בורסות עולם | סיקור שוטף

מניות השבבים הובילו את הנאסד"ק לעלייה; אנבידיה קפצה בכ-7%

הדאו ג'ונס טיפס בכ-0.1%,  הנאסד"ק עלה בכ-1%, וה-S&P 500 רשם עלייה של כ-0.6% • ארגנטינה מבצעת פיחות חד לפזו ומקפיצה את שיעור הריבית ב-21% לרמה של 118%, לאחר שמועמד הימין הקיצוני חביאר מיאלי עומד לנצח בבחירות לנשיאות

וול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam
וול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

עליות בנעילה בניו יורק: מדד הדאו ג'ונס טיפס בכ-0.1%, מדד הנאסד"ק עלה בכ-1%, ומדד ה-S&P 500 רשם עלייה של כ-0.6%.

עליות חדות רשמו בין השאר אנבידיה , AMD , ברודקום, מיקרון, פייפאל, טקסס אינסטרומנטס , אינטל  ובקרב המניות הישראליות מאנדיי, סייברארק  וקורנית דיגיטל .

21:30

מגמה מעורבת בניו יורק: מדד הדאו ג'ונס עבר לירידה קלה, ואילו מדד הנאסד"ק עולה בכ-0.6%. מדד ה-S&P 500 עולה בכ-0.3%.

לאחר שחברת סיוה  פרסמה דוחות כותבים בבית ההשקעות אופנהיימר כי סיוה פרסמה "תוצאות חלשות, הפעם על רקע ירידה בהכנסות מרשיונות חדשים בקצב חד של 24%, זאת במקביל לחולשה ממושכת בהכנסות מתמלוגים עקב חולשת שוק הסלולר. הנהלת החברה צופה שיפור בהכנסות מתמלוגים בהמשך השנה, ומאמינה בצמיחה ארוכת טווח. אנו משמרים את המלצת Outperform על מניית CEVA, אך מורידים את מחיר היעד מ-35 ל-25 דולר בהתאם להורדת תחזיותינו".

על חברת סייברארק  כותבים בבית ההשקעות כי היא "פרסמה תוצאות מעל הצפי, על רקע צמיחה חזקה של 77% במנויים ושל 82% בפעילות הענן הטהור, והעלתה פעם נוספת את תחזיות ההכנסות, ה-ARR והרווחיות לשנת 2023. אנו מעודדים מפעילות חזקה של החברה בסביבת מאקרו מאתגרת, וסבורים כי סייבר-ארק מגדילה את נתחה בשוק אבטחת זהויות משתמשים ומחזקת את מעמדה התחרותי. אנו משמרים את המלצת Outperform תוך העלאת מחיר יעד מ-180 ל-195 דולר". 

20:30

מגמה חיובית בניו יורק בהובלת מניות השבבים: מדד הדאו ג'ונס רושם עלייה קלה, ומדד הנאסד"ק עולה בכ-0.8%. מדד ה-S&P 500 עולה בכ-0.5%.

אנבידיה , AMD  ומיקרון בולטות בעליות חדות. גם וול מארט  קופצת לקראת פרסום דוחותיה.

בקרב המניות הישראליות בולטות בעליות מאנדיי וקורנית דיגיטל , ומנגד אודיטי  ולייבפרסון  רושמות ירידות חדות.

שוב זעזוע בארגנטינה: המטבע המקומי, הפזו, צונח ב-18% מול הדולר, והבנק המרכזי מקפיץ את שיעור הריבית ב-21% לרמה של 118%, לאחר שמועמד הימין הקיצוני חביאר מיאלי עומד לנצח בבחירות לנשיאות. 

18:48

מגמה חיובית בניו יורק: מדד הדאו ג'ונס עבר לעלייה קלה, ומדד הנאסד"ק עולה בכ-0.7%. מדד ה-S&P 500 עולה בכ-0.5%.

בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת: מדד הדאקס עלה בכ-0.4%, הפוטסי ירד בכ-0.3%, והקאק נותר ללא שינוי.

בשוק האג"ח, התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים יציבה סביב תשואה של של 4.16%. התשואה על אג"ח לשנתיים עולה בכ-5 נקודות בסיס לרמה של 4.95%.

17:04

מגמה מעורבת בוול סטריט: מדד הדאו ג'ונס עבר לירידה קלה, ואילו מדד הנאסד"ק עבר לעלייה של כ-0.1%.

מאנדיי מזנקת בכ-7% לאחר הדוחות שפרסמה היום. מניית יו.אס סטיל מזנקת בכ-25% לאחר שהחברה דחתה את הצעת הרכש של קליבלנד קליפס .

עוד בולטות בעליות אנבידיה , מיקרון  ובקרב המניות הישראליות סייברארק  ואמדוקס .

16:33

מגמה מעורבת בפתיחת המסחר בוול סטריט. מדד הדאו ג'ונס רושם עלייה קלה, ומנגד הנאסד"ק יורד בכ-0.3%.

מניית טסלה  מאבדת גובה לאחר שדווח כי החברה הורידה בסין את מחיר הרכב שלה מסוג מודל Y ל-14,000 יואן סיני. גם ניאו  מאבדת גובה בעקבות טסלה. 

15:30

מניית מאנדיי  מזנקת בכ-6% במסחר המוקדם בניו יורק לאחר שהחברה דיווחה היום על קפיצה של 42% בהכנסות הרבעון השני, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-176 מיליון דולר. הרווח למניה על בסיס  non-GAAP עמד על 43 סנט ברבעון, לעומת צפי אנליסטים לרווח של 17 סנט למניה.

14:59

המדדים המרכזיים באירופה נסחרים במגמה מעורבת. הדאקס עולה בכ-0.3%, הקאק הצרפתי מוסיף לערכו כ-0.1%, והפוטסי הבריטי יורד בכ-0.4%.

בשוק הפורקס העולמי, האירו והליש"ט נסחרים מול הדולר ביציבות. מול הין, הדולר מתחזק בכ-0.1% ונסחר סביב רמה של 145.11 דולר - הרמה הנמוכה מאז נובמבר 2022.

בשוק האג"ח, אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים יורדת קלות ונסחרת סביב תשואה של של 4.16%. התשואה על אג"ח לשנתיים עומדת על 4.89%.

במסחר המוקדם בארה"ב, טסלה מרכזת עניין, לאחר שדווח כי החברה הורידה בסין את מחיר הרכב שלה מסוג מודל Y ל-14,000 יואן סיני.

גם חברת אוקטה  מרכזת עניין לאחר שבגודלמן זאקס העלו את המלצתם על המניה ל"קנייה".

מנגד, בחברת אורבן אאוטפיטרס  הורידו את המלצת המניה בסיטי בנק ל"ניטרלי" מ"קנייה".

13:19

נמשכת המגמה המעורבת באירופה. הדאקס הגרמני מוסיף לערכו כ-0.6%, הקאק הצרפתי עולה בכ-0.4%, והבורסה בלונדון נסחרת בירידות של כ-0.2%.

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים בעליות.

במסחר המוקדם בארה"ב, בולטות לחיוב מניות מיקרוסופט , אמזון , מטא , ואלפאבית .

בשוק הסחורות, החוזים על הנפט נסחרים בירידות קלות. מחירה של חבית מסוג נפט גולמי עומד על 82.8 דולר, ומחירה של חבית מסוג ברנט עומד על 86.5 דולר.

11:38

המדדים המרכזיים באירופה נסחרים במגמה מעורבת: מדד הדאקס מוסיף לערכו כ-0.5%, בורסת לונדון נסחרת ביציבות, ובפריז הבורסה נסחרת בעליות של כ-0.2%.

