גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"אני שומע בקשר רבש"צים אחרים נרצחים, ומבין שאנחנו במלחמה"

בתנאים בלתי אפשריים, כמעט ללא עזרה צבאית ובנחיתות מבחינת הכוחות והנשק - נלחמו כיתות הכוננות בגבורה במשך שעות בנחילים של מחבלים ● מאיר מנירים זרק לבן שלו אקדח ונפרד לשלום, חיים מצוחר קיבל החלטה שולית שבדיעבד הכריעה את גורל הקיבוץ, הראל מרעים ניהל קרב במשך חמש שעות, ובחבל שלום שום תושב לא נפגע ● הרבש"צים מספרים על השבת הארורה

רבש''ץ רעים הראל אורן (משמאל) וחברת כיתת הכוננות גפן מרק. על רקע החורשה שממנה תקפו את הקיבוץ כ–40 מחבלים / צילום: שירה ספיר
רבש''ץ רעים הראל אורן (משמאל) וחברת כיתת הכוננות גפן מרק. על רקע החורשה שממנה תקפו את הקיבוץ כ–40 מחבלים / צילום: שירה ספיר

מאז 7 באוקטובר המונחים כיתת כוננות ורבש"צים, שחלק גדול מהציבור לא הכיר, הפכו לשם נרדף לגבורה. הרבש"ץ, רכז ביטחון שוטף צבאי, מטפל בכל ענייני הביטחון ביישוב שעליו הוא ממונה, ובחלק מהיישובים יש גם חברי כיתת כוננות שמסייעים לו במקרי חירום. הסיפור של הלחימה ההרואית באותה השבת הוא במידה רבה סיפורן של אותן דמויות, שנלחמו בנחיתות מספרית, עם מעט כלי נשק, וכל זאת כשהסיוע המיוחל שאמור להגיע מהצבא מבושש לבוא.


רעים: אורן חשב שרק היישוב שלו הותקף

שבת 7 באוקטובר. 6:30 בבוקר. הראל אורן, רבש"ץ רעים מתעורר עם משפחתו לקול אזעקות, ומבין שקורה משהו חריג. הוא מכניס את משפחתו לממ"ד ומקפיץ את ארבעת חברי כיתת הכוננות שנמצאים במקום, בזמן שצרורות ירי כבר נשמעים 200 מטר משם, ליד גדר הקיבוץ. הם יוצאים לכיוונה, ורואים שני רכבים לבנים על הכביש. אורן עדיין לא יודע שהם מלאים במחבלים. ואז שני הרכבים נוסעים משם. אבל הם עוד יחזרו.

חלק מהמחבלים נסעו למסיבת נובה, שהתקיימה קילומטר וחצי מרעים. מחבלים אחרים פנו לכיוון בארי. אורן התקשר לצבא, אולם אף אחד לא ענה. הוא לא ידע על הזוועה שמתחוללת בכל הגזרה. הייתה לו תקלה בקשר והוא לא שמע כלום, בזמן שאחרים שמעו אותו. בשעות שלאחר מכן המשיך בעקשנות לדווח בקשר על כל מה שקורה, בזמן שהרבש"צים האחרים שומעים אותו ומצליחים לתקשר ביניהם ולהזהיר זה את זה מהטבח שמתחולל בכל העוטף. באותן שעות שבהן הוא נלחם בעשרות המחבלים שחדרו ליישוב, אורן חשב שרעים הוא המקום היחיד שהותקף, ולא הבין למה אף אחד לא מגיע.

מי שכן הגיעו לרעים בסביבות 8:00 הם נחילי מחבלים, בזמן שלמקומות אחרים הם חדרו כבר בסביבות 7:00. "בכיסופים ובניר עוז המחבלים הגיעו ישירות לבית של הרבש"ץ כדי לנטרל אותו, זה היה חלק מהמידע המקדים שנאסף", הוא מספר. "בנתיב העשרה הם ידעו איפה גרים חברי כיתת הכוננות, איפה מאוחסנים הנשקים ובאיזו חצר יש כלב".

