בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; תשואות האג"ח בארה"ב ירדו

הנאסד"ק ננעל סביב רמות הבסיס • בורסות אירופה ננעלו בירידות • הניקיי עלה ב-1.9% • מחירי הנפט זינקו • בארה"ב אושרו תעודות הסל על הביטקוין ומחירו מזנק • הורדת דירוג נוספת לאפל • מחר תיפתח עונת הדוחות בוול סטריט עם הבנקים הגדולים

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

המדדים המרכזיים בוול סטריט ננעלו במגמה מעורבת בסיום יום מסחר תנודתי. מדד הנאסד"ק והדאו ג'ונס ננעלו סביב רמות הבסיס, וה-S&P 500 ירד ב-0.1%.

שני האירועים המרכזיים שריכזו את עניין המשקיעים היו נתוני האינפלציה בארה"ב לחודש דצמבר שהפתיעו לרעה את הצפי המוקדם, כאשר שיעור האינפלציה עמד על 3.4% (צפי- 3.2%). במקביל, מיקרוסופט  הפכה להיות החברה בעלת שווי השוק הגבוה בעולם, כשעקפה את אפל  במהלך יום המסחר. עם זאת, בסיום יום המסחר אפל סיימה עם שווי שוק של 2.886 טריליון דולר, בעוד ששווי השוק של מיקרוסופט עמד על 2.859 טריליון דולר.

בשוק האג"ח האמריקאי, התשואה על אג"ח לשנתיים ירדה ב-11 נקודות בסיס ונקבעה על 4.26%. התשואה על אג"ח ל-10 שנים ירדה ב-5 נקודות בסיס ועמדה על 3.98%.

בשוק הפורקס העולמי, האירו נסחר ביציבות מול הדולר. הליש"ט התחזק ב-0.2% מול המטבע המקומי. מול הין, הדולר נחלש ב-0.2%.

21:58

מסחר תנודתי בוול סטריט. המדדים המרכזיים נסחרים לפי שעה בעליות קלות. הנאסד"ק עולה ב-0.1%, הדאו ג'ונס נסחר במגמה דומה וה-S&P 500 נסחר סביב רמות הבסיס.

21:30

הירידות בוול סטריט מתמתנות. הנאסד"ק נסחר סביב רמות הבסיס, הדאו ג'ונס נסחר במגמה דומה וה-S&P 500 משיל מערכו 0.1%.

בשוק האג"ח האמריקאי, התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים יורדת ב-4 נקודות בסיס ועומדת בשעה זו על 3.99%. התשואה על אג"ח לשנתיים יורדת ב-9 נקודות בסיס ועומדת על 4.27%.

בשוק הקריפטו, מחיר הביטקוין יורד ב-0.4% לאחר שמוקדם יותר זינק בחדות. אמש,  רשות ניירות ערך האמריקאית (ה-SEC) אישרה את הבקשות של 11 בתי ההשקעות הגדולים לפתוח קרנות סל מחקות ביטקוין. כאשר המשמעות היא שניתן יהיה להשקיע במטבע הוירטואלי הגדול בעולם ללא צורך ב'ארנק' דיגיטלי או בתכנות. בין הגופים שקיבלו את האישור נמנים בלקרוק, קרן ARK, גרייסקייל ואחרים. בהמשך לכך, מניית חברת קוינבייס גלובל  נסחרת בירידות שערים חדות.

מניית חברת יאם ברנדס , בעלת רשת KFC ופיצה האט נסחרת במגמה שלילית לאחר שבוולס פארגו הורידו את המלצתם על המניה ל"משקל שווה" מ"משרל עודף".

גם חברת  קיי.בי הום  נסחרת במגמה שלילית לאחר שהחברה דיווחה כי ממוצע מחירי  הדירות שלה ירדו ב-4.5% ברבעון הרביעי. עם זאת, הרווחים וההכנסות של החברה ברבעון עקפו את ציפיות האנליסטים. 

בקרב מניות הטק נרשמת מגמה מעורבת. אנבידיה , מיקרוסופט  ואמזון  נסחרות בעליות קלות בעוד אפל , מטא , וטסלה  נסחרות במגמה שלילית.

20:00

ירידות קלות בוול סטריט. הנאסד"ק יורד ב-0.6%. ה-S&P 500 יורד בשיעור דומה והדאו משיל מערכו 0.4%.

