רוצים לשפר תמונה? כך תעשו את זה עם בינה מלאכותית

צילום בעזרת הסמארטפון זמין לכולם, אבל לא כל דבר ניתן לצלם וגם לא תמיד התמונה יוצאת בדיוק כמו שהיינו רוצים • כלי AI חדשים פותרים את הבעיה

דוגמא לכלי ה-GENERATIVE AI של פוטושופ / צילום: ערוץ היוטיוב הרשמי של ADOBE
דוגמא לכלי ה-GENERATIVE AI של פוטושופ / צילום: ערוץ היוטיוב הרשמי של ADOBE

בדיקה טכנולוגית

איך ניתן לשפר שירותים דיגיטליים? אילו מוצרים חדשים יש היום בשוק, ומה איכותם לעומת המתחרים? כיצד פותרים בעיות טכנולוגיות? מדי שבוע המדור ינסה לענות על שאלות אלה ודומות להן. אם נתקלתם בתקלות ואתם זקוקים לעזרה, או שאתם מעוניינים שנסקור מוצרים מסוימים, אתם מוזמנים לפנות למייל: nevo-t@globes.co.il

הסמארטפון הכניס לחיינו את האפשרות לצלם תמונות בקלות רבה. בשנים האחרונות כבר לא צריך להיות מקצוען, וכבר אין הכרח לרכוש את המצלמה החדשה ביותר - הסמארטפון מייצר בעצמו תמונות איכותיות וטובות בשניות בודדות.

עם זאת, לא תמיד התמונה יוצאת בדיוק כמו שהיינו רוצים, ולעיתים יש דברים שאי אפשר באמת לצלם. הבינה המלאכותית נכנסת גם לוואקום הזה, ומאפשרת לעשות פלאים כדי לייצר תמונות, לערוך או אפילו לשחזר אותן. הנה הכלים שכדאי להכיר.

מחוללי תמונות: DALLE 2 ואחרים

עוד לפני שחברת OpenAI שחררה את Chat-GPT לציבור, היא הצליחה לעורר סערה עם השקת DALLE 2. מדובר במחולל תמונות, שמאפשר לכתוב תיאור קצר לתמונה המבוקשת, לציין סגנון או מאפיינים, ולקבל במהירות תוצאה באיכות מאוד טובה. תהליך ההרשמה הוא בחינם. אם יש לכם נקודות בחברה תוכלו להשתמש בהן כאן, ואם לא, תתבקשו לשלם 0.02 דולר עבור כל תמונה שתייצרו.

כלים פופולריים נוספים הם Midjourney ו־Stable Diffusion, אך יש עוד הרבה כלים בשוק שהמודל שלהם דומה: הרשמה עם מספר קרדיטים שניתנים בהתחלה או מדי חודש, ואז תשלום עבור יצירת תמונות נוספות. מודל אחר, שקיים למשל ב־DeepAI, מאפשר לייצר תמונות בסגנון ספציפי - אך רק משתמש בתשלום מקבל את כל האפשרויות.

כלי נוסף ששווה להכיר הוא Craiyon, שמאפשר ליצור תמונות, ציורים או אמנות בסגנונות שונים. למערכת לוקח כדקה כדי להפיק תמונה אחרי קבלת התיאור. מי שלא משלם יקבל תמונה עם טביעת מים, והמשלמים יקבלו כמובן תמונה נקייה - אך גם תוצאה מהירה יותר.

הכנסת אלמנטים חדשים לתמונה קיימת באמצעות כלי ה-AI של פוטושופ
 הכנסת אלמנטים חדשים לתמונה קיימת באמצעות כלי ה-AI של פוטושופ

עריכת תמונות עם טקסט: פוטושופ ו־Playground

בשבועות האחרונים, חברת אדובי הכניסה פיצ'ר חדש למשתמשי הפוטושופ: Generative Fill, שחוסך הרבה עבודה ובזמן קצר. הפיצ'ר מאפשר למשתמשים לערוך תמונות בקלות (כמו שינוי רקע או הוספת אלמנטים) בעזרת טקסט. לדוגמה, אפשר לבקש מהמערכת להסתיר את הסימנים שעל הרצפה, או להוסיף רהיטים לחדר ריק. כל שעליכם לעשות הוא להצטרף לבטא של החברה, לסמן את האזור שבו רוצים לעשות שינוי, להגדיר את הבקשה - ולקבל את התוצאה הנדרשת.

אם התוספת שקיבלתם אינה תואמת את מה שרציתם, ניתן לבחור בין אופציות נוספות שהמערכת מספקת. במקרה אחר, אם תרצו להרחיב את התמונה בצדדים ולהוסיף חלקים שלא באמת קיימים במקור, גם את זה אפשר לעשות את זה בקלות. עליכם להרחיב את התמונה, לסמן את האזורים הרצויים, ולכתוב למערכת להשלים אותה.

