גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הנעליים המכוערות ששוות מיליארדי דולרים

Hoka הן סניקרס שמנמנות, ענקיות ומוזרות - שבמפתיע מצאו את דרכן אל ליבם (ורגליהם) של מיליוני ספורטאים, מלצרים, עובדי בתי חולים וגם סבתות ● עד כדי כך שרק בשנה האחרונה ורק בארה"ב הן נמכרו ב-1.4 מיליארד דולר ● איך הצליח המותג הצרפתי לעשות את הבלתי ייאמן?

נעלי HOKA / צילום: Shutterstock
נעלי HOKA / צילום: Shutterstock

 

כשהביט לראשונה בנעליים שיום יבוא והן יהיו שוות מיליארדי דולרים, סטפאנו קרוטי לא היה בטוח על מה הוא מסתכל. אבל היה דבר אחד שסמנכ"ל ההנעלה ב־Deckers Outdoors כן ידע על זוג הנעליים הצבעוניות והשמנמנות, שקוראים להם הוקה (Hoka).

פרישות, מינויים פוליטיים והשתקות: מה עובר על המגזר הציבורי?
שקיעתה של העיר המוזהבת: התושבים, העסקים והכסף עוזבים את סן פרנסיסקו
פרופ' צבי אקשטיין: "נתניהו והממשלה איבדו את אמון השווקים" | הצוללת

"מימיי לא ראיתי שום דבר כזה", אמר. הן היו גדולות, מוזרות, שונות וצרפתיות, ולא היו סיבות רבות לצפות שהן יהפכו ללהיט בארה"ב. למעשה, כשמייסדי הוקה מכרו את החברה ל־Deckers Brands ב־2012, המכירות באותה שנה עמדו על כ־3 מיליון דולר. המכירות של הוקה בשנה הפיסקלית האחרונה: 1.4 מיליארד דולר.

הנעליים יוצאות הדופן הפכו לסניקרס המועדפות של רצים קשוחים ואנשים שמתקשים ללכת - ספורטאיות, אחים ואחיות, מלצרים, עובדי דואר, כותבי תוכניות טלוויזיה, בני נוער מגניבים וסבא וסבתא שלהם. יש מי שנועלים אותן כי מתחשק להם. אחרים כי הם חייבים. כך או כך, רבים מהם מפתחים התלהבות ואז אובססיה עם נעליי ההוקה שלהם, שכבשו את לבבות, ארנקי ורגלי הצרכנים בארה"ב.

חנות HOKA בארה''ב. ריפוד ייחודי ואסטרטגיה עסקית לא אינטואיטיבית / צילום: Shutterstock

יש הסבר ברור להצלחה של כל חברת נעליים: כנראה מדובר בנעליים עצמן. זה נכון גם לגבי הוקה. הריפוד הייחודי שיוצר תחושה קסומה הפך את הנעליים האלה לשונות מכל נעליים בשוק. אבל לא מדובר רק בנעליים. נעליים לבדן לא מסוגלות להביא מותג מ־3 מיליון דולר ל־1.3 מיליארד דולר - בייחוד לא הנעליים מאוד לא שגרתיות האלה.

ההצלחה של הוקה התאפשרה גם בגלל האסטרטגיה העסקית הלא־אינטואיטיבית של החברה. מתברר שהוקה צמחה מהר על ידי התקדמות איטית. "האם היינו יכולים לגדול מהר יותר? כן", אמר קרוטי, סמנכ"ל הסחר בדקרס ונשיא זמני בהוקה. "האם זה טוב לבריאות של המותג לטווח ארוך? לא".

ריצה למרחקים ארוכים

זו אמירה שמוזר לשמוע מפי סמנכ"ל במותג שהצמיחה שלו מטורפת. אבל זה לא סתם להג תאגידי. אנליסטים בוול סטריט אמרו לי שההפצה הסלקטיבית של הוקה שומרת על ההיצע נמוך מהביקוש ומשמרת את תחושת הפרימיום של הנעליים שמחירן נע בדרך כלל בין 125 ל־175 דולר. המנהלים בהוקה מקפידים לשמור על הקצב, מחשש לגדול יותר מדי מהר מדי, ומשוכנעים שניסיון לכבוש את כל הצרכנים לנסות הוא הדרך שבה חברה מאבדת את זהותה. הם מסתכלים על ניהול העסק כמו על ריצת מרתון.

המשמעת הזאת משתלמת. מכירות הוקה היו אחראיות לפחות מ־10% מההכנסות של דקרס רק לפני חמש שנים. כעת הן אחראיות לכמעט 40% והשווי של דקרס מעולם לא היה כה גבוה. החברה היא אחת מקומץ אלו שמחיר המניה שלהן הוכפל בשנה האחרונה מסיבות שאין להן שום קשר לבינה מלאכותית.

את קצב הצמיחה הנוכחי לא ניתן יהיה לשמר, כמו שלא ניתן לרוץ ספרינט למרחק של 42.2 ק"מ. אבל ההיסטוריה של החברה בניהול סבלני היא הסיבה שמשקיעים נוקטים עמדה שורית לגבי העתיד של הוקה. "זה משהו שהיה אחד המפתחות להצלחה שלנו", אמר קולין אינגרם, סמנכ"ל מוצר עולמי בהוקה. "לדעת מתי לומר כן, מתי לומר לא ומתי לומר עדיין לא".

