באאוטבריין קוראים למפרסמים: "העבירו תקציבי פרסום לאתרים ישראלים"

בעקבות הירידה בהיקפי הפרסום באתרי החדשות יוצאת פלטפורמת ההמלצות הגלובלית ביוזמה לחיזוקם • לירון אברהם, מנהל בכיר בחברה: "השאיפה היא ש-2024 תהיה שנת הפרסום כחול־לבן"

לירון אברהם, מנהל אזור EEMEA באאוטבריין / צילום: ראובן קופיצ'ינסקי
לירון אברהם, מנהל אזור EEMEA באאוטבריין / צילום: ראובן קופיצ'ינסקי

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

מאז פרוץ המלחמה נרשמה ירידה משמעותית בהכנסות הפרסום של אתרי אינטרנט ישראלים רבים, בעקבות עצירת וצמצום קמפיינים פרסומיים. כעת יוצאים באאוטבריין, פלטפורמת ההמלצות הבינלאומית שעובדת עם אתרי תוכן מהגדולים בעולם, בקריאה למפרסמים.

ישראל מתגייסת | אורקל ממשיכה לתרום לישראל ומחלקת לחיילי צה"ל ציוד מתקדם
ישראל מתגייסת | כך הוציא רובוט קליע מגופו של חייל שנפצע בעזה
ישראל מתגייסת | בר המצווה הלא שגרתית שחגג נכדו של המיליארדר ג'וזף ספרא

לדברי מנהל אזור EEMEA בחברה, לירון אברהם, שגם מוביל את פעילות החברה בישראל בעשור האחרון, "כחלק מהערבות ההדדית כחול לבן, אנו קוראים לחברות הגדולות במשק לעשות התאמות בתקציבי רכש המדיה של הקמפיינים המקומיים, ולהרחיב פרסום ישיר באתרים ישראלים, על מנת לחזק אותם ואת הכלכלה.

"המשך הלחימה יציב אתגרים כלכליים משמעותיים לרוב גופי התוכן בישראל, והם צריכים את הדחיפה הזו הרבה יותר מענקיות בינלאומיות. עשרות אלפי דולרים לא מזיזים לחברות הגדולות בעולם, אבל יכולים להיות צינור חמצן שישאיר אתר ישראלי בחיים או ימנע סבב פיטורים/חל"ת".

לדברי אברהם, "לאאוטבריין יש גישה ליותר מ-1.3 מיליארד איש בחודש ברחבי העולם, ויכולות טרגטינג גבוהות. אנחנו יכולים להגיע לאזור ספציפי בארה"ב שבו הסנטימנט לא אידיאלי, ולטרגט שם תוכן בהתאם. לכן, מאז מה-7 באוקטובר עיקר העיסוק שלנו היה בהסברה, למשל באמצעות קמפיינים עם כל חמ"ל אפשרי, במטרה לשפר את התדמית של ישראל.

"עכשיו האתגר הוא כלכלי, ומכאן נובעת הקריאה שלנו למפרסמים. קראו לציבור לקנות כחול לבן, אנחנו רוצים שכך יהיה גם בפרסום, ואני מקווה שעוד גופים יצטרפו למיזם. בשאיפה, 2024 תהיה שנת הפרסום כחול-לבן, ויועברו יותר תקציבים לאינטרנט הפתוח, קרי האתרים הישראלים, על חשבון הגנים הסגורים של הרשתות החברתיות".

אסטרטגיות פרסום מבוססות על חקר שוק. למה למפרסמים להסיט תקציבים?
"קודם כל, בימי מלחמה הגולש מעדיף לצרוך תוכן אצל מקורות מידע מהימנים. יש היום המון דיסאינפורמציה ופייק ניוז ברשתות החברתיות, ולכן האמון באתרי החדשות עולה, ורואים עלייה דרמטית בכניסות אליהם. אפשר לקבל שם תוצאות מעולות. זה שיקול ערכי עם הלימה ליעדים העסקיים, זה לא שעושים טובה".

אתם מרוויחים מכך שיפרסמו באינטרנט הפתוח.
"אאוטבריין היא חברה גלובלית, וישראל מהווה אחוז קטן חד ספרתי מסך הפעילות שלה. אנחנו חזקים ונסתדר, אבל כמו בכל מצב רעוע, גם עכשיו השמנים מרזים והרזים מתים. אנחנו לוקחים על עצמנו לעזור לאתרים לחזור לעמוד על הרגליים".

"השוק יודע להתאושש"

אאוטבריין הוקמה ב-2006 על ידי ירון גלאי ואורי להב, הונפקה בנאסד"ק ב-2021 ופועלת בעשרות מדינות ברחבי העולם. בישראל מעסיקה החברה כ-400 עובדים במטה בנתניה, שהוא המשרד הגדול ביותר שלה.

מה הצפי שלכם ל-2024?
"ראינו שהשוק המקומי יודע להתאושש מהר. נובמבר היה טוב מאוקטובר, דצמבר מנובמבר וכן הלאה. אנחנו רואים יותר מפרסמים עושים קמפיינים שהם גם מודעות, גם ביצועים וגם מעורבות גולשים, ולא מעט מהם הבינו שאפשר לעשות קמפיינים של מיתוג גם בדיגיטל.

