקה בה

בישראל מעוניינים שהסוכנות המושמצת - שמקיימת קשרים הדוקים מאוד עם חמאס, וכמה מחבריה השתתפו בטבח 7 באוקטובר - תמשיך בתפקידה לסיוע לאוכלוסייה האזרחית ברצועה. בישראל אומרים כי יש לסיים את פעילות הסוכנות, או לחילופין להביא לשינוי מערכות עמוק בה, רק בסוף המלחמה.

העדכונים החשובים
14:47
09:10 - מחבלים ירו טילי נ"ט לעבר כוחות צה"ל - וחוסלו
מחבלים ירו טילי נ"ט לעבר כוחות צה"ל - וחוסלו

לוחמי צה"ל ממשיכים לפעול בכל שטח רצועת עזה: במרכז הרצועה חוסלו מחבלים שירו טילי נ"ט לעבר כוח של חטיבת הנח"ל, בח'אן יונס נמשכות הפשיטות על יעדי טרור.

לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל שפעלו במרכז הרצועה זיהו מחבל שתצפת עליהם, ירה נ"ט והתקרב לעברם וחיסלו אותו. לאחר מכן נורו טילי נ"ט נוספים לעבר הכוח מתוך מבנה, הלוחמים זיהו שני מחבלים והכווינו כלי טיס שתקף וחיסל אותו. בנוסף, הותקפו מטרות רבות נוספות, בהן מחסן אמל"ח, מה שהוביל לפיצוצי משנה רבים המעידים על התחמושת הרבה שהייתה בו.

במערב ח'אן יונס, לוחמי חטיבת צנחנים ולוחמי יחידת אגוז חיסלו מחבלים ופשטו על יעדי טרור שבהם אותרו אמצעי לחימה. עוד בח'אן יונס - מרכז האש של אוגדה 98 הכווין כלי טיס שתקפו 3 מחסני אמל"ח וחוליית מחבלים שביצעה ירי לעבר הכוחות. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 פשטו על מתחמי לחימה וחיסלו מחבלים.

14:48
20:15 - הרמטכ"ל וראש השב"כ בח'אן יונס: "רחוקים מלסיים את הלחימה בעיר"
הרמטכ"ל וראש השב"כ בח'אן יונס: "רחוקים מלסיים את הלחימה בעיר"

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר נכנסו יחד עם מפקד פיקוד הדרום אלוף ירון פינקלמן וכוחות אוגדה 98 לעומק ח'אן יונס וקיימו הערכת מצב בשטח.

הרמטכ"ל אמר: "אנו מסכמים עד כה הצלחה בלחימה בעיר, אך רחוקים מלסיים אותה. פירוק חטיבת ח'אן יונס, השמדת התשתיות שלה, הרג פעיליה ולחץ חזק מאוד על שחרור החטופים - שני דברים חשובים מאוד. זה הולך ביחד".

14:24
07:51 - המשטרה: "כ-40 מוחים חוסמים את מעבר כרם שלום, הכוחות מבצעים עימם הידברות כדי שיפנו את המקום"
המשטרה: "כ-40 מוחים חוסמים את מעבר כרם שלום, הכוחות מבצעים עימם הידברות כדי שיפנו את המקום"

כ-40 מפגינים חוסמים הבוקר את מעבר כרם שלום במטרה למנוע ממשאיות הסיוע ההומניטרי לחצות לרצועה. לדברי משטרת ישראל, המוחים מסרבים להתפנות, ו"בוצעה עימם הידברות בכדי שילכו בהסכמה". במשטרה הוסיפו כי המוחים " קיבלו זמן תפילה וארוחת בוקר - ועדיין מסרבים להתפנות".

בהודעה הרשמית שפרסמה המשטרה נכתב כי בהתאם לצו השטח הצבאי הסגור במרחב מעבר כרם שלום ולצורך מימוש החלטת הממשלה על הכנסת משאיות סיוע לרצועת עזה, כוחות צה"ל ומשטרת ישראל ערוכים במרחב מעבר כרם שלום על-מנת לאכוף את הצו ולמנוע כניסת אזרחים אליו, בהתאם לחוק. "נזכיר כי כניסת אזרחים למרחב המוגדר כשטח צבאי סגור היא אסורה ומסכנת את חיי האזרחים וכוחות הביטחון", הוסיפו.

14:28
03:36 - שר החוץ של בריטניה דייוויד קמרון: "מודאג מאוד מהסיכוי למתקפה צבאית ברפיח"
14:22
02:00 - שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן קורא לנציב הכללי של אונר"א להתפטר מתפקידו
שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן קורא לנציב הכללי של אונר"א להתפטר מתפקידו

 בתגובה לנציב הכללי של אונר"א פיליפ לזאריני, שלדבריו לא ידע על מנהרת הטרור של חמאס מתחת למטה אונר"א בעזה, אמר ארדן: "לזאריני, זה לא שלא ידעת. לא רצית לדעת! חשפנו מנהרות טרור מתחת לבתי ספר של אונר"א וסיפקנו לכך ראיות שחמאס מנצל לרעה את מתקני אונר"א. הפצרנו בכם לבצע חקירה ובדיקה מקיפה של כל מתקני אונר"א בעזה. אך לא רק שסירבתם, אתה בחרת לטמון את ראשך באדמה ולא לראות. קח אחריות והתפטר היום". 

14:20
01:05 - אזעקות הופעלו בקדרים שבגליל העליון

 אזעקות הופעלו בקדרים שבגליל העליון

יירוט בוצע על מטרה אווירית חשודה שחצתה מלבנון על-ידי לוחמי הגנה אווירית.

14:17
23:10 - מתאם פעולות הממשלה בשטחים נגד מנכ"ל אונר"א: "איך לא ידעת?"
מתאם פעולות הממשלה בשטחים נגד מנכ"ל אונר"א: "איך לא ידעת?"

בחשבון ה-X של מתאם פעולות הממשלה בשטחים תקפו בחריפות את מנכ"ל אונר"א: "איך לא ידעת? חפירת מנהרה אורכת יותר מ-4 חודשים. הזמנו פקידים בכירים מהאו"ם לראות. בפגישות קודמות איתך ועם אחרים באו"ם הצהרנו על השימוש שעושה חמאס במטה אונר"א בעזה. בחרת להתעלם כדי שתוכל מאוחר יותר לנסות ולהכחיש".

14:17
20:40 - מנכ"ל אונר"א על חשיפת המנהרה מתחת למטה הארגון: "לא ידענו מה נמצא מתחתינו"
מנכ"ל אונר"א על חשיפת המנהרה מתחת למטה הארגון: "לא ידענו מה נמצא מתחתינו"

 מזכ"ל אונר"א פיליפ לזאריני התייחס לחשיפת המנהרה מתחת למטה המרכזי של הסוכנות: "לא ידענו מה נמצא מתחתינו. אין לנו כלים צבאיים כדי לבחון ולגלות דברים כאלה".