UBQ הישראלית מגייסת ומשתפת פעולה עם מקדונלד'ס

הסטארט-אפ הישראלי UBQ Materials משתף פעולה עם רשת המזון המהיר מקדונלד'ס שמקימה מסעדה ראשונה מסוגה בעיר סאו פאולו - שנבנית מחומרי בנייה שהיו במקור אשפה ממוחזרת • וגם: דלק ישראל רוכשות את השליטה ברשת מועדוני ההופעות והכרטיסים זאפה • אירועים ומינויים

מגש מקדונלד'ס מחומר הגלם של UBQ / צילום: יח''צ
מגש מקדונלד'ס מחומר הגלם של UBQ / צילום: יח''צ

רשת המזון המהיר מקדונלד'ס מקימה מסעדה ראשונה מסוגה בעיר סאו פאולו, שנבנית מחומרי בנייה שהיו במקור אשפה ממוחזרת. מדובר בחומר גלם שפיתח הסטארט-אפ הישראלי UBQ Materials, והוא ישמש לבניית ספסלי הישיבה במסעדה, צנרת החשמל, קופסאות חיבור ומגשי המזון, במקום רכיבי פלסטיק ועץ סינתטי. המהלך נעשה באמצעות Arcos Dorados, זכיינית מקדונלד'ס העצמאית הגדולה בעולם.

חברת UBQ הוקמה ב-2012 על ידי ג'ק (טאטו) ביכיו ואיש העסקים היהודי-אמריקאי יהודה פרל (מי שמכר את המותג "סברה" לשטראוס ופפסיקו). החברה מעסיקה כ-100 עובדים, מחציתם בארץ והיתר בארה"ב, באירופה ובמקומות נוספים בעולם. כעת מודיעה החברה על השלמת גיוס הון בסך 70 מיליון דולר. סך ההשקעות בחברה בשנתיים האחרונות עומד על כ-240 מיליון דולר.

אתר הייצור של החברה ממוקם בקיבוץ צאלים. בנוסף, לאחרונה הושלמה הקמת מפעל חדש בדרום הולנד, המאפשר כושר ייצור של 80 אלף טון בשנה, במטרה לספק את חומר הגלם לתעשיית הפלסטיק באירופה.

הטכנולוגיה שלUBQ מעבדת פסולת ביתית מעורבת, שחלקה לא ניתן למיחזור בדרכים קונבנציונליות - כולל שאריות מזון, מוצרי פלסטיק שונים, קרטון ועוד - והופכת אותה לחומר תרמו-פלסטי ידידותי לסביבה. התוצר הסופי, המוגן בפטנטים עולמיים, משמש כתחליף לפלסטיק המיוצר מנפט.

"שיתוף-הפעולה עם זכיינית הענק של מקדונלד'ס מוכיח ששמירה על קיימות לא חייבת לבוא על חשבון ביצועים או רווחים של חברות", אומר ביכיו, המכהן כמנכ"ל משותף ב-UBQ Materials. "הרשת מציגה גישה חלוצית ואחראית בתחום המסעדנות הירוקה, ואנחנו משוכנעים שאחריה יבואו רבים אחרים".

אזור התעשייה 

דלק תהיה בעלת השליטה בזאפה

דלק ישראל, שבשליטת להב אל.אר וב.ג.מ., וענקית הבידור הגרמנית איוונטים משקיעות 75 מיליון שקל ורוכשות את השליטה ברשת מועדוני ההופעות והכרטיסים זאפה. שתי החברות יפעלו באמצעות חברה משותפת, יחד עם גולן עינת, בעל השליטה לשעבר.

איוונטים, שהיא מהחברות הגדולות באירופה בתחום ההפקות, נסחרת בבורסת פרנקפורט לפי שווי של כ־5.3 מיליארד אירו. החברה מפעילה בישראל אתר למכירת כרטיסים, וכעת נכנסת לראשונה לפעילות ריאלית בארץ.

גולן עינת / צילום: מיכה לובטון
 גולן עינת / צילום: מיכה לובטון

דלק ישראל מחזיקה כ־240 תחנות תדלוק, כ־200 חנויות נוחות ג'ו ומתחמי מנטה. בנוסף היא מחזיקה בכ־70% מרשת ברגר קינג. עינת הוא בעלים ושותף ברשתות ארומה, רולדין וקפטן המבורגר, וכאמור בקבוצת זאפה.

לפי הצהרת איוונטים ודלק ישראל, השתיים ישקיעו עשרות מיליוני שקלים במטרה להפוך את החברה המשותפת למובילה וגדולה בתחומה בארץ. כיום כוללת הרשת שמונה מועדוני הופעות חיות - בתל אביב, פארק גני יהושע, חיפה, ירושלים, באר שבע, הרצליה, לייב פארק בראשון לציון ואמפי שוני, והמטרה היא להתרחב תחת מבנה הבעלות החדש.

לדברי עינת, המהלך מהווה "בשורה חשובה לתעשיית המוזיקה בישראל ולאנשיה, אשר הולכים עם זאפה דרך ארוכה. יחד בכוונתנו לקחת את רשת המועדונים המובילה בישראל למחוזות חדשים".

יורם אייל, מנכ"ל דלק ישראל שיכהן כיו"ר משותף של זאפה, ציין כי החיבור עם איוונטים "מהווה פוטנציאל סינרגטי בין מכלול פעילויות דלק ישראל ופעילויות הזאפה, מה שיביא את הקבוצה להיות המובילה והגדולה בתחום".

היבוא המקביל של המורים

אשמורת, מועדון הצרכנות מבית הסתדרות המורים, מתחיל ביבוא מוצרים לארץ. לדברי ארי שטיינברג, מנכ"ל המועדון, מדובר בצעד תקדימי שמטרתו להילחם ביוקר המחיה, והוא יאפשר הוזלה של עשרות אחוזים לחבריו. בשלב הראשון יתחיל המועדון לייבא כלי בית, כלי מטבח, מוצרים לבית הספר וביגוד, ובהמשך יחלו בייבוא מוצרי אלקטרוניקה.

"יש ביקוש גבוה ליבוא המקביל, ואני בקשר עם מועדון מאוד גדול במטרה לעשות זאת במשותף", מספר שטיינברג. "אשמורת היא גוף עצום שמוכר ביותר מ-11 מיליארד שקל בשנה. כוח הקנייה והגב הכלכלי שאנחנו נותנים גורמים לאנשי חינוך ליהנות מהמחירים, ולמרות שהמועדון מיועד לאנשי חינוך אנחנו רלוונטיים ל-200 אלף בתי אב, ולהערכתי זה יגדל ל-450 אלף.

"זה יהיה מגה אירוע. מדובר ביותר מחצי מיליון אנשים בפריסה גאוגרפית רחבה מאוד. מוצרים שאנחנו מזהים שיש להם כמות וביקוש אנחנו מייבאים יחד עם יבואן קיים, שעושה ייבוא אישי מקביל עבורנו ומיוחד רק לנו, ואנחנו מוכרים את זה אצלנו באתר האונליין".

כיום מחזיקים בכרטיסי אשמורת כ-270 אלף ישראלים, מתוכם כ-180 אלף חברי הסתדרות המורים ו-90 אלף בני משפחותיהם.

שירה ספיר

חדשות טובות

סופר-פארם והאגודה לסוכרת נעורים במבצע התרמה להעלאת המודעות לזיהוי מוקדם של המחלה: הרשת מציעה למכירה ארבעה צמידים ב-10 שקלים שייתרמו לאגודה.