החקירה בורידיס מתקדמת: צפוי חיפוש בביתו של גיל אגמון

עפ"י החשד, ורידיס קיבלה תמיכות כספיות מהמשרד להגנת הסביבה עבור פעילות מיחזור, אך במקום לטפל בפסולת האורגנית ולשווקה כחומר דשן לחקלאות, החברה הטמינה את הפסולת באדמה באופן לא חוקי • המשטרה והמשרד להגנת הסביבה מכנים את הפרשה אחת הפרשיות הגדולות והחמורות ביותר בתחום הפסולת • ורידיס: "החברה כופרת מכל וכל בחשדות נגדה"

גיל אגמון, בעל השליטה בחברת ורידיס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: איל יצהר
גיל אגמון, בעל השליטה בחברת ורידיס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: איל יצהר

החקירה נגד חברת איכות הסביבה ורידיס  שבבעלות דלק רכב  מתקדמת, ובשבוע הקרוב צפוי חיפוש נוסף בביתו של גיל אגמון, בעל השליטה בחברה ויו"ר הדירקטוריון.

ורידיס דיווחה אמש (ג') לבורסה כי "ביום 16 בינואר 2024 נמסר לחברה מגורמי החקירה כי במהלך השבוע הבא צפוי להתבצע חיפוש בביתו של יו"ר דירקטוריון החברה ובעל השליטה ובביתו של נושא משרה נוסף בחברה". המהלך מלמד על התפתחות בחקירה. 

משפט רונאל פישר: שלב התביעה תם אחרי 8.5 שנים, אך הסיום לא נראה באופק
הונאת הענק של מייק בן ארי: רשות המסים דורשת 100 מיליון שקל, על חשבון המשקיעים

החקירה נפתחה בפברואר 2023, במסגרתה נחקרו לראשונה אגמון וחשודים נוספים. המשטרה והמשרד להגנת הסביבה מכנים את הפרשה אחת הפרשיות הגדולות והחמורות ביותר בתחום הפסולת.

על-פי החשד, ורידיס קיבלה תמיכות כספיות מהמשרד להגנת הסביבה עבור פעילות מיחזור, אך במקום לטפל בפסולת האורגנית ולשווק אותה כחומר דשן לחקלאות, החברה הטמינה את הפסולת באדמה באופן לא חוקי. במסגרת החקירה נחקר חשד לעבירות זיהום סביבה, מרמה והלבנת הון, ונתפסו 42 מילון שקל. אגמון נחקר בקשר לאחריותו כנושא המשרה הבכיר ביותר בחברה.

במהלך דצמבר האחרון הסתעפה החקירה, ונערכה פשיטה על משרדי ורידיס הציבורית ועל אתרי טובלן וקומפוסט משואה בבקעת הירדן השייכים לחברה. ורידיס מפעילה תחנות למיחזור פסולת, מייצרת קומפוסט ועוסקת בפינוי פסולת מסוכנת. שישה חשודים עוכבו לחקירה בחשד לעבירות מרמה, הלבנת הון ורישוי עסקים. 

מורידיס נמסר בתגובה: "לפני כשנה נפתחה חקירה נגד חברת ורידיס. החברה כופרת מכל וכל בחשדות נגדה. יודגש כי החברה כבר העבירה לחוקרים את כל שהתבקש ממנה. לצערה של החברה, חומר החקירה חסוי מפניה, כך שהיא אינה יכולה להגיב לו בפירוט. החברה סמוכה ובטוחה כי במקרה שהחומר יהפוך גלוי - היא תוכל להפריך את החשדות על-ידי הסברים מפורטים, בהירים ומגובים במסמכים".

*** חזקת החפות: החקירה ממשיכה להתנהל. לא הוגש כתב אישום, ולחשודים עומדת חזקת החפות.