פאפאיה משקיעה מאות אלפי דולרים בהורדת המילה "גיימינג" משמה

פאפאיה גיימינג, שבעבר היו כאלה שהתקשו להבחין בינה לבין פאפאיה גלובל, יוצאת כעת בקמפיין מיתוג מחדש • בנק לאומי ובנק ההשקעות האירופי (EIB) חתמו על הסכם לשיתוף-פעולה אסטרטגי בתחומי האקלים והקיימות • ובנק מזרחי טפחות מפרגן למתחרים על המהלכים שהובילו לאחרונה בנושא השירות ללקוחות • אירועים ומינויים

אוריאל בכר, מייסד ומנכ''ל פאפאיה / צילום: גיא סידי
אוריאל בכר, מייסד ומנכ''ל פאפאיה / צילום: גיא סידי

בשוק הישראלי יש לפחות שלוש חברות בשם פאפאיה. האחת היא רשת נעלי ילדים, השנייה היא פאפאיה גלובל של עינת גז, שבעקבות הרפורמה המשפטית הודיעה כי תוציא את כספיה מהארץ, והשלישית היא פאפאיה גיימינג - שרבים בלבלו בינה לבין גלובל באותה תקופה.

כדי לנסות להקטין את הבלבול, החברה יצאה עם סרטון שמבהיר את ההבדלים, אך כעת היא לוקחת זאת צעד אחד קדימה ומשנה את שמה ל"פאפאיה" בלבד. כחלק מהמיתוג החדש עולה קמפיין חדש ברשתות החברתיות שכולל סרטון של כ-3 דקות, בהפקת look&listen, שיצרו גם את סדרת הסרטונים "ברקוני". בנוסף נרכש הדומיין papaya.com תמורת מאות אלפי דולרים מזוג רופאים סינים שרכשו אותו בעבר, וכמובן עוצב לוגו חדש. בסך הכול משקיעה החברה במהלך מאות אלפי דולרים.

סצנה בסרטון החדש של פאפאיה / צילום: צילום מסך
 סצנה בסרטון החדש של פאפאיה / צילום: צילום מסך

שינוי שם מותג אינו יוצא דופן: אורנג' הפכה לפרטנר, מכתשים אגן הפכה לאדמה, פייסבוק הפכה למטא, וזו רק רשימה חלקית. "ההחלטה התקבלה לפני כשנה, ועכשיו זה הבשיל למשהו שאנחנו מרגישים בנוח לצאת איתו החוצה", מסביר המייסד והמנכ"ל אוריאל בכר. "המיתוג החדש הוא שלב חשוב בהתפתחות שלנו בעולם ההייטק הישראלי והגלובלי".

החברה נוסדה ב-2019, וכיום היא מתמקדת בתחום הטורנירים במובייל. למשחקים שלה יש כ-22 מיליון הורדות, היא מארגנת כ-15 מיליון תחרויות ביום, ויש לה כמיליון משתמשים ביום ברחבי העולם. "השם והלוגו המעודכנים משדרים את מה שאנו שואפים אליו - להיכנס לעולמות טכנולוגיים מגוונים. מבחינתנו גיימינג היה רק ההתחלה", מחדד בכר.

בחברה מועסקים כ-200 עובדים, מתוכם 110 גויסו בשנה החולפת, והיא מתכננת לגייס עוד כ-70 במהלך 2023. במילים אחרות, המהלך פונה לא רק לספקים ולשותפים של החברה אלא גם מהווה חלק ממיתוג המעסיק של החברה - במטרה לסמן למגויסים הפוטנציאליים שהיעדים העסקיים שלה צפויים להתרחב.

מזרחי טפחות מפרגן למתחרים

יוקר המחיה, האינפלציה ועליית הריבית הובילו בחודשים האחרונים לכך שהבנקים נלחמים על כל לקוח, וחלקם אף "נכנסו" זה בזה במסגרת מהלכים שיווקיים ופרסומיים.

כעת בוחר בנק מזרחי טפחות בכיוון אחר, ועולה בקמפיין שבו פרזנטור הבנק, דביר בנדק, פותר תשבץ ומקריא את ההגדרה "מילה חיובית בעלת חמש אותיות". בתו משיבה, "פרגון", ואז מתחיל מונולוג שבו הוא מפרגן לבנקים המתחרים על המהלכים שהובילו לאחרונה בנושא השירות ללקוחות.

