גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

יזם הנדל״ן שמגלה - עד הסכום הזה אנשים מוכנים להשקיע כעת בדירה

היזם יקי רייסנר ידוע בעיקר בזכות פעילותו בענף המגורים אך בשנים האחרונות הוא פעיל גם בתחומי הנדל"ן המניב ● בשיחה עם גלובס הוא מספר על המכרזים בהם זכה בשנה האחרונה בתחום השכירות ארוכת הטווח ועל המשבר הפוקד את הענף

יקי רייסנר, בעלים ומנכ''ל רייסדור יזמות / צילום: גיא שנקרמן
יקי רייסנר, בעלים ומנכ''ל רייסדור יזמות / צילום: גיא שנקרמן

"מי חטף הכי קשה כרגע? תל אביב. המצב שם קשה. יש לי בגינדי TLV כ-10 דירות להשכרה שקניתי, ואנחנו מוציאים עכשיו דירת 5 חדרים, כ־120 מ"ר כולל חניה, בקומה 39 להשכרה ב־11 וחצי אלף שקל. הדירה הזו הייתה מושכרת ב־20 אלף שקל בחודש לפני שנה", מספר יקי רייסנר, יזם נדל"ן ותיק ובעלי חברת היזמות רייסדור.

מוכרים דירה? זה מה שהמתווך שלכם לא יוכל לעשות בקרוב 
האם היטלי ההשבחה יעצרו את התוכניות לחידוש רחוב ארלוזורוב בת"א? 

"השוכרים שם הם אנשים שמרוויחים 40־50 אלף שקל בחודש, והדירות האלה הלכו כמו לחמניות פעם. רכשתי אותן לפני שנתיים ב־50 אלף שקל למ"ר מתוך מחשבה שהמחיר יגיע ל־80 אלף שקל למ"ר. נכון שתל אביב עושה טוב כשהשוק עולה, אבל כשרע זה המקום הראשון שחוטף, והמחירים שם ירדו דרמטית. אבל אין לי כמעט חשיפה לתל אביב".

השכרה לטווח ארוך, דווקא עכשיו

רייסנר, בן 44, מתגורר באלעד. הוא נשוי עם חמישה ילדים וסב לנכדה בת שנה