סין: מדד המחירים לצרכן יורד בפעם הראשונה לאחר שנתיים

מדד המחירים לצרכן במדינה ירד ב-0.3% לעומת יולי לפני שנה, כאשר מדובר בירידה השנתית הראשונה במדד מאז תחילת 2021 • ברקע, מגמת הירידה בביקוש המקומי ממשיכה לעורר חשש הולך וגובר מדפלציה • הבנק המרכזי של סין התייחס באופן רשמי לסוגיה, ואמר שהוא מצפה לראות עלייה במדד המחירים, לאחר ירידה בחודש יולי

שוק בסין / צילום: רויטרס
שוק בסין / צילום: רויטרס

סין פרסמה היום (ד') נתוני אינפלציה לחודש יולי, שהראו על שיפור קל מיוני. לפי הנתונים של לשכת הסטטיסטיקה בסין, מדד המחירים לצרכן במדינה ירד ב-0.3% לעומת יולי לפני שנה, אך עלה ב-0.2% בהשוואה ליוני 2023.

בזמן שבכל העולם נלחמים באינפלציה, בסין גוברים החששות מדפלציה
שלושה אירועים, שלוש יבשות, יממה אחת: אי-הוודאות העולמית גוברת
המסחר בקריפטו אינו חוקי בסין, אבל את בייננס זה לא מטריד במיוחד

על אף שנתוני האינפלציה היו מעט יותר טובים מצפי האנליסטים, שחזו ירידה של כ-0.4% לעומת השנה שעברה, עדיין מדובר בירידה השנתית הראשונה במדד המחירים מאז תחילת 2021; זאת, לפי מידע רשמי של חברת הפיננסים הסינית Wind Information.

מדד המחירים ליצרן ירד ב-4.4% לעומת יולי לפני שנה והראה על שיפור מחודש יוני, בו חלה ירידה של כ-5.4%. עם זאת, ברמה השנתית, המדד היה נמוך מהנתון שצפה סקר של רויטרס, שחזה ירידה של 4.1%.

זיוויי זנג, נשיא וכלכלן ראשי בחברת פינפוינט נכסים, אמר בשיחה ל- CNBC כי "הן מדד המחירים לצרכן ומדד המחירים ליצרן נמצאים בטריטוריה של דפלציה. המומנטום הכלכלי ממשיך להיחלש עקב ביקוש מקומי מועט". זנג הוסיף כי "הדפלציה במדד המחירים לצרכן עשויה לדחוף את הממשלה לשקול אמצעי התערבות נוספים כדי להתמודד עם האתגר".

מגמת הירידה בביקוש המקומי בסין החלה מאז מגפת הקורונה, ונתוני הרבעון השני הובילו מספר כלכלנים להזהיר מפני סיכון הולך וגובר של דפלציה. הבנק המרכזי של סין התייחס באופן רשמי לסוגיה, ואמר שהוא מצפה לראות עלייה במדד המחירים, לאחר ירידה בחודש יולי.

נזכיר כי אתמול (ג') פרסמה סין נתוני ייצוא וייבוא שהיו גרועים מתחזיות האנליסטים. הייצוא במדינה ירד ביולי ב-14.5% לעומת שנה שעברה, בעוד שהייבוא ירד ב-12.4%. לפי הנתונים, הייצוא של סין לארה"ב צנח ב-23.1% בהשוואה ליולי 2022, בעוד שהייצוא לאיחוד האירופי ירד ב-20.6%.