מבין הסקטורים של מדד ה-S&P 500 סקטור התשתיות יורד ב-2.2%. מנגד, מניות האנרגיה עולות ב-0.3% בעקבות הזינוק במחירי הנפט.

מניית סיטיגרופ  נסחרת בירידות שערים לאחר שהבנק פרסמם למשקיעים אזהרה כי הוא צפוי לרשום הפסד בדוחות הרבעון הרביעי של השנה שעתידיים להתפרסם מחר (ו'). בבנק הסבירו כי ההפסד נגרם בין היתר מהיחלשות החדה של הפזו הארגנטינאי. 

מנגד, מניית סיילספורס מטפסת לאחר שבבנק ההשקעות ביירד שדרגו את המלצתם על המניה ל'תשואת יתר' מ- 'נייטרלי'. 

בשוק הפורקס העולמי, האירו נחלש ב-0.2% מול הדולר. גם הליש"ט נחלש ב-0.1% מול המטבע האמריקאי. מול הין, הדולר מתחזק ב-0.2%.

18:50

נעילה אדומה באירופה. הדאקס ירד ב-0.9%, הפוטסי צלל ב-1% והקאק הצרפתי השיל מערכו 0.5%.

בוול סטריט, הירידות מתחזקות כאשר מדד הנאסד"ק משיל מערכו 0.9%. ה-S&P 500 יורד ב-0.8% והדאו ג'ונס יורד ב-0.6%.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות נסחרות במגמה מעורבת. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עולה קלות ועומדת על 4%, והתשואה על אג"ח לשנתיים יורדת קלות ועומדת על 4.3$.

18:02

ירידות קלות בוול סטריט. הנאסד"ק משיל מערכו 0.5%, ה-S&P500 יורד בשיעור דומה והדאו ג'ונס יורד ב-0.4%.

רי אוטומוטיב  הישראלית שנסחרת בוול סטריט מזנקת בחדות לאחר שהחברה, שמפתחת טכנולוגית לרכבים חשמליים (EV), דיווחה כי החלה במשלוחים של פלטפורמת ה- P7-C החשמלית ללקוחותיה, בעקבות קבלת אישורי FMVSS ו- EPA, מה שהופך אותו לרכב ה- x-by-wire הראשון אשר מקבל רישיון ממשרד התחבורה האמריקאי. מניית החברה עולה ב-3% בטרום המסחר בוול סטריט. 

החברה הוקמה לפני כ-10 שנים על ידי 2 יזמים ישראלים, דניאל בראל ואחישי סרדס ונסחרת בכ-40 מיליון דולר. מרכז המחקר והפיתוח המונה כ 100 עובדים וממוקם במשרדים בהרצליה, אחראי על ליבת הרכב - רכב מבוסס תוכנה באופן מלא. מרכז ההנדסה והיצוא נמצא בקובנטרי, באנגליה.

באירופה, המסחר מתנהל בירידות קלות. הדאקס משיל מערכו 0.6%, הפוטסי יורד בשיעור דומה והקאק יורד ב-0.3%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט מזנקים בכ-3% לאחר שדווח כי מכלית הנפט "סנט ניקולס"  נחטפה על ידי החות'ים ליד מפרץ עומאן. 

17:08

מהפך בוול סטריט: מיקרוסופט הופכת להיות החברה בעלת שווי השוק הגבוה בעולם, כשהיא עוקפת את אפל. מניית אפל  יורדת כעת ב-0.9% לשווי שוק של 2.864 טריליון דולר, ומנגד מיקרוסופט  ממשיכה לעלות ב-1% לשווי של 2.875 טריליון דולר.

16:57

מגמה מעורבת בוול סטריט. הנאסד"ק נסחר סביב רמות הבסיס, ה-S&P 500 יורד ב-0.1% והנאסד"ק נסחר סביב רמות הבסיס.

בשוק הקריפטו, מחיר הביטקוין מזנק בכ-8% ונסחר סביב רמה של 48,474 דולרים. מחיר האת'ריום קופץ בכ-12% ועומד על 2662 דולרים.

16:33

וול סטריט נפתחה במגמה חיובית. הנאסד"ק עולה ב-0.3%, ה-S&P 500 מטפס ב-0.2%, והדאו ג'ונס מוסיף לערכו 0.1%.