בזמן שבבארי ובנובה הגיהינום כבר השתולל, אורן נערך בקור רוח, וחיכה. "כשאני אוסף את השותף שלי מהשער הדרומי, כ־20 מחבלים נכנסים ברגל ליישוב. אנחנו מבינים שאם נישאר שם ניהרג. זזנו לשכונת הצעירים, שם היה מוקד הירי, והבנו שהמחבלים עוברים בית בית ו'מטהרים' את היישוב מהתושבים".

20 מטר מהבית שבו התבצרו המחבלים נעמדו אורן ושותפו עומרי, חשופים לגמרי, ומנהלים "קרב השהיה". "בכל פעם אנחנו רואים עוד מחבל או שניים צצים מהחורשה ויורים. כך במשך חמש שעות, עד שמגיעים הכוחות. רק לאחר מכן גילינו שהיו שם 40 מחבלים".

הכוחות מובלים לתוך הקיבוץ על ידי תושב המקום שהגיע מעבודתו בפארק אשכול, וחבר ילדות של אורן שגדל ברעים, ודהר למקום כשהבין מה מתרחש. הוא נתקל בכוחות שהמתינו מחוץ לשער הקיבוץ, שומעים את הירי אולם ממתינים לפקודה שאף אחד לא נתן. "גם הכוח המיומן ביותר, אם לא יקחו אותו באוזן ויראו לו את הדרך הבטוחה והמהירה לנקודת הלחימה, ילך לאיבוד", אומר אורן, "וזה אחד היתרונות ברבש"צים ובכיתות כוננות".

אורן וצוותו נלחמו בתנאים כמעט בלי אפשריים בעשרות המחבלים, כשכל העת מתרחשים אירועים במקביל. "הם באו מצוידים. הם גם כנראה היו מסוממים ולכן היה קל יותר לפגוע בהם. הם היו לא מאופסים. זה היה המזל שלנו".

הלחימה על הבית נמשכה עד שתיים בלילה, והחילוץ האחרון בוצע ביום ראשון בבוקר. הקיבוץ פונה בצוהרי ראשון. בשלושת הימים שלאחר מכן אורן וכיתת הכוננות, שנשארו בקיבוץ, סרקו שוב ושוב את הבתים השרופים, אוספים את השברים ועוברים מעל גופות המחבלים. עדות אילמת ומצחינה ממוות למה שקרה בקיבוץ החקלאי.

הבית בקיבוץ רעים בו המחבלים התבצרו והפכו אותו לחמל שלהם


נירים: "אני שומע בקשר את הרבש"צים נפצעים ונרצחים"

כמה קילומטרים דרומה משם, כשמאיר דניאל, רבש"ץ נירים, שומע צבע אדום ב־6:30, הוא מתקשר לגדוד הסמוך, אבל אין מענה. אחרי כמה דקות מתחילים הטלפונים שמדווחים על קולות ירי, ודיבורים בערבית. הוא עדיין חשב שמדובר בהפרות סדר על הגדר, אבל השיחות הבאות מקפיאות דם.

דניאל, שהבין שהתרחיש הגרוע ביותר התגשם, עלה לגג שממנו יוכל לתצפת. "אני מנסה לתפוס את הצבא, צועק בטלפון שיש פשיטה. אף אחד לא עונה", הוא משחזר. "אני שומע בקשר את הרבש"צים האחרים נפצעים ונרצחים, ואני מבין שאנחנו במלחמה. מנסה בלי הפסקה לתפוס את הצבא, ובסוף עונה לי חמ"ליסטית שהיא גם תחת מתקפה, אני שומע את החיילים צועקים שהם נהרגים. המצב קטסטרופה.