כלי אחר, Playground AI, מאפשר גם הוא לערוך או ליצור תמונות בעזרת טקסט קצר. לאחר שמקבלים את התמונה הראשונה, ניתן להוסיף לה עוד אלמנטים או להרחיב אותה בעזרת סימון אזורים וכתיבת הוראות. הגרסה החינמית מאפשרת ליצור 1,000 תמונות ביום, ואפשרות אחרת היא תשלום חודשי עבור שימוש ב־Stable Diffusion או DALL E.

גם גוגל בתמונה: באירוע המפתחים האחרון שלה, החברה חשפה כלי חדש בשם "עורך הקסם" שמאפשר למשל לסמן אזורים מסוימים בתמונה, להזיז או להסיר אותם (כמו מישהו ש'נדחף' לתמונה רומנטית). גוגל גם מאפשרת להזיז אובייקטים חתוכים בתוך התמונה, ולהשלים אותה מחדש. הפיצ'ר צפוי לצאת לשוק בהמשך השנה.

הסרת רקעים ואובייקטים: Removebg

לעתים אנחנו מעוניינים לשנות תמונה שצילמנו - להוציא אובייקט מסוים, לטשטש את הרקע או לשנות אותו למשהו אחר לגמרי. השירות Removebg מאפשר לעשות בדיוק את זה. כל מה שצריך לעשות הוא לגרור את התמונה, והמערכת תעשה זאת תוך מספר שניות. החברה מציעה גם מסלול בתשלום: כ־0.2 דולר עבור כל תמונה שרוצים להכניס.

פיצ'ר דומה למדי כבר נמצא במכשירי אייפון החדשים של ענקית הטכנולוגיה אפל. כל שיש לעשות הוא להיכנס לתמונה, לבחור את האובייקט שרוצים להוציא מהרקע - ובלחיצה ארוכה להעתיק את האובייקט הנדרש.

צביעת תמונות ישנות: MyHeritage Incolor

חברת MyHeritage מוכרת בזכות הפלטפורמה שלה לגילוי ושימור היסטוריה משפחתית, וכעת היא מציעה שירות נוסף: צביעת תמונות משפחתיות ישנות שצולמו בשחור לבן, בעזרת טכנולוגיית Deep Learning.

למערכת לוקח עד 10 שניות כדי לצבוע או לשחזר את הצבעים, בהתאם לגודל התמונה ולכמות הפרטים בה. יתרה מכך, המערכת מאפשרת לשחזר צבעים בתמונות צבע דהויות, בעזרת טכנולוגיה מתאימה.

משתמשים משלמים של MyHeritage במסלול ה־Complete (שעולה יותר מ־1,000 שקל בשנה לכלל השירותים) יכולים לצבוע ולשחזר מספר בלתי מוגבל של תמונות. אלו שלא משלמים יכולים להשתמש בכלי במספר תמונות מוגבל, ו"לספוג" את לוגו החברה בפינה הימנית של התמונה.

העצמה ושיפור: Upscale

לא מעט תמונות מצולמות באיכות לא טובה, או שכאשר רוצים להגדיל בהן חלק, האיכות נפגעת. יש לא מעט שירותי עיצוב ועריכת תמונות עם בינה מלאכותית שמאפשרים לפתור את הבעיה הזו (בתשלום), אחד מהם הוא Upscale.

אפסקייל מאפשר לשפר תמונה, ולהגדיל את הרזולוציה שלה עד פי 4, כשהבינה המלאכותית שומרת על פרטי התמונה טבעיים. גם עריכת תמונות מספר פעמים מובילה לירידת האיכות, והכלי הזה מאפשר לשמור על הפיקסלים בצורה הרבה יותר טובה.

בגרסה החינמית ניתן להשתמש ב־45 קרדיטים, 15 גיגה בייט של אחסון. החבילה הראשונית עולה 30 דולר בחודש, ומספקת 300 קרדיטים ו־100 גיגה בייט של אחסון. בגרסת הבסיס הפופולרית של החברה, עבור 89 דולר בחודש מקבלים 1,200 קרדיטים ו־400 גיגה בייט אחסון.

איור שנוצר בעזרת DALLE 2
 איור שנוצר בעזרת DALLE 2

מותחים את הגבולות 

כלי הבינה המלאכותית המסייעים ליצור תמונות (ראו איור שנוצר בעזרת DALLE 2) ולערוך אותן, מחוללים מהפכה אמיתית בתחום. הכלים האלו, שמונעים על ידי אלגוריתמים של למידת מכונה, מאפשרים למשתמשים רמה גבוהה מאוד של שליטה ויצירתיות.

למעשה, הם הופכים את תהליך העריכה או ייצור התמונות להרבה יותר נגיש ויעיל - מה שפותח אפשרויות והזדמנויות למקצוענים וחובבים כאחד. הכלים האלו מסייעים לבני אדם ולא נועדו להחליף אותם, אבל אין ספק שזו רק ההתחלה. הכלים שיתפתחו יאפשרו למשתמשים למתוח את הגבולות, וצפויים אף להציע יכולות הרבה יותר גבוהות, עם תוצאות רלוונטיות יותר ופחות בעיות.