15:30

מאקרו ארה"ב: מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה בחודש דצמבר ב-0.3% בקצב חודשי (צפי 0.2%). בחישוב שנתי, האינפלציה בארה"ב עלתה ל-3.4% מ-3.1% בחודש נובמבר (צפי 3.2%). מדד מחירי הליבה, הבוחן את נתוני האינפלציה ללא מחירי המזון והאנרגיה התנודתיים, ירד לשיעור של 3.9% מ-4% בחודש נובמבר כאשר הצפי המוקדם עמד על 3.9%.

יוני פנינג, אסטרטג עסקאות ראשי בבנק מזרחי טפחות, מתייחס לנתונים:

"נתון האינפלציה הנוכחי היה גבוה באופן בולט ביחס לציפיות השוק. מנגד, בהסתכלות רחבה יותר, למרות העלייה הקלה באינפלציה הכוללת, אינפלציית הליבה, ללא מזון ואנרגיה מאבדת 0.1%, לרמת 3.9%. בנוסף לנתון האינפלציה הגבוה היום, עליית מחירי התובלה הימית כתוצאה מהאיום החות'י מהווה חשש נוסף לעלייה מחודשת באינפלציה האמריקאית. למרות זאת חשוב להדגיש כי רוב האינפלציה בארה"ב נובעת עדיין מסעיפי הדיור. בתת הקטגוריה הזו מחירי השכירות ממשיכים להיות מהותיים מאוד, והמשיכו לטפס היום. ונצפה שימצו את עצמם במדד המחירים, בהתאם לאינדיקציות מלוחות המודעות האמריקאים.

"אל מול מסר מרגיע זה, בעוד שציפיות השוק כבר החלו לדחוק בפד לקבוע תוואי לסיום הצמצום המוניטארי, התבטאויות ניציות של חברי הפד הצליחו למנוע הסתברות של ממש להורדה בהחלטה בסוף החודש. כנ"ל הציפיות להפחתת ריבית במרץ עומדות על הסתברות של קרוב ל-70%. אבל סביר כי הנתון הגבוה של היום ימתן זאת בהמשך".

15:17

החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים כעת במגמה חיובית ובשינויים מזעריים.

מניות הביטקוין לעומת זאת, מזנקות בעקבות האישור שהתקבל אתמול למסחר בתעודות הסל על הביטקוין. כך לגבי קוינבייס גלובל  מרתון דיגיטל הולדינגס  ומיקרו-סטרטג'י 

בשלש וחצי שעון ישראל יפורסם בארה"ב מדד המחירים לצרכן. המדד צפוי לעמוד בדצמבר על 3.2% בחישוב שנתי, עלייה קטנה מה-3.1% שנצפה בנובמבר. בחודש דצמבר בלבד צפויה האינפלציה לעלות ל-0.2% לעומת 0.1% בנובמבר. בנוסף יתפרסמו באותה שעה ממוצע דרישות האבטלה לארבעת השבועות האחרונים.

13:53

חברת ציוד התקשורת סרגון נטוורקס  הודיעה על חוזה שמוערך ב-150 מיליון דולר עם ספקית תקשורת גדולה בהודו, ששמה לא דווח אך נמסר שהיא לקוחה חדשה. סרגון תתמוך בפרויקט מודרניזציה של הרשת של אותה לקוחה.

שווי ההסכם עשוי לעלות או לרדת בעד 25%, כתלות בדרישות שיעלו כשהפרויקט יתחיל. סרגון צופה שתתחיל את האספקה וההטמעה של פרויקט ברבעון השני של השנה, וההטמעה תימשך 7-9 רבעונים, כש-75% מערך הפרויקט יוכר בתקופה זו והיתר יגיע משירותי ניהול ותחזוקה.

מנכ"ל החברה, דורון ארזי, מסר כי היקף הפרויקט מאשר מחדש את המותג החזק של סרגון כשותפה חדשנית ואמינה בעולם התקשורת האלחוטית. החברה נסחרת בוול סטריט בשווי של כ-200 מיליון דולר והמנייה מזנקת ב-6% בטרום המסחר. 

13:26

רי אוטומוטיב  הישראלית שנסחרת בוול סטריט ושמפתחת טכנולוגית לרכבים חשמליים (EV), החלה במשלוחים של פלטפורמת ה P7-C החשמלית ללקוחותיה, בעקבות קבלת אישורי FMVSS ו- EPA, מה שהופך אותו לרכב ה- x-by-wire הראשון אשר מקבל רישיון ממשרד התחבורה האמריקאי. מניית החברה עולה ב-3% בטרום המסחר בוול סטריט. 

