פגיעה בייצור החלב בעוטף עזה: "רפתנים רבים נפצעו או נחטפו"

משק החלב בעוטף עזה ספג פגיעה קשה ואבדות כבדות בעקבות מתקפת החמאס • מועצת החלב: "הנזק עצום: איבדנו רפתנים. בעלי חיים נפגעו מכלובים שנופצו וחוררו בכדורים. מבנים וציוד הושלכו, נבזזו או הועלו באש" • עם זאת, במועצה מבהירים כי משק החלב מצליח לתת מענה לביקושים, וכי אין מחסור בחלב

המתבן השרוף בעלומים
המתבן השרוף בעלומים

15% מתנובת החלב בישראל מיוצרת ביישובי עוטף עזה. מדובר על מכסות חלב בקר העומדת על 216 מיליון ליטר. לפי מועצת החלב, לאחר ימים בהן לא הייתה חליבה ברפתות ביישובים בעוטף עזה בעקבות הקרבות הקשים, הבוקר (ב') הצליחו הרפתנים לחזור לכלל הרפתות ביישובים ולאמוד את הנזקים שנגרמו. 

הישראלים מסתערים על החנויות; ברשתות מדווחים על בעיית כוח-אדם משמעותית 
רשויות החירום התעכבו, ויוזמה של צעיר אחד סייעה באיתור אלפי נעדרים בשטח
התפקיד הקריטי של הרשתות החברתיות: "זה מערב פרוע שמתפוצץ, לרע ולטוב"

"הנזק עצום", עדכנה המועצה. "איבדנו רפתנים, עובדים רבים נפצעו, וחלק נחטפו לעזה. יש בעלי חיים שנפגעו מכלובים שנופצו וחוררו בכדורים. מבנים וציוד הושלכו, נבזזו או הועלו באש".

כעת מתקיים ייצור חלב ברמה משתנה ב-11 מתוך 16 היישובים בעוטף עזה אשר הותקפו ובהם יש רפתות. בחמישה יישובים נוספים הנזק שנגרם לרפתות והפגיעה בבעלי החיים אינם מאפשרים ייצור חלב, וכעת בוחנים את דרכי הפעולה תוך התחשבות במציאות הביטחונית ובתיאום עם חמ"ל משרד החקלאות וגורמי הצבא.

במועצת החלב מבהירים כי משק החלב מצליח לתת מענה לביקושים, וכי פערים נקודתיים במוצר כזה או אחר נגרמים בשל קושי בשרשראות האספקה ולא בשל מחסור בחלב.

"הגבורה של הרפתנים שלנו ביישובי העוטף יוצאת דופן, אנשים שנשארו במשקים תחת אש, וחלקם אף איבדו בשל כך את חייהם", אמר איציק שניידר, מנכ"ל מועצת החלב. "משק החלב בעוטף עזה ספג פגיעה קשה ואבדות כבדות שעוד ימשיכו להתברר בימים הקרובים. אנחנו עושים ככל שביכולתנו לצד גורמי הביטחון על-מנת ללוות את אנשי העוטף בשעה קשה זו".