מאיר דניאל, רבש''ץ נירים / צילום: באדיבות המצולם

"רוב חברי כיתת הכוננות נמצאים בממ"דים כשמחבלים יורים בתוך הבתים. אליי עדיין לא הגיעו, אבל אני שומע את קולות הירי מתקרבים. אני קורא לבן הגדול שלי לצאת מהדלת האחורית. כשהוא יוצא, אני זורק לו את האקדח שלי וצועק לו שישמור על כולם בבית. ובלי מילה, רק במבט, אני נפרד ממנו ובטוח שאני רואה אותו בפעם האחרונה. גם הוא מבין את זה. אנחנו חנוקים, לא יכולים לדבר, והוא נכנס הביתה.

"אחד מחברי כיתת הכוננות מודיע לי שהוא ועוד שניים מחכים על המרפסת שלו, ואני דוהר לכיוונם. איתם אני נוסע לאזור שבו אני שומע אותם שורפים את הבתים". עוד סיבה מושכת אותו לשם. הוא יודע שבאחד הבתים יש תינוק בן שבוע. "ההורים שלו מתקשרים אליי שהוא לא יכול לנשום. בנס אני לא ממשיך לשער האחורי, משם הדרך נוחה יותר. בדיעבד, ראיתי במצלמות שחיכו לי שם ארבעה RPG.

"ירדנו מהריינג'ר והלכנו רגלית. הייתה שם קבוצה גדולה של מחבלים. תפסנו מחסה מאחורי אבנים ועצים ופתחנו באש. כל המחבלים מתחילים לרוץ לכיווננו. נסוגנו לאחור וניהלנו לחימה יותר משעה מול 60 מחבלים.

"רק ב־13:30 מגיע כוח, ואנחנו מתחילים לזכות בית בית. אל הבית האחרון הגענו בשמונה בערב. למוחרת אחר הצהריים הוציאו את כל האנשים, ואני נשארתי פה עם כיתת הכוננות. היו עוד התקלויות וניסיונות חדירה, אבל כל חוליה שהתקרבה הצלחנו להוריד".

ארבעת חברי כיתת הכוננות שהצילו קיבוץ שלם יצאו ללא שריטה. מהקיבוץ נרצחו חמישה. חמישה נחטפו. "עברנו גיהינום. מי שהציל את הקיבוץ זה התינוק שגרם לי לפנות לכיוון ההוא. אבל באותו זמן עולה לך בראש שלא רק קיבוץ נירים הלך. הלכה המדינה. אנחנו נלחמים על החיים שלנו לבד".

חבל שלום: "היומולדת האחרון שאחגוג בתאריך"

"ניסיון יש לי, אבל לא עם בוקר של תופת כזה", מספר רבש"ץ מושב חבל שלום לוטם נגר. "התעוררתי לבוקר יום ההולדת שלי. כנראה האחרון שאחגוג בתאריך.

"יצאתי לכביש 232, ממולי חולית, מימיני סופה ומשמאלי כרם שלום, וזו תופת. פיצוצים, יריות, עמודי עשן, צעקות, ושם אני חובר ליס"מניק שעמד בצומת עם נשק שלוף, ובהמשך גם לאבי צידון ז"ל, שוטר ממשטרת אופקים שגר באזור".

נגר הוא רבש"ץ יחיד במקום. אין לו כיתת כוננות. לפי הנהלים, במקרה חירום הוא אמור לחבור לרבש"ץ מיישוב סמוך ולכיתת הכוננות שלו. הפעם לא היה סיכוי. הם סגרו את השערים ופתחו שער אחד כדי שתושבים וכוחות יוכלו להתפנות. "ברגע שפתחנו את השער שמענו ירי קרוב, והבנתי שזה מפרי-גן. קפצנו לטנדר, הגענו לשער הצהוב החשמלי ואני רואה שהוא שבור לגמרי. שקט אימים בקיבוץ. חשבנו שהם הרגו את כולם. קפצנו מעל לשער והתחלנו תנועה מהירה לקו הבתים הראשונים, ואז חטפנו אש מטורפת".