מנהלים בהוקה יכולים להרשות לעצמם להיות שקולים בגלל שתמיד יהיה שוק למוצר שפותר בעיות ומספק ערך. הם אומרים שבנעלי הוקה יש שלושה מרכיבי מפתח - מרכז הסוליה (לנחיתה רכה), מסגרת כף הרגל (לתמיכה) והסוליה הקמורה המכונה מטא־נדנדה (לתנופה) - והשילוב של יציבות, יעילות וריפוד עוזר למנוע פציעות ולהפחית כאב. הן גם ממש נוחות.

המותג נוסד ב־2009 על ידי ז'אן־לוק דיאר וניקולא מרמו, שנפגשו לראשונה במרוץ סקי באלפים הצרפתיים כמה עשורים קודם לכן. כשהחליטו להקים יחדיו חברה, נטו לכיוון נעליים, בגלל ששוק ההנעלה היה עצום אבל הטכנולוגיה לבניית נעליים הייתה בסיסית למדי. הרעיון המקורי שלהם היה לנסות להשיג את התחושה של לתפוס גל על גבי גלשן או לרחף במורד הר על מגלשיים - אבל בזמן ריצת שטח. הם קראו למותג Hoka One One, ביטוי בשפה המאורית שפירושו "לעוף מעל האדמה".

בזמן שהם ערכו ניסיונות בנעליים שנועדו להתאים לריצה מהירה יותר במורד גבעות, הם הבינו שלנעליים יש דבר מה במשותף עם מחבטי טניס מודרניים, צמיגי אופניים ומגלשי הסקי האהובים עליהם: גדול יותר זה טוב יותר. כמו הרבה חידושים מהפכניים, הרעיון אולי הגיוני היום אבל הוא נשמע כחילול הקודש בתקופה בה אצנים היו מאוהבים בנעליים מינימליסטיות. הוקה היו מקסימליסטיות בלי להתבייש. וגם די מכוערות. (כתבות בעיתונים ומנהלי החברה תיארו אותן כ"נעלי מרשמלו" ו"נעלי ליצן" נפוחות, בולבוסיות, קיצוניות, "די מכוערות", "למה?" וגם "פשוט... לא").

צעד ראשון

הוקה נכנסו לשוק האמריקאי כשמרמו הגיע ליריד מקצועי ב־2009 עם תיק מלא אבטיפוסים וללא דוכן של החברה. הוא לא הזדקק לדוכן. הגרסאות המוקדמות האלה של הנעליים היו כל כך שונות מהמתחרות שכמעט כל מי שמתלהב מהן זוכר מתי נתקל בהן לראשונה. "אני זוכר שחבטתי את הרגליים במדרכה ולא הרגשתי כלום", אמר אינגרם. "זה היה מין רגע של, אוקיי, יש בזה משהו. זה לא סתם עיצוב משוגע. באמת יש לזה יתרונות".

המותג שלח 1,100 זוגות נעליים לארה"ב ולקנדה ב־2010, כך אמר סטיבן דולן, סגן נשיא הוקה צפון אמריקה. אבל חיש מהר הנעליים המקטבות הפכו ללהיט בחנויות שמתמחות בנעלי ריצה, שם בעלי העסקים החביאו קופסאות שלהן מאחור כדי לשמור אותן במלאי. דקרס השקיעה לראשונה ב־2012 ואז היה לה רעיון חכם יותר מלהשקיע בהוקה: לקנות את הוקה.

סכום העסקה לא נחשף אבל היה כסף קטן מבחינת דקרס, שכבר הייתה הבעלים של Ugg ושל סנדלי טבע, כך לפי דיווח של החברה בו כתבה שהרכישה אינה מהותית למצבה הפיננסי. למכירות של הוקה לקח חמש שנים לטפס מפחות מ־3 מיליון דולר ליותר מ־100 מיליון דולר. שש שנים נוספות היו דרושות כדי להמריא מעבר לרף מיליארד הדולר.

מותג מיליארד הדולר הבלתי סביר החל להתפשט מפה לאוזן בקהילת הריצה, שהיא נישתית אך בעלת השפעה. בשנים האחרונות, נייקי ואדידס נסוגו מעט בשוק הריצה, ופתחו נתיב לחברות הרבה, הרבה יותר קטנות כמו הוקה ו־On. החברות האלה גם זכו לרוחות גב בקורונה ובהן עבודה היברידית ולבוש יומיומי למשרד, ואנשים גילו שנעליים שעוצבו לריצה בשבילי עפר נוחות גם להליכה ברחובות העיר. כשהן נעשו פופולריות, נעלי הוקה אפילו נהיו פחות מכוערות.