"בהסתכלות על 2024, נצא קצת מהמטבע של 'כמה ראו אותי' לכיוון של 'כמה אנשים באמת שמו לב והתעמקו במסר שלי', כי דווקא בתקופה כזו צריך לוודא שכל שקל שאנחנו שמים ממצה את הפוטנציאל. לא ימכרו יותר שק של צפיות, אלא יתייחסו יותר לחוויית המשתמש כדי שהמסר הפרסומי יקבל את מלוא תשומת הלב".

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

היום שאחרי

חברת ספאץ מדיקל, המציעה פתרון להשמנת יתר, הקימה בשיתוף פעולה עם עמותת "תן גב" קרן סיוע כלכלית תחת השם "היום שאחרי". מטרת הקרן היא להעניק סיוע כלכלי למשפחות נזקקות בארבע קטגוריות: שכר דירה, שכר לימוד, מחשבים וטאבלטים לאוכלוסיות מתקשות, וצרכים בסיסיים כמו מקררים, תנורים מכונות כביסה ומיטות.

הקרן הוקמה בדצמבר, ואמורה לפעול למשך ארבעה חודשים. עמותת "תן גב" מסייעת באספקת מוצרים ושירותים חיוניים למשפחות הנתמכות על ידי שירותי הרווחה בישראל. העמותה עובדת בצמוד למחלקות לשירותים חברתיים בדימונה, אופקים, שדרות ואשקלון, ומקבלת פניות ישירות מעובדים סוציאליים בשטח. כעת, אוספת העמותה התרומה בעבור הקרן.

לתרומה: https://t.ly/4eNOO

מיקרוסופט ומתחשבים

חברת מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, בשיתוף מיזם "מתחשבים", תרמה מאה מחשבי Surface לסטודנטים במכללה האקדמית ספיר. בצל המלחמה, שנת הלימודים הנוכחית נפתחה באופן מקוון, מאחר שהמכללה נמצאת כ-4 ק"מ מגבול עזה.

לדברי פרופ' ניר קידר, נשיא המכללה, "הסטודנטים מפוזרים ברחבי הארץ, והלימודים נערכים בצורה מקוונת. רבים מהסטודנטים שלנו מתקשים לרכוש מחשב לצרכי הלמידה מרחוק. שיתוף הפעולה עם חברת מייקרוסופט ועם מיזם מתחשבים מסייעים לנו להתמודד עם האתגר הקשה הזה".

התרומה היא חלק ממיזם מתחשבים מבית עמותת 2B-Friendly, שבשגרה פועל לצמצום הפער הדיגיטלי באמצעות שדרוג מחשבים. מתחילת פעילותו חילק המיזם כ-25 אלף מחשבים משודרגים, ומאז תחילת המלחמה חולקו כ-6,000 מחשבים לתושבי העוטף, הדרום והצפון.

מכון סאמיט

לכבוד ט"ו בשבט, צעירים מתמודדי נפש במפעל השיקומי "יציר כפיים" של עמותת מכון סאמיט, מובילים יוזמת הנצחה לזכר הנופלים במלחמת חרבות ברזל. כחלק מהפרויקט נארזו במפעל ערכות הכוללות זרעי תבלין לשתילה, צנצנת עם אדמה, דף הוראות שתילה והסבר על הפרויקט בתוך שקית נייר ממותגת. עלות הערכה 20 שקל.

מפעל יציר כפיים, הממוקם בירושלים, מכשיר מתמודדים צעירים שחוו משבר נפשי להרגלי עבודה, תוך ליווי צמוד ומתמשך.

לרכישת הערכה: ווטסאפ - 052-5499952

אתר יציר כפיים: https://www.yetzirkapayim.com

ארגון נשות הדסה

ראשי "נשות הדסה", ארגון הנשים היהודי הגדול ביותר בארה"ב, הגיעו לארץ על מנת להגיש עצומה למשרדי הצלב האדום בתל אביב, ובה דרישה מהארגון לבקר את החטופים הישראלים שמוחזקים בעזה, ולדאוג לשלומם. בנוסף, חותמי העצומה מביעים זעזוע מכישלונותיו של הצלב האדום במילוי חובותיו ההומניטריים כלפי החטופים.

קרול אן שוורץ, רודה סמולו וסוזי פת מארגון נשות הדסה / צילום: אבי אוחיון
 קרול אן שוורץ, רודה סמולו וסוזי פת מארגון נשות הדסה / צילום: אבי אוחיון

על העצומה חתמו כ-5,000 חברות הארגון, עמיתים ותומכים, והיא הוגשה על ידי נשיאת הארגון העולמי, קרול אן שוורץ, הנשיאה היוצאת רודה סמולו, ומנכ"לית משרדי הדסה בישראל סוזי פת בנבנישתי.

העצומה מגיעה בהמשך למכתב חריף שהוציאו ראשי ארגון נשות הדסה למנכ"לית הצלב האדום בחודש שעבר, ובו דרישה מהצלב האדום למלא את התפקיד שלשמו הוקם ,ולדאוג לחטופים הישראלים, לפני שיהיה מאוחר מדי.