בדקות שלאחר מכן היס"מניק נורה ונופל. "כשפיניתי אותו, נתתי לצידון את האקדח שלי, ואני זוכר איך הוא מחייך אליי ואומר "אני אסתדר". הוא הקריב את עצמו בידיעה שהוא משאיר אותם במגע כל הזמן, עד שכיתת הכוננות של שלומית הגיעה, ועד אז כבר היה מאוחר מדי בשבילו. כיתת הכוננות ניהלה קרב של ארבע שעות שבמהלכו נהרגו שלושה ונפצעו שלושה נוספים". מחבלים הצליחו לחדור למושב ולהיכנס לבתים, אבל אף אחד מהתושבים לא נפגע, בזכות הלחימה ההירואית של נגר, צידון והיס"מניק, יחד עם כיתת הכוננות.

צוחר: "לא ביקשתי להיות גיבור ואני לא גיבור"

"אני לא ביקשתי להיות גיבור ואני לא גיבור. יש לי משימה, והיא להגן על הבית שלי", אומר חיים בן חמו, רבש"ץ צוחר. בן חמו כבר היה ער כשנשמעו האזעקות בצוחר, הממוקמת בין מקבץ יישובים קטנים המונים כ-4,000 תושבים, על כביש 232. ב-6:30 בן חמו הספיק לפתוח את המקלטים, ונתן לגיסו את האקדח. גיסו השני נרצח בנובה. "הערתי את הסגן שלי, מאור תורג'מן, עלינו על ציוד ואז ראיתי שאין סולר בטנדר, והחלטתי לנסוע לתדלק".

חיים בן חמו, רבש''ץ צוחר / צילום: שירה ספיר

ההחלטה הזו הצילה אלפי תושבים. תחנת הדלק ממוקמת סמוך לצומת כביש 232. כביש הדמים. "אתה מתחיל לשמוע את החברים שלך נלחמים. מתקשר לצבא, וכלום. כאוס. ואז שמעתי בקשר את רבש"ץ חולית מדווח על חדירת מחבלים עם אופנועים. החלטתי לנסוע לצומת 232 כדי להבין מה קורה. 150 מטר מהצומת אני רואה 140 אופנוענים עם רוכבים במדים מתחילים לעלות אלינו. בהתחלה הסגן שלי אמר 'איזה יופי, יחידת יואב הגיעו'. ואז הם פתחו עלינו באש. אנחנו מתחילים לירות. פגענו בשניים, והמשכנו לירות.

"הוצאתי הודעה ליישוב שיש מחבלים בצומת, והזעקתי חבר בעל שופל שיגיע לחסום את הכניסה ליישוב. במקביל התקשרתי לרבש"צים של היישובים הסמוכים ואני שומע את החבר'ה ממבטחים, מעמיעוז, ואני מנסה להבין איפה הרבש"ץ שלהם, דן אסולין. ואז הבנתי שהוא נהרג.

"ניסיתי להשיג את הצבא ללא הצלחה. בסוף ענה לי חייל. הוא בכה. צעקתי עליו כדי שיתאפס, והוא ניתק לי. בשלב הזה הבנתי. אין צבא. רק שני נשקים, ואנחנו. התקשרו אליי מיישובים סמוכים וביקשו שאבוא לעזור, אבל לא יכולתי. היה נס גדול שהם לא עלו לגוש היישובים. הבלימה שלנו כנראה עצרה אותם. ברגע שהם נתקלו בכוח, הם פשוט עזבו את המקום. אם היו עולים לפה, היה פה טבח עצום".

ב-7 באוקטובר נהרגו שבעה רבש"צים, סגן רבש"ץ אחד ו-30 חברי כיתות כוננות.

