מת'יו פרי, כוכב הסדרה "חברים", מת במפתיע בגיל 54

על פי הדיווח ב-TMZ האמריקני, השחקן ההוליוודי בן ה-54 טבע בג'קוזי בביתו שבלוס אנג'לס - לאחר שככל הנראה לקה בדום לב • עוד נמסר כי לא נמצאו בסביבתו סמים, ולא עולה חשד לעבירה פלילית • פרי שיחק במשך 10 עונות את צ'נדלר בינג בסדרה הקומית "חברים" - שזכתה להצלחה מסחררת ברחבי העולם

מת'יו פרי / צילום: Reuters, Mario Anzuoni
מת'יו פרי / צילום: Reuters, Mario Anzuoni

כוכב הסדרה "חברים" והקומיקאי הקנדי-אמריקני מת'יו פרי בן ה-54, נמצא ללא רוח חיים בביתו שבלוס אנג'לס - כך דווח הלילה (בין שבת לראשון) באתר TMZ. על פי הדיווח, השחקן המוכר נמצא מת בג'קוזי בביתו - לאחר שטבע ולקה ככל הנראה באירוע לבבי; לא נמצאו סמים בסביבתו ולא עולה חשד לעבירה פלילית.

פרי התפרסם בעיקר בזכות תפקידו כצ'נדלר בינג בסיטקום המצליח של שנות ה-90 "חברים"' שנמשכה עד לשנת 2004 - וכללה 10 עונות ו-234 פרקים. הוא הופיע על המסך בסדרות מפורסמות נוספות ובהן "בוורלי הילס 90210", "מי הבוס" ו"הבית הלבן".

בזכות תפקידו בסדרה "חברים", הוא זכה במועמדות לפריים טיים לאמי בשנת 2002. בשנת 2003 ו-2004 היה מועמד לאמי על גילום תפקידו של היועץ ג'ו קווינסי ב"הבית הלבן".

"היה מתנה לכולנו, בטח מצחיק את כולם שם למעלה"

בעמוד הטוויטר הרשמי של הסדרה "חברים", פרסמו בכאב: "המומים לשמוע על מותו, הוא היה מתנה אמיתית לכולנו. ליבנו עם משפחתו, יקיריו וכל מעריציו".

השחקנית היהודייה-אמריקנית סלמה בלייר, חברתו של פרי, נפרדה ממנו בחשבון האינסטגרם שלה: "החבר הכי ותיק שלי. כולנו אהבנו את מת'יו פרי, ואני אהבתי במיוחד. כל יום. אהבתי אותו ללא תנאים. והוא אני. ואני שבורה. שבור לב. חלומות מתוקים מאטי. חלומות מתוקים".

בשנת 2022 התראיין פרי -ל-People לקראת צאת ספר הזיכרונות שלו, ושיתף על ההתמכרויות שסבל מהן לאורך הקריירה. "רציתי לחלוק בשלב שאני מרגיש בטוח מלהיכנס שוב לצד האפל", הוא סיפר. "הייתי צריך להרגיש מספיק רחוק מאלכוהליזם והתמכרות - ורק אז לכתוב את הכל".

עוד שיתף פרי בריאיון כי הוא סבל מנקב במערכת העיכול שלו, אחרי שהמעי הגס שלו נפגע כתוצאה משימוש יתר באופיואידים. הוא נכנס לתרדמת של שבועיים, אושפז למשך 5 חודשים וחובר למכשיר אקמו. "כשהובהלתי לבית החולים, הרופאים אמרו למשפחה שלי שיש סיכוי של 2 אחוזים שאני אחיה", אמר.

הידיעה פורסמה לראשונה ב-N12