נוטשים את תל אביב? בתאגיד מחפשים משרדים חדשים בגוש דן

בעקבות דמי השכירות הגבוהים, תאגיד השידור עוזב את משרדיו בתל אביב • לגלובס נודע כי הנהלת התאגיד בוחנת את האפשרות לעזוב למיקום אחר בגוש דן, וכי אחת האפשרויות העיקריות שנבחנות בימים אלה היא פארק נעימי

אולפני הרדיו של תאגיד השידור "כאן" בתל אביב / צילום: דרור אבי, ויקיפדיה
אולפני הרדיו של תאגיד השידור "כאן" בתל אביב / צילום: דרור אבי, ויקיפדיה

תאגיד השיודר הציבורי "כאן 11" ממשיך לנדוד, והוא עתיד לנטוש סופית את תל אביב. לגלובס נודע כי התאגיד מצוי בימים אלה במגעים לשכירת שטחים במקומות שונים, בהם פרויקט "פארק נעימי" של היזם מיקי נעימי, שליד מחלף מסובים. 

האוצר מתעקש: ניתן לייבא חלב. אך זה עדיין רק פלסטר | ניתוח
לפ"מ רושמת שנת שיא, אבל לא כולם נהנים מההשקעה | בלעדי

בתאגיד אישרו כי הם שוקלים לעזוב את משכנם הנוכחי ברחוב קרמניצקי בתל אביב. הסיבה העיקרית למעבר היא דמי השכירות הגבוהים.

"התאגיד בוחן אפשרות להפסיק לשכור את הנכס היקר בלב תל אביב, ולעבור לנכס יקר פחות באזור המרכז", נמסר. "הסכמים עוד לא נחתמו. אם וכאשר ייחתמו - נעדכן".

נעימי אישר את דבר קיומם של מגעים מול התאגיד ואת הבעת העניין מצד אנשי התאגיד לשכור אצלו שטחים, אך אמר כי הם רחוקים מלהתגבש לשלב של הסכם, וכי כרגע הנושא נותר פתוח.

245 אלף שקל בחודש

כשבע שנים לאחר שרשות השידור ההיסטורית נטשה את מתחם שרונה בתל אביב לטובת הקמת פרויקטים של מגדלים שמוקמים שם, עיקר הפעילות של התאגיד מתרכזת בבניין המרכזי ובאולפנים בירושלים.

עם זאת, ב־2016 חתמה הנהלת התאגיד על הסכם להשכרת משרדים ואולפנים בקומות 1-5 ברחוב קרמניצקי 6 בתל אביב, בפרויקט קדמת איילון שבבעלות חברת אמות ומשקיעים פרטיים. בעבר שימש הבניין את אתר ynet, שעבר לבניין "ידיעות אחרונות" בראשון לציון.

על־פי ההערכות, השטח ששוכר התאגיד מגיע לכ־3,500 מ"ר, ומהדוח השנתי של 2022 עולה כי דמי שכירות עומדים על 245 אלף שקל בחודש בתוספת מע"מ, כלומר כ־70 שקל למ"ר. הסכם השכירות חודש מספר פעמים, ומועד פקיעתו הבא הוא בדצמבר 2027.

לגלובס נודע כי זה זמן בוחנת הנהלת התאגיד את האפשרות לעזוב כליל את תל אביב ולעבור למקום זול יותר בקרבתה. כאמור, אחת האפשרויות העיקריות שנבחנות בימים אלה היא "פארק נעימי".

מדובר בפרויקט שמוקם על 126 דונם, אותם רכש נעימי מבזק ב־2018 תמורת 550 מיליון שקל. הפארק יכלול 13 מבני משרדים בשטח כולל של 350 אלף מ"ר, מהם הוקמו עד היום 4 מבנים. ההערכות הן כי התאגיד מתכנן לשכור שטח של כ־3,000 מ"ר.

נציין כי גורמים בענף הנדל"ן מצביעים על עלויות המעבר היקרות, ובמיוחד הקמת אולפן שידורים חדש, כעל הגורם העיקרי שעתיד להכשיל את המהלך. לפי הגורמים, יותר קל יהיה להתפשר עם אמות על דמי השכירות בקרמניצקי, או למצוא מקום חליפי בבעלות של אמות, במעגל שני מתל אביב.