 

עוד כתבות

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה מעורבת בוול סטריט; מיקרוסופט חשפה מחשבי AI חדשים

הנאסד"ק עלה ב-0.6% ● רכישה משמעותית לסייברארק ● ריינאייר עקפה את ציפיות האנליסטים, הרווח השנתי זינק ב-9% ● פאלו אלטו תדווח היום לאחר הנעילה, צים תדווח מחר - מה צפוי בדוחות? ● מותו של נשיא אירן עלול להשפיע שוק הנפט • וויקס: הרווח הנקי זינק ב-50%, מעדכנת כלפי מעלה את התחזיות ● אופנהיימר: "החולשה במניית נייס היא הזדמנות השקעה אטרקטיבית"• יוליוס בר: "ביקוש אסייתי חזק דוחף את מחירי הזהב והכסף כלפי מעלה"

דרור מרמור, גורי נדלר, רות שוורץ, ארז קמיניץ וענאיה בנא, בפאנל בנייה, דיור והתחדשות עירונית כמנוע צמיחה / צילום: תמר מצפי

בנייה עירונית במרכזי יישובים ערביים גדולים כמפתח לצמיחה

בכנס גלובס שוחחו בכירים בפאנל על האתגרים בתכנון ובנייה בחברה הערבית ● עוד נידונה השאלה: האם נכון להמשיך לבנות יישובים מגזריים? המשתתפים הסכימו כי הגיע הזמן לשינוי

מוחמד בן סלמאן, השליט בפועל של סעודיה / צילום: Reuters, HANS LUCAS

ארה"ב: התקדמות משמעותית במגעים לנורמליזציה בין סעודיה לישראל

צה"ל תקף מטרות בדרום לבנון • התרעת צבע אדום הופעלה הבוקר בשדרות, לא דווח על נזק או על נפגעים • היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב נפגש עם נתניהו, הרצוג, גלנט, הנגבי ודרמר - כדי לדון על המלחמה בעזה • גלנט: "מזהים את השפעת המבצע ברפיח, יודעים איפה בכירי האויב. מחויבים להרחבת הפעולה הקרקעית" • כל העדכונים

יובל זילבר ז''ל / צילום: באדיבות המשפחה

קרן חדשה להנצחת קצין שנפל במלחמה תסייע לחיילי מילואים בעלי עסקים

"הקרן של יובל", להנצחת יובל זילבר ז"ל, הוקמה ע"י אפרת פלד, יו"ר ומנכ"לית אריסון השקעות, שבנה היה חברו הטוב מילדות ● כעת מבקשים בקרן לגייס עוד חצי מיליון שקל להלוואות לעצמאים ● ישראל מתגייסת

דב קוטלר, המנכ''ל היוצא של בנק הפועלים / צילום: כדיה לוי

ברקע מכתב המפקח: הפועלים עם רווח של 1.9 מיליארד שקל ויחלק 40% כדיבידנד

שבועיים אחרי שמנכ"ל הבנק דב קוטלר הודיע על פרישה, הפועלים מפרסם דוחות ומגלה תשואה להון של 14.6% ברבעון הראשון של השנה ● בתיאום עם בנק ישראל יחלק הפועלים דיבידנד של 775 מיליון שקל, ימים ספורים אחרי שהמפקח על הבנקים קרא לחלוקת רווחים שקולה על רקע המלחמה

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה חיובית בת"א; פז נפט זינקה בכ-8.5%, דלתא מותגים ב-8%

מדד ת"א 35 עלה ב-1.1% • מימושים בנקסט ויז'ן ● סלקום: ירידה של 87% ברווח הנקי ● מותו של נשיא אירן עלול להשפיע על השווקים, ובפרט על שוק הנפט ● אופנהיימר: "החולשה במניית נייס היא הזדמנות השקעה אטרקטיבית" ● מיטב: "בשוק האג"ח המקומי מתעלמים מהסיכונים של חברות הנדל"ן" • יוליוס בר: "ביקוש אסייתי חזק דוחף את מחירי הזהב והכסף כלפי מעלה"

