כבר לא בעלת עניין: שרי אריסון מכרה לכלל מניות בנק הפועלים ב-336 מיליון שקל

אריסון, בעלת השליטה לשעבר בבנק הפועלים, ממשיכה למכור את המניות וכעת מחזיקה ב-4.88% בלבד • העסקה בוצעה לפי שער של 33.6 שקל, בהתאם לשער הסגירה אתמול וללא דיסקאונט כמו בפעמים הקודמות

שרי אריסון / צילום: איל יצהר
שרי אריסון / צילום: איל יצהר

שרי אריסון ממשיכה בתהליך מכירת מניות בנק הפועלים  שברשותה, והחל מאתמול (ד') היא כבר לא בעלת עניין באופן רשמי. אריסון מכרה לכלל ביטוח  מניות בהיקף של 336 מיליון שקל, וכעת ירדה החזקתה מ-5.6% ל-4.88% בלבד ממניות הבנק שבעבר הייתה בעלת השליטה בו.

כולם ממליצים על השקעה באג"ח, אז מדוע זה לא משתקף בתשואות
רצף העליות החד ביותר השנה: הסיבות לראלי בבורסת ת"א

הליך מכירת המניות הוא תוצאה של החלטתה של אריסון בספטמבר 2018 למכור את החזקותיה בישראל. זאת כאשר במקביל, במסגרת סיכום עם בנק ישראל מ-2018 על תהליך הפיכת הפועלים לבנק ללא גרעין שליטה, הוחלט כי אריסון מחויבת לרדת להחזקה של פחות מ־5%. בנק ישראל העמיד שבע שנים להשלמת מכירת המניות, ואתמול היא עמדה בסיכום.

הפעם מדובר בחבילה קטנה יחסית של מניות, כאשר בפעם הקודמת שהיא עשתה זאת, בספטמבר 2022, היא מכרה לשורה של גופים מוסדיים 2.3% מהמניות של הבנק בשווי של 1.03 מיליארד שקל.

המכירה שבוצעה אתמול נעשתה לפי שווי מנייה של 33.6 שקל, בעוד בספטמבר היא בוצעה על־פי מחיר של 33.77 שקל למניית הפועלים (אז היה מדובר על הנחה של כ־1% בלבד על מחיר השוק). הפעם, המכירה בוצעה על פי השער בו נסגרה מניית הבנק אתמול. מבחינתה של אריסון, מדובר בעסקה מצוינת כיוון שבשתי הפעימות הראשונות הרוכשות קיבלו דיסקאונט גדול על המחיר. בנובמבר 2018 לדוגמה מכירת המניות הראשונה נסגרה בהנחה של 6% על מחיר השוק, והפעימה השנייה, באפריל 2021, על פי דיסקאונט של 5%.

לשם השוואה, את מכירת החבילה הראשונה, שבוצעה בנובמבר 2018, ושבעקבותיה ירדה אריסון מהחזקה של 20% לכ־15.8%, היא ביצעה לפי מחיר של 25 שקל למניה.

יחד עם המכירה שבוצעה אתמול, מכרה אריסון מניות בנק הפועלים בסכום של 5.7 מיליארד שקל.