אבל התפוצה הפתאומית שלהן רק מגבירה את החשיבות של שמירה על נדירות. זהירות אינה תכונה שמאפיינת חברות שיש להן תמריצים פיננסיים לצמוח בטווח הקצר, ובתעשיית הקמעונאות לא חסרים סיפורים על מותגים שהעריכו יותר מדי את מידת המשיכה שלהם, הציפו חנויות ואיבדו את אווירת האקסקלוסיביות ואת היכולת לגבות מחיר פרימיום. מנהלי הוקה נמנעו מהסיכון של שפע גדול מדי בכך שהקפידו שהנעליים לא יימכרו ברשתות הגדולות, ההפצה הזהירה הזו והסתמכות בריאה על מכירות ישירות ללקוחות אפשרו לחברה לשלוט בתמחור אפילו בשעה שהמותג הפך ללהיט.

לאט אבל בטוח

"כשאתה כה לוהט, קל לתת לכל מי שרוצה לקנות שיקנה, אבל זו הדרך המהירה ביותר להרוס מותג", אמר מאט פאוול, אנליסט ותיק של תעשיית הסניקרס. "הרווחים בטווח הקצר הם הקלים ביותר להשגה. הרווחים בטווח הארוך הם אלה שיהפכו אותך למותג למצליח".

על מנת לצמוח מהר, חשבו לאט. זה הלקח העסקי שבכל קופסה של נעלי הוקה. הדרך להישאר לוהט היא ללבות את האש, לא להטביע אותה בגלונים של דלק. אבל התקדמות הדרגתית היא משהו שאולי עלולה להיות משהו שקשה לקבל בשעה שחברות נמצאות תחת לחץ לספק תוצאות כל רבעון - ובגלל שהיא שונה מהדרך בה נבנו בעבר רבים מהמותגים המוכרים בעולם. "הדרך להביא את המותג שלך לעולם הייתה להיות בכל מקום", אמר דולן. "היום זה לא חייב להיות ככה. אתה רוצה להיות במקומות הנכונים מול האנשים הנכונים".

חייבים גם שהתזמון יהיה מדויק. בדרכה למכירות של 1.4 מיליארד דולר, הוקה עברה מחנויות ריצה לחנויות ציוד טיולים ולרשתות גדולות, למרות שהמנהלים למעשה סירבו להזדמנות להיכנס לרשת פוט לוקר לפני מגפת הקורונה. "לא היינו מוכנים", אמר דולן. אנשים היו צריכים להכיר את הנעליים של הוקה לפני שיהיו מוכנים לקנות אותן. אחרת הנעליים היו מתייבשות ללא קונים על הקיר. בקיץ האחרון, המודעות לגבי המותג כבר הייתה גדולה דיה, כך שהוא כן היה מוכן לאחת מרשתות הנעליים הגדולות ביותר בארה"ב. "חיכינו מעט יותר זמן משהיינו צריכים", אמר דולן, "אבל כעת יש לנו סיכוי טוב יותר להצלחה".

הם שיחקו לפי אותם כללים שמרניים גם עם Dick’s Sporting Goods. "התחלנו איתם מאוד לאט", אמר קרוטי. "למעשה, בהתחלה, זה לא עבד". הוקה בחנה את השוק במספר קטן של סניפי Dick’s ב־2014. הם מיהרו לסיים את הניסוי כשלא אהבו את מה שגילו. "זה היה מוקדם מדי", אמר קרוטי. "לא היה ביקוש של הצרכנים".

זה היה כל כך מוקדם שהמותג לא חזר ל־Dick’s עד 2020. הם התחילו בערך בעשר חנויות ועקבו מקרוב אחר קצב המכירה של המלאי המוגבל לאורך כמה חודשים. ב־2021 התרחבו ל־40 סניפים. ב־2022, תכננו להיות ב־100 סניפים. אבל הם עדיין נמצאו בפחות מ־20% מסניפי הרשת - ובאופן מוזר זה הולם שהמנהלים בדקרס גאים בכך שיש כל כך מעט מקומות בהם ניתן לרכוש זוג נעלי הוקה. הם לא רוצים לאבד את הידיים והרגליים.

עוד כתבות

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

הירחון העברי ''השחר'', שבו כתב בן יהודה, 1879. הרושם ממאמרו היה עצום / צילום: ויקיפדיה

העברית של ימינו מבטאת כישלון אחד מובהק של אליעזר בן יהודה

בדיוק לפני 145 שנה אליעזר בן יהודה הקדים את כל בני זמנו בהבנת הקשר בין הארץ לבין הלשון ● אבל את לשון ימינו הוא כנראה לא היה מבין

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

מוריס צ'אנג / צילום: Associated Press, Aaron Favila

הוא חגג 55. ואז הקים את יצרנית השבבים הגדולה בעולם

אחרי קריירה בת עשורים בתעשיית השבבים מוריס צ'אנג יכול היה לפרוש ● אבל אז הוא בחר להקים את חברת TSMC – והפך לאדם שתרם יותר מכול לפיתוח הטכנולוגיה החיונית בעולם ● ההצלחה שזכה לה לא הייתה למרות גילו, אלא בזכות גילו ● האם הוא חריג? מחקר מגלה: הסיכוי שמייסדים בני 50 יצליחו גבוה פי שניים מזה של בני 30

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות