אמזון מציגה דוחות חזקים ותחזית אופטימית להמשך; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הדוחות הכספיים של אמזון לרבעון השני לשנת 2023 עלו על תחזיות האנליסטים • אמזון דיווחה על הכנסות של 134.4 מיליארד דולר, ובכך עקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 119.46 מיליארד דולר - מדובר בזינוק של 11% ביחס לרבעון הקודם • המניה מגיבה במסחר המאוחר, וקופצת ביותר מ-6%

משרדי אמזון / צילום: Shutterstock
משרדי אמזון / צילום: Shutterstock

ענקית הקמעונאות אמזון פרסמה הערב (ה') את הדוחות הכספיים שלה לרבעון השני לשנת 2023. אמזון דיווחה על הכנסות של 134.4 מיליארד דולר, ובכך עקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 119.46 מיליארד דולר. הכנסות החברה זינקו ב-11% במהלך הרבעון השני, אז הן עמדו על 121.2 מיליארד דולר. בשורת הרווח למניה, החברה דיווחה על 0.65 דולר למניה, ובכך עקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 0.32 דולר למניה. החברה העלתה את תחזית ההכנסות לרבעון השלישי הודות לאירוע ה-Prime Day  שערכה במהלך חודש יולי ועלה על הציפיות. מניית אמזון עלתה ביותר מ- 50% מתחילת השנה (לפני פרסום הדוחות). המניה כעת מגיבה במסחר המאוחר, והיא מזנקת ביותר מ-6%.

שנתיים לאחר הזכייה שלה במכרז נימבוס: אמזון משיקה חוות שרתים מקומית 
ענקיות הטכנולוגיה מדברות הרבה על AI, אבל עדיין לא מצליחות לתרגם את זה לרווח 
מעל מיליארד מנויים משלמים: עסקי השירותים הפתיעו לטובה בדוחות אפל 

עיניהם של המשקיעים מופנות כולן לחטיבת הענן של החברה - Amazon Web Services. עבור החברה מהווה חטיבת הענן שלה, שלא מפסיקה להתרחב, חלק חיוני מהכנסותיה. המשקיעים מודעים לכך, ועוקבים בדאגה: ברבעונים האחרונים, חטיבת הענן של החברה חוותה האטה, והאנליסטים העריכו שמגמה זו תימשך גם הפעם. החברה דיווחה על 22.1 מיליארד דולר הכנסות מתחום הענן, בעוד שהאנליסטים חזו כי החברה תדווח על 21.7 מיליארד דולר ברבעון. כיום, אמזון מחזיקה בכ-32% משוק שירותי תשתיות הענן העולמי. ברבעון הקודם, הרווח של חטיבת הענן עמד על 21.4 מיליארד דולר. לאורך שנת 2022 כולה, הגדילה חטיבת הענן את המכירות השנתיות שלה ב-29% לסכום של יותר מ-80 מיליארד דולר.

אמזון היא לא היחידה שדיווחה על ביצועיה בתחום הענן, אלא גם המתחרות שלה: אלפאבית (חברת האם של גוגל) ומיקרוסופט, שפרסמו דוחות בשבוע שעבר. מיקרוסופט דיווחה על האטה בצמיחה בהכנסות הענן שלה, ומניית מיקרוסופט ירדה במסחר המאוחר. במקביל, גוגל קלאוד הפכה לרווחית לראשונה ברבעון ורשמה הכנסה של 395 מיליון דולר, בניגד מוחלט לרבעון המקביל בשנה הקודמת. מניית אלפאבית זינקה ב-6% במסחר המאוחר.

אפיק נוסף המושך אליו את תשומת לב המשקיעים הוא עסקי הפרסום של אמזון, בייחוד על רקע מודלי שפה ובינה מלאכותית יוצרת, בהם היא משקיעה. אנדי ג'סי, מנכ"ל החברה, הצהיר לאחר פרסום רווחי הרבעון הראשון שעסקי הפרסום של החברה רואים "צמיחה איתנה". האנליסטים צפו כי סגמנט הפרסום של החברה יגדל ל-10.3 מיליארד דולר ברבעון השני, כשברבעון הקודם עמד על 9.51 מיליארד, כך על פי הערכות Refinitiv. החברה דיווחה בפועל על 10.7 מיליארד דולר - יותר מהתחזיות.

שיא היסטורי של הכנסות ב-Prime Day

כמו כן, חזו האנליסטים כי מלבד רשת ההפצה של החברה, שירותי הפרימיום (אמזון פריים) בכלל ושירותי הסטרימינג בפרט, צפויים להשפיע על ביצועי החברה ברבעון האחרון לחיוב. אמזון מרחיבה את התוכן המקורי שהיא מייצרת, כמו כן תכנים אזוריים וגם את מאגרי התוכן בככלותם בשירות הסטרימינג שלה, Prime Video. בנוגע לרווחיה הקמענואיים - בחודש שעבר ערכה אמזון את ה-Prime Day, שבמסגרתו משתמשים משלמים מקבלים מגוון הנחות, ודיווחה על שיא היסטורי של הכנסות ביום אחד, כשנרכשו מעל ל-375 מיליון מוצרים והרווח באותו היום עלה על 2.5 מיליארד דולר, כך לפי החברה. עלייה בהיקף הרכישות הווירטואליות, כמו גם עלייה בהיקף רכישות בחנויות פיזיות, מאותתת על מצב השוק האמריקאי, והתאוששות צרכנית אפשרית עוד בטרם תקופת החגים, שמראהאונ עד כמה אנשים מוכנים להוציא כספם על רקע האינפלציה שממשיכה להשפיע על תאגידים ועל צרכנים.

כמו כן, דריסת רגל הולכת וגדלה של אמזון במדינות כמו הודו, קנדה, בריטניה ואוסטרליה, ובעצם הניסיון שלה לבסס אחיזתה בשוק הקמענואי העולמי, יכולים להשפיע לחיוב על רווחי החברה.

עוד ייתכן כי משפחת מכשירי הסאונד והטאבלטים שמפתחת החברה, בהיצע שהולך ומתרחב, השפיעה לחיוב על הנתונים הפיננסים בדוחות האחרונים. דריסת רגלה של אמזון בשוק מצלמות האבטחה החכמות, ובייחוד Blink, עלולה להוות תרומה חיובית גם היא, כך לפי אנליסטים.

ביום שלישי האחרון השיקה אמזון את חוות השרתים המקומיות שלה, זאת שנתיים לאחר שזכתה, ביחד עם גוגל קלאוד, במכרז נימבוס הממשלתי. השקת חוות השרתים מבססת את מעמדה של אמזון כשחקנית מרכזית וחשובה בתחום הענן המקומי, אם כי התשואות של פעילות זאת לא נכללות בדוחות הנוכחיים.