החברה הוקמה לפני כ-10 שנים על ידי 2 יזמים ישראלים, דניאל בראל ואחישי סרדס ונסחרת בכ-40 מיליון דולר. מרכז המחקר והפיתוח המונה כ 100 עובדים וממוקם במשרדים בהרצליה, אחראי על ליבת הרכב - רכב מבוסס תוכנה באופן מלא. מרכז ההנדסה והיצוא נמצא בקובנטרי, באנגליה.

13:01

הבנק הגרמני קומרצבנק  והחברה האמריקאית גלובל פיימנטס  הכריזו היום על מיזם משותף שיציע שירותי תשלום דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים בגרמניה. 

החברה החדשה שתיקרא Commerz Globalpay תחל את פעילותה במחצית הראשונה של השנה. הבנק הגרמני יחזיק ב-49% ממניות החברה וגלובל פיימנטס ב-51%. 

11:58

לאחר האישור אתמול של תעודות הסל על המחירים המיידיים של הביטקוין, המטבע עצמו נסחר ביציבות ושערו עומד כעת על 46,200 דולר. האת'ריום לעומתו עולה בכ-8% ונסחר ב-2,608 דולר. 

מחירי הנפט עולים בכ-1.5%. מחיר הנפט האמריקאי עומד על ל-72.5 דולר לחבית ומחיר הנפט מסוג ברנט 78 דולר לחבית. 

11:10

בנוסף לגוגל, גם פלייטיקה הולדינג , ענקית הגיימינג הישראלית, מפטרת כ-10% מכוח העבודה שלה,  כ-400 עובדים. מספר אתרים של החברה בחו"ל נסגרו, במרכז אירופה.

עם זאת, המהלך אינו צפוי להשפיע על העובדים הישראלים, שמספרם עומד על כ-1,100 מתוך סך עובדי החברה. שווי החברה בנאסד"ק עומד על כ-2.9 מיליארד דולר. 

10:18

הבורסות באסיה נסגרו הבוקר בעליות. מדד הניקיי עלה ב-1.9%, ההנג סנג ב-1.26 ושנאחאי עלתה ב-0.3%. 

פתיחה חיובית באירופה. המדדים המובילים, הדאקס הגרמני, הקאק הצרפתי והפוטסי הבריטי מוסיפים כעת כ-0.6%.

אלפאבית הודיעה על פיטורים של מאות עובדים בקבוצות עבודה שונות של החברה. שני בכירים שעוזבים את החברה הם המייסדים של Fitbit ג ' יימס פארק ואריק פרידמן.

אלפאבית (גוגל)  תפטר מאות עובדים במחלקת העזרה הקולית וגם במחלקת החומרה שאחרית לפיקסל, נסט ופיטביט. בנוסף גם מאות עובדעים במחלקת ההנדסה המרכזית. גם אמזון הודיעה אתמול על פיטורים של מאות עובדים. 

08:38

המסחר באסיה מתנהל הבוקר בעליות שערים. מדד הניקיי שוב נסגר בעלייה והפעם ב-1.9% ובשיא בן 34 שנים, שנחאי עולה ב-0.1%, הנג סנג ב-1.4 ומדד הקוספי ב-0.2%. 

החוזים עתידיים נסחרים כעת בעליות של כ-0.2% בבממוצע. 

אתמול (ד') וול סטריט ננעלה בעליות שערים וזאת בהובלת מניות הטכנולוגיה. הדאו ג'ונס עלה ב-0.45%, ה-S&P 500 הוסיף 0.6% והנאסד"ק 0.75%.

מניית אנבידיה  שברה שיא חדש, מטא פלטפורמס (פייסבוק)  ואלפאבית (גוגל)  נגעו בשיא של 52 שבועות במהלך המסחר.

מיקרוסופט   עלתה ב-1.5% והפער בשווי שוק בינה לבין אפל , החברה בעלת שווי השוק הכי גדול בוול סטריט, 2.87 טריליון דולר, עומד כעת על מעט יותר כ-2% בלבד, 55 מיליארד דולר. 