מוחמד מוחבר, צפוי להיות ממלא מקום הנשיא באיראן / צילום: Reuters, Pacific Press

מפעילות גרעינית ועד טילים בליסטיים: הכירו את הנשיא הזמני של איראן

כאשר נשיא מת או אינו כשיר למלא את תפקידו, החוק באיראן קובע כי ממלא מקומו יהיה הסגן הראשון ● עם מותו של איברהים ראיסי מונה סגנו הראשון מוחמד מוחבר ● בחירות לנשיאות יש לקיים תוך פרק זמן מקסימלי של 50 יום

סין שורפת את כל הגשרים עם ישראל, וחמאס מתחזק ביהודה ושומרון

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: איך תיראה איראן אחרי מותו של ראיסי, היחסים של ישראל וסין במשבר ולמה חמאס מתחזק ביהודה ושומרון ● כותרות העיתונים בעולם 

בניין בית הדין הפלילי הבין־לאומי בהאג / צילום: Shutterstock

"בקשה שערורייתית": תגובות חריפות בעולם נגד החלטת התובע בהאג

"אין שום הקבלה או שוויון בין ישראל לבין חמאס. אנו נעמוד תמיד עם ישראל נגד האיומים על ביטחונה", אמר נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, לאחר שהתובע הכללי של ביה"ד הפלילי הבינלאומי בהאג דרש הוצאת צווי מעצר לרה"מ נתניהו ולשר הביטחון גלנט ● 
גם בבריטניה, צ'כיה ואוסטריה יצאו נגד ההחלטה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ / צילום: חיים צח-לע''מ

מחירי הטיסות עולים בחדות ומתדלקים את האינפלציה

מחירי הטיסות עלו באפריל בשיעור דו־ספרתי והכבידו על מדד המחירים לצרכן ● החדשות הרעות: הצפי הוא שהמצב רק יחמיר ● וגם: למה הריבאונד בנתוני הצמיחה מעלה סיבה לדאגה

כרים חאן, התובע הראשי בבית הדין הפלילי הבין-לאומי / צילום: AP-Mary Altaffer, Shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המסר המסוכן של האג: אין הבדל בין מנהיג טרור למנהיג דמוקרטי

כרים חאן, התובע הכללי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, התייצב בפני המצלמות והודיע לראשונה בראיון ל-CNN על כוונתו להעמיד לדין את ראשי חמאס מחד ואת נתניהו וגלנט מאידך ● הניסיון ליצור השוואה בין הצדדים הוא מסוכן למעמד הדמוקרטיה

נשיא איראן, אברהים ראיסי / צילום: ap, Vahid Salemi

איראן דיווחה רשמית: הנשיא ראיסי נהרג בהתרסקות מסוק

מסוקו של הנשיא התרסק אתמול בשעות הצהריים (שעון ישראל) ונותק הקשר עימו ● אחרי מספר דיווחים סותרים, הטלוויזיה הממלכתית באיראן דיווחה כי שברי המסוק אותרו וכי אין סימני חיים במקום, וכעת היא מדווחת רשמית על מותו ● באותו מסוק טס גם שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדוללהיאן, שנהרג אף הוא

רקפת רוסק עמינח / צילום: רון קדמי

התפקיד החדש של רקפת רוסק עמינח בחברת השבבים הישראלית

רוסק עמינח, מנכ"לית בנק לאומי לשעבר, מונתה ליו"ר סטארט-אפ השבבים היילו לאחר פטירתו של היו"ר הקודם והמשקיע הראשון בחברה, זהר זיסאפל ● במרץ האחרון הרחיבה היילו את סבב הגיוס שלה שהחל ב-2021 לפי שווי של 1.13 מיליארד דולר

