המגדל היוקרתי ברעננה מתאכלס. כמה עולה מ"ר?

פירמת ראיית החשבון דלויט שוכרת 2,000 מ"ר משרדים בפרויקט אינפיניטי פארק ברעננה, במחיר מעטפת של 65 שקל למ"ר • בענף מעריכים כי המחיר הממוצע למ"ר בפרויקט הוא 70 שקל למ"ר, כך שהעסקה משקפת הנחה על השטח ששכרה החברה • לאחרונה פורסם כי דלויט שכרה עוד 3,000 מ"ר של משרדים במתחם האלף בראשון לציון

פרויקט אינפיניטי פארק רעננה / הדמיה: 3Division
פרויקט אינפיניטי פארק רעננה / הדמיה: 3Division

על "הפסקת הצהריים" של גלובס

בכל יום סביב השעה 13:00 נגיש לכם תכנים שיוכלו להעשיר, לסקרן ולעניין אתכם בזמן הפסקת הצהריים. הכתבות יתמקדו בעיקר בתחומי הנדל"ן, טכנולוגיה וקריירה. מקווים שתהנו

העסקה: פירמת ראיית החשבון דלויט שוכרת 2,000 מ"ר משרדים באחת הקומות הגבוהות של פרויקט אינפיניטי פארק ברעננה. החברה שוכרת קומה שלמה לחמש שנים, עם אופציה לחמש שנים נוספות. לגלובס נודע כי המחיר למ"ר בעסקה הוא 65 שקל מחיר מעטפת, ויש להוסיף לו כמה עשרות שקלים למ"ר המבטאים את עלות עבודות השיפוץ והגימור.

חידת הנדל"ן: מדוע בארה"ב שווי הנכסים צונח, ובארץ הם משוערכים כלפי מעלה
אב התחרט על קרקע שהעניק לבתו ובן זוגה. מה החליט ביהמ"ש?
שבעה יורשים קיבלו דירת גן בגבעתיים. בכמה הם מכרו אותה?  

הפרויקט: אינפיניטי פארק הוא פרויקט שבו שלושה מבנים, אחד מהם מגדל בן 32 קומות, הנמצא בסמוך למחלף רעננה דרום ולתחנת רכבת ישראל. שני המבנים הנוספים שימשו בעבר כקמפוס אמדוקס, וכיום עוברים שיפוץ נרחב. הפרויקט יכלול פארק בשטח שישה דונם. יותר מ־70% מהשטחים בפרויקט כבר שווקו, ובין החברות ששכרו שטחים במגדל: חברות ההייטק zoominfo, ששכרה 17 אלף מ"ר בשמונה הקומות העליונות; Red hat ששכרה 4 קומות ו־Abra ומיינדספייס ששכרו שלוש קומות כל אחת. חברת נס טכנולוגיות תעבור גם היא למגדל, לשטח של 10,000 מ"ר. המגדל צפוי לקבל טופס אכלוס בחודש הבא, והשלב הראשון מתוכנן להתאכלס רשמית לאחר החגים. יזמיות הפרויקט הן ריט 1 וס.ע.ן זהב, והוא תוכנן על ידי אנשי משרד האדריכלים יסקי־מור־סיון.

 

מחירי השיווק: בענף מעריכים כי המחיר הממוצע למ"ר בפרויקט אינפיניטי הוא 70 שקל למ"ר, כך שהעסקה של דלויט משקפת הנחה מסוימת על השטח ששכרה. "מדובר בפרויקט במקום די מיוחד, לא 'בסביבה הטבעית' של המשרדים ברעננה, שנמצאים יותר צפונה משם", אומר שמאי המקרקעין סער פלד, לשעבר סגן יו"ר לשכת שמאי המקרקעין בישראל. "מדובר בסביבה נגישה מאוד, הודות לסמיכות לכביש 4 ולכביש 531, וכמובן לתחנת הרכבת. מחיר העסקה משקף פחות או יותר את רמת המחירים באזור, אולי מעט מתחת לממוצע, אך חשוב לזכור שמדובר בתמחור בחסר בשל העובדה שהחברה מקבלת את השטח ברמת מעטפת".

ענף המשרדים: תחום הנדל"ן למשרדים מתמודד היום עם קשיים ועם ירידה בביקוש, בעיקר מחוץ לתל אביב. "כמו בכל הארץ, גם באזור הזה ישנן לאחרונה מעט מאוד עסקאות בתחום המשרדים", אומר פלד, "וזה משתקף במחירים, שכן בצפון רעננה כבר ראינו עסקאות בסכומים של 90 שקל למ"ר למעטפת בשיא הפריחה של התחום, עד לפני כשבעה־שמונה חודשים. רמות כאלו לא יחזרו בסביבת הריבית של היום. אין זה אומר שהמחירים בסביבת אינפיניטי פארק ירדו בכ־30%, כי מדובר במגדל שהסטנדרט בו גבוה מאוד". בפתח תקווה ובבני ברק, הקרובות יותר לתל אביב, אפשר למצוא משרדים במחירים דומים ואפילו נמוכים מעט, וגם במשרדים החדשים בראשון לציון.

עסקה שלישית לדלויט: זוהי העסקה השלישית של דלויט בתקופה האחרונה. בתחילת 2022 הודיעה הפירמה על פתיחת סניף בבית שמש, ולאחרונה פורסם כי שכרה עוד 3,000 מ"ר של משרדים בפרויקט מילניה של חברת פרשקובסקי במתחם האלף בראשון לציון. הפירמה מעסיקה נכון להיום כ־2,000 עובדים ברחבי הארץ.