מיזם ההייטק של קשת נחתך: רוב עובדי tech12 יפוטרו, והאתר ימוזג עם N12

קשת מתכננת לסגור את הפעילות של tech12, לפטר את רוב העובדים ולמזג את האתר עם N12 • במכתב שנשלח לעובדים נמסר כי "לאור המשבר בהייטק הישראלי החלטנו לצמצם את היקף הפעילות וכוח-האדם של tech12"

בניין חברת קשת ברמת החייל בתל אביב / צילום: אורטל דהן
בניין חברת קשת ברמת החייל בתל אביב / צילום: אורטל דהן

לפני כמעט שנתיים הודיעה קבוצת קשת על גוף עיתונאי חדש בשם tech12, שיתמקד בצמיחה של תעשיית ההייטק ויסקר אותה לעומק. כעת קבוצת קשת מתכננת לסגור את הפעילות, לפטר את רוב העובדים ולמזג את האתר עם N12.

נכון להיום, בגוף שהוקם הועסקו 12 עובדים, ורובם צפויים לסיים את עבודתם בחברה, ורק בודדים מהם ישולבו בתפקידים שונים בתוך הקבוצה. על-פי ההערכות, צפויים להישאר כ-3-2 עובדים מכלל העובדים שהיו במיזם הסיקור הנ"ל.

עוד נמסר כי חלק מהתכנים של tech12 ישולבו גם במאקו. בקשת אישרו את הפרטים.

הקיצוצים בקבוצת ידיעות אחרונות: כך צפוי להיראות איחוד המערכות
נפרדו דרכיהם של ערוץ 14 וטאבולה: למה זה קרה?

במכתב שנשלח לעובדים נמסר כי "לאור המשבר החריף והמתמשך בהייטק הישראלי החלטנו על נקיטת צעד לא קל, שבמסגרתו נצמצם את היקף הפעילות וכוח-האדם של tech12 ונמזג אותו לתוך N12".

המהלך של קשת החל סביב ההצלחה הגואה בתעשיית ההייטק. בזמנו, תקציבי הפרסום והשיווק זרמו בקלות רבה יותר, ובקשת ניסו לקפוץ על ההזדמנות. אך בחודשים האחרונים ההייטק העולמי והישראלי חווה משברים, מה שהשפיע גם על פעילות המיזם של tech12. גם הפעילות האקטיביסטית של אנשי ההייטק בישראל בלמה תקציבים נוספים בישראל.

לא נראית התאוששות באופק

עוד נכתב בהודעה לעובדים כי "האתר הוקם בשיא תקופת הפריחה של תעשיית ההייטק הישראלית, כשתקציבי הפרסום שהופנו למיתוג מעסיק ולגיוס עובדים היו בשיאם. זמן קצר לאחר הקמתו התפוצצה בועת ההייטק העולמית - אפשרות שנערכנו אליה מראש וידענו לעמוד בתקופה ממושכת של צמצום כמעט מוחלט של תקציבי הפרסום בתחום. אבל בעוד שבעולם כבר אפשר לראות מגמת התאוששות, בישראל ההאטה נמשכת במלוא עוזה בעקבות משבר החקיקה המשפטית, ולא נראה שהתקציבים שעליהם בנינו יחזרו בעתיד הנראה לעין".

גם בקשת ניסו לראות מה יוליד יום, והייתה מחשבה בתוך החברה שתעשיית ההייטק תתאושש, והפעילות תחזור לאיתנה. אך בתוך קשת הבינו שבישראל המצב לא הולך להשתקם בקרוב, ובהסתכלות של עלות-תועלת אין לכך היתכנות כלכלית לאורך זמן.

כשהמיזם הוקם, tech12 גייסה עיתונאים מכלל המערכות, ובהם אילאיל בן צור מגלובס, אמיתי זיו מדה מרקר, הגר רבט מכלכליסט ועוד.

בקשת טוענים כי הם ישמרו על המותג, אבל "במתכונת מצומצמת יותר" ובשיתוף-פעולה הדוק עם מדור הדיגיטל של מאקו. 

קשיים בשוק התקשורת 

הפיטורים ב-tech12 הם סבב פיטורים נוסף שמבטא את הקשיים והאתגרים בשוק התקשורת הישראלי. אתמול (א') דווח כי ועד העובדים וארגון העיתונאים הכריז על סכסוך עבודה בקבוצת ידיעות אחרונות, בה מתכננים לפטר כ-130 עיתונאים, רבע מכלל העיתונאים בחברה. הוועד והארגון דורשים נתונים כספיים מהחברה כדי להצדיק את המהלך, ופועלים על-מנת לצמצם את מספר המופטרים ולדאוג לתנאי פרישה טובים יותר. בידיעות אחרונות מדברים על איחוד המערכות והתייעלות כלכלית.

אומנם המהלך של סגירת tech12 נובע מבעיות עומק בתעשיית ההייטק, ולא מדובר בסבב פיטורים בכלל הקבוצה, אבל גם במקרה הנוכחי תקציבי הפרסום מצטמצמים ופוגעים בהיתכנות הכלכלית של מיזם שכזה.