דביר בנדק ובתו יולי / צילום: עופר חג'יוב
 דביר בנדק ובתו יולי / צילום: עופר חג'יוב

באופן מכוון, הבנק מתעלם מהעשייה שלהם בתחום המשכנתאות, שהן ההלוואות הגדולות ביותר של משקי הבית, וגם התחום שבו הוא השחקן החזק ביותר במערכת ובו הוא רוצה להמשיך להוביל.

לדברי תרי ישכיל, סמנכ"לית השיווק של מזרחי טפחות, "בעוד שהבנקים האחרים לאורך השנים האחרונות התכווצו, סגרו סניפים וצמצמו את מערכי השירות, אנחנו הבנו את הצורך בשירות אנושי ואישי. עכשיו סוף סוף, גם הם מבינים היום את מה שאנחנו יודעים כבר הרבה זמן".

הצד הירוק של לאומי ו-EIB

בנק לאומי ובנק ההשקעות האירופי (EIB) חתמו על הסכם לשיתוף-פעולה אסטרטגי בלעדי בישראל, שבמסגרתו יקדמו מימון פרויקטים בתחומי האקלים, סביבה חברה וקיימות.

נזכיר כי בתחילת השנה חתמו שני הצדדים על הסכם שבמסגרתו מעמיד ה-EIB ללאומי קו מימון של כחצי מיליארד אירו לצורך העמדת אשראי לפרויקטים ירוקים וסביבתיים, ומתן תנאים מועדפים לעסקים קטנים ובינוניים. המהלך העכשווי יאפשר לבנק לממן יותר פרויקטים בתחומי ה-ESG.

בכירי EIB ובנק לאומי / צילום: כפיר סיון
 בכירי EIB ובנק לאומי / צילום: כפיר סיון

ההסכם נחתם במטה הנהלת בנק לאומי בתל אביב, במעמד היו"ר ד"ר סאמר חאג' יחיא, המנכ"ל חנן פרידמן, סגנית נשיא בנק ההשקעות האירופי גלסומינה ויליוטי, ושגריר האיחוד האירופי בישראל דימיטר טזאנצ'ב.

לדברי ויליוטי, לשני הגופים "חזון משותף למאבק בשינויי האקלים, באמצעות השקעות שיאפשרו עתיד בר קיימא. שילוב המומחיות והמשאבים של שני המוסדות יאפשר לנו להתמודד עם האתגרים הדוחקים של שינויי האקלים, להניע פרויקטים של קיימות סביבתית ולקדם השקעות בכלכלה כחולה" (מיצוי הפוטנציאל הכלכלי הטמון בים).

חדשות טובות

בית הנשיא, בראשות נשיא המדינה יצחק הרצוג, והחברה הארצית למתנ"סים, ישקיעו מיליוני שקלים בתוכנית "מחליפים מילה בקהילה" במטרה להפחית את תחושת הקיטוב בעם, לגשר על הפערים החברתיים, ולחזק את החוסן הלאומי.

טל בסכס, מנכ''ל החברה למתנסים, הנשיא ורעייתו יצחק ומיכל הרצוג / צילום: דוברות בית הנשיא
 טל בסכס, מנכ''ל החברה למתנסים, הנשיא ורעייתו יצחק ומיכל הרצוג / צילום: דוברות בית הנשיא

החברה למתנ"סים מפעילה מאות מרכזים קהילתיים ברחבי הארץ, המשרתים כ-2 מיליון תושבים. היוזמה, שבה ישתתפו כבר השנה מאות אלפי אזרחים, תבוצע בשיתוף-פעולה עם המגזר העסקי, הפילנתרופי והחברתי, רשויות מקומיות ומרכז השלטון המקומי.

בין הפעולות המתוכננות במסגרת המיזם: תוכנית פיתוח מנהיגות משותפת; האב-הידברות לקידום שיח משותף; משאיות ניידות חדשניות שיעברו ברחבי הארץ בין הקהילות השונות ויקדמו שיח ודיאלוג בין התושבים; גרפיטישראלי - פרויקט הגרפיטי הקהילתי הגדול בעולם ועוד.