הורדת דירוג נוספת לאפל. אנלסיטים ב-Redburn הורידו את הדרוג של אפל ל"נטורל" עם מחיר מטרה של 200 דולר למניה. זוהי כבר הורדת הידרוג השלישית של החברה השנה, קדמו לה הורדות של בנק ברקליס ופייפר סדנלר בשבוע שעבר. האנליסטים ציינו גם שמכפיל הרווח של אפל עבר את זה של נייקי בפעם הראשונה מזה הרבה זמן. מכפיל הרווח של אפל עומד על 30, זה של נייקי על 29.9.

אמזון.קום  עומדת לפטר מאות עובדים במחלקות הפריים וידאו וב-MGM Studios, זאת לפי אימייל שנשלח לעובדים היום, כך לפי אתר The Information. הפיטורים באמזון החלו עוד בנובמבר 2022 אז הודיעה החברה בפעם הראשונה על פיטורים בחברה. 

ביום שישי תתחיל עונת הדוחות עם כמה מהבנקים הגדולים בארה"ב, ג'י.פי מורגן צ'ייס    ,סיטיגרופ  ובנק אוף אמריקה 

10 המניות המומלצות של המגזין הכלכלי בארונ'ס  

בשוק החוב נרשמו ביקושים ותשואות איגרות החוב הממשלתיות ירדו. האיגרת לעשר שנים ירדה ב-4 נקודות בסיס ל-4.1% וזו לשנתיים ירדה ל-3.74%. מדדי התל בונד נסחרו ללא שינוי.

בארה"ב תשואות האג"ח יורדות ברוב טווחי הזמן. התשואה באיגרת הממשלתית ל־10 שנים ירדה ונסחרת ברמה של 4%, התשואה לשנתיים נסחרה בירידה ל־4.4%.

הדולר המשיך להתחזק אל מול השקל, כשמתחילת השבוע טיפס ב־2%, וביום רביעי עמד שערו על 3.75 שקלים. האירו גם כן התחזק לרמה של 4.1 שקלים.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט ירדו ברביעי, כשחבית מסוג ברנט נסחרה ב־77 דולר, והנפט הגולמי רשם ירידה ל־72 דולר לחבית. מחיר אונקיית זהב התחזק ברביעי ועמד על 2,040 דולר.

הדרמה בשוק הקריפטו: הרשות לניירות ערך האמריקאית אישרה עם סגירת המסחר את השקתן של 11 תעודות סל על המחירים המיידיים של הביטקוין. האישור יאפשר למשקיעים בודדים ומוסדיים להחשף למטבע הקריפטו הכי גדול ויקר בעולם ללא רכישתו בפועל. האישור עשוי להוות דחיפה רצינית לתעשיית הקריפטו רצופת הסקנדלים. 

תעודות הסל יחלו להיסחר היום. הודעת ה-SEC הגיעה בסיום המסחר אתמול בוול סטריט ו-24 שעות לאחר הודעת פייק ברשת החברתית X שבישרה על האישור מתוך חשבונו האישי של יו"ר ה-SEC. הכאוס שנוצר בעקבות זאת הצית גל גדול של ספקולציות בכל העולם  ותנודתיות במטבע עצמו. והרשות עצמה נאלצה להוציא הודעה שמבטלת את הציוץ המדומה. 

המחיר של המטבע עצמו, הביטקוין נסחר אתמול ללא שינוי משמעותי ביחס לטרום ההודעה - 46,500 דולר. 

מאקרו: בארה"ב, היום בשלוש וחצי אחר הצהריים (שעון ישראל) יתפרסם מדד המחירים לצרכן בארה"ב ובשישי מדד מחירי הייצור (PPI) ומן הסתם ישפיעו נתונים אלה על איגרות החוב ועל מקבלי ההחלטות בפד. 

נתוני האינפלציה בארה"ב היום יקבעו את עתיד הריבית. מה צפוי בהם? 

אתמול התבטא ג'ון וויליאמס, יו"ר הפד של ניו יורק ואמר שהריביות יישארו כנראה גבוהות עד שאנשי הפד יהיו משוכנעים ששיעור האינפלציה חוזר ל-2%. הלא נחשב מקורב מאד ליו"ר הפד ג'רום פאוול.

"אני מצפה שנאלץ לשמור על מדיניות מוניטרית מרסנת לזמן מה כדי להשיג את מטרותינו. נוכל לשחרר מעט את ההידוק כשנהיה בטוחים שהאינפלציה חוזרת ל-2% על בסיס באופן בר קימא"