מאקרו אירופה: מחירי הסיטונאות בגרמניה ירדו בחודש יולי ב-0.2% בקצב חודשי והפתיעו את הצפי המוקדם שחזה ירידה חדה יותר של 1.4%. בקצב שנתי, מחירי הסיטונאות ירדו בכ-2.8% (צפי 2.6%-).

בשוק האג"ח, אגרות החוב הממשלתיות בארה"ב נסחרות במגמה מעורבת. התשואה על אג"ח ל-10 שנים יורדת קלות ונסחרת סביב 4.16%. התשואה על אג"ח לשנתיים עולה קלות ונסחרת סביב 4.9%.

10:21

פתיחה מעורבת באירופה: מדד הדאקס נסחר סביב רמות הבסיס, הקאק הצרפתי נסחר במגמה דומה, והפוטסי 100 יורד בכ-0.1%.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בירידות קלות.

בשוק הפורקס העולמי, האירו והליש"ט נסחרים ביציבות מול הדולר. מול הין, הדולר נחלש בכ-0.1%.

07:57

באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים בירידות חדות. מדד הניקיי יורד ב-1.2%, ההנג סנג צולל בכ-2.4%, בורסת שנחאי מאבדת מערכה כ-1%, ומדד הקוספי יורד ב-1.1%.

הבוקר, החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בירידות קלות.

דאו ג'ונס מתפצל מהמדדים האחרים בוול סטריט ולא נכנע למגמת הירידה  

בשוק האג"ח, בארה"ב תשואות האג"ח הממשלתיות נסחרות הבוקר בעליות קלות. תשואת האיגרת ל-10 שנים נסחרת סביב 4.17%, ותשואת האג"ח לשנתיים עלתה ל־4.90%.

יונתן כץ וכלכלני לידר שוקי הון מציינים בסקירה שפרסמו כי הסביבה הפיסקלית וגידול בהנפקות האג"ח הממשלתיות בארה"ב יקשו על ירידת תשואות שם. "במודל התשואות שלנו, העלינו לפיכך את תחזית התשואות על אג"ח ממשלתית ל־10 שנים בארה"ב מ־4% ל־4.1%".

בשוק הסחורות, מחירי החוזים על הנפט נסחרים הבוקר בירידות של כ-1%. מחיר חבית מסוג ברנט נסחר סביב 86.07 דולר, ומחיר החבית מסוג WTI עומד על כ-83 דולר.

בגזרת המאקרו, היום לא צפויים להתפרסם נתוני מאקרו חשובים ברחבי העולם. מחר (ג') צפויים להתפרסם נתוני הצמיחה בתמ"ג היפני והייצור התעשייתי בסין.

דיוויד בנימינוב, אנליסט מחקר בחברת גלובל X, מציין בסקירה שפרסם כי עונת הדוחות בוול סטריט נמצאת בישורת האחרונה. כ-90% מחברות במדד 500 S&P כבר פרסמו את דוחותיהן, מתוכן כ־80% דיווחו על רווח למניה גבוה מהמצופה ו-70% דיווחו על הכנסות גבוהות מהצפי.

בסך-הכול, הדוחות שיקפו ירידה שנתית של 5% בהכנסות עבור כלל החברות במדד. עוד עולה כי 7 מתוך 11 המגזרים במדד הציגו עלייה בהכנסות בהשוואה לרבעון הראשון של השנה.

באשר לרבעון הבא, כ־50 חברות פרסמו תחזית רווחים שלילית, ואילו 30 חברות פרסמו תחזית רווחים חיובית.

לדברי בנימינוב, "חודשי הקיץ מתאפיינים בנפחי מסחר נמוכים יותר, בשל העובדה שמשקיעים מוסדיים וקמעונאיים רבים יוצאים לחופשות. רבים מהם אף מוכרים מניות כדי לממן חופשות, והדבר מוביל לביצועי חסר של המדדים. נראה על כן שהביטוי 'תמכור במאי - וצא לחופשה', תקף גם כיום".