לפני ארבע שנים זה עוד היה אפשרי והוא קנה דירה במיליון שקל: "היום אני לא רואה שום אפשרות לזוגות צעירים"

מאז יצאה לדרך תוכנית "מחיר למשתכן", כ־74 אלף משפחות רכשו דירות בהנחה באמצעות אחת מתוכניות הדיור הממשלתיות • גלובס יצא לפגוש את הזוכים • והפעם: איציק מצליח, שרכש דירת 4 חדרים בבאר שבע

איציק מצליח / צילום: אפרת רשתי
איציק מצליח / צילום: אפרת רשתי

אודות הפרויקט

מאז יצאה לדרך לפני שמונה שנים הפכה תוכנית "מחיר למשתכן" לתוכנית הדגל של הממשלה לפתרון משבר הדיור. גלובס יצא לבדוק כיצד - אם בכלל - השפיעה על מחירי הדיור, כמה עלתה למשלמי המסים, כמה זוגות צעירים הוסיפה לשוק, איך נראות השכונות שכבר נבנו ולאן הולכים מכאן.

איציק מצליחאישי: נשוי + 2, גרים בבאר שבע ● נרשמו: 2017 ● זכו: אוקטובר 2019 ● שכונה: סיגליות, שכונה חדשה בכניסה המערבית של באר שבע לכיוון אשקלון ואופקים ● מחיר הדירה: 1.05 מיליון שקל לדירת 4 חדרים, 117 מ"ר עם מרפסת 14 מ"ר ● שווי הדירה המוערך כיום: 1.7 מיליון שקל ● יזם: רייסדור

רקע: "אני מנהל את קבוצת הפייסבוק של מחיר למשתכן שבה 75 אלף חברים, ומספק מידע על ההגרלות. אני ואשתי ילידי באר שבע ולא גרנו מעולם מחוץ לעיר".

הזכייה: "נרשמנו למחיר למשתכן בתחילת 2017 וזכינו רק באוקטובר 2019, בהגרלת המשך בפרויקט שהיה כבר בבנייה של הקבלן רייסדור, ככה שלא חיכינו הרבה זמן למפתח - בערך שנה וחצי מהזכייה".

האכלוס: "עברנו לדירה באוקטובר. הדירה מרווחת: 4 חדרים, כ־117 מ"ר נטו עם מרפסת, והיא עלתה לנו כ־1.05 מיליון שקל כולל ההצמדה למדד תשומות הבנייה. עשינו שינויים בדירה לאחר האכלוס: החלפנו מטבח, הוספנו מזגנים והנמכות גבס. אם היה עוד כסף היינו מחליפים את הריצוף, שלא מאוד מוצלח במפרט של התוכנית".

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

השכונה: "בגדול אנחנו מאוד מרוצים מהשכונה ומהסביבה. זו שכונה חדשה, רוב התושבים הם צעירים שזכו במחיר למשתכן. השכונה עוד בבנייה של שלב ב' לשוק החופשי ותכלול בסוף כ־1,600 דירות. יש בית ספר, גנים, פארק משחקים, אבל לא נראה שכמות הגנים והמעונות שמקימים יספיקו לכלל התושבים.

"לצערי היום אני לא רואה שום אפשרות לזוג צעיר לרכוש דירה בשוק החופשי או אפילו במחיר מטרה, שבה המחיר למ"ר עלה לא מעט מאז מחיר למשתכן. נוסיף לזה את העלייה במשכנתאות - חייבים לחשב מסלול מחדש ולמצוא דרכים לעזור לזוגות צעירים לרכוש דירה".

השכנים: "יש בבניין 24 דירות, בערך בשמונה מהן גרים בשכירות והשאר גרים בדירות שקנו. כולם משפחות עם ילדים. מי שמשכיר הם כנראה משקיעים מאזור המרכז".

למכור? "ביולי 2025 הראשונים יוכלו להתחיל למכור. אני יכול למכור באוקטובר 2025, אבל אני לא חושב למכור את הדירה, היא מספיקה לנו. אם נרצה למכור ולשדרג לחמישה חדרים נצטרך להוסיף סכום לא מבוטל של כ־200 אלף שקל".