בענף הבנייה נרשמת מצוקת עובדים ניכרת / צילום: Shutterstock

הביקוש לעובדים ממשיך לעלות, אך רק למשרות במיומנות נמוכה

שיעור התעסוקה על פי נתוני הלמ"ס המשיך לעלות בחודש החולף ● על פי הנתונים בניכוי העונתיות לחודש אפריל, ישנם 137 אלף משרות פנויות - לעומת 134 אלף בחודש מרץ ● יחד עם זאת, בענף הבנייה נרשמת מצוקת עובדים ניכרת

בנק דיסקונט ובנק הפועלים / צילומים: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הרווח ירד, הדיבידנד גדל והמס החדש נכנס לפעולה: מאחורי דוחות הפועלים ודיסקונט

שני הבנקים הגדולים, שדיווחו על תוצאותיהם לרבעון הראשון של 2024, מלמדים על כמה מגמות בולטות במערכת הבנקאית ● התמתנות האינפלציה והתקררות בשוק ההלוואות העיבו על ההכנסות, ההפרשות להפסדי אשראי הצטמקו, והדיבידנד גדל במאות מיליוני שקלים

גל הרשקוביץ / צילום: תמונה פרטית

היועץ שהוביל את מכירת הדואר עונה לביקורות: "הערכות השווי תואמות למחיר שהושג"

ראש אגף התקציבים לשעבר ומי שייעץ לרשות החברות בהליך הפרטת הדואר, גל הרשקוביץ, נחוש בדעתו כי תוצאות המכרז מיטיבות עם הציבור ● בריאיון לגלובס הוא מרגיע מפני החשש לעליות מחירים ומתייחס לניסיונות ההדחה של היו"ר מישאל וקנין

מנכ''ל חברת נייס ברק עילם / צילום: שלומי יוסף

המנכ"ל עזב והמניה נפלה: האם זה הזמן להשקיע בנייס?

בתוך יומיים לאחר הודעת הפרישה של המנכ"ל ברק עילם, איבדה מניית הטכנולוגיה הישראלית כ־15% ● האנליסטים הופתעו ובג'פריס הפחיתו את מחיר היעד למניה בכ־18% ● באופנהיימר מזהים הזדמנות השקעה "לאור מובילותה של נייס בענן ו־AI"

סטודנטים מאוניברסיטת גרנדה בספרד מפגינים נגד המלחמה בעזה / צילום: Reuters, Arsenio Zurita

החרם האקדמי על ישראל מתרחב לספרד, ובקמפוסים בבריטניה "מבינים" את חמאס

שתי אוניברסיטאות בספרד החליטו לנתק את הקשרים עם מוסדות בישראל, ולעזור לפלסטינים ● סקר בבריטניה: כמעט מחצית מהסטודנטים במדינה רואים במתקפת 7 באוקטובר "פעולה מובנת"

אילוסטרציה: Shutterstock

איך הפכו מניות השירותים לתחום שמדליק את השוק האמריקאי

מניות שירותי התשתיות - חשמל, גז ומים, שנחשבות שנים להשקעה אפרורית אך מניבת תשואה בטוחה - לוהטות מתחילת השנה ● זאת בעיקר על רקע הצורך האינסופי של יישומי הבינה המלאכותית בחשמל ● אולם כמו כל מגזר שהופך רותח, גם כאן אפשר להיכוות

נשיא איראן איברהים ראיסי שנהרג בתאונת מסוק / צילום: Reuters

"תזמון רגיש במיוחד": כך סיקרו בעולם את מותו של נשיא איראן

הידיעה על התרסקות המסוק בה נהרגו איברהים ראיסי ושר החוץ האיראני תפסה את הכותרות הראשיות במרבית אתרי החדשות הזרים ● "איראן נותרה ללא שניים ממקבלי ההחלטות החשובים ביותר שלה, במהלך זמנים מטלטלים", נכתב בניו יורק טיימס ● וגם: כך הגיבו מנהיגי העולם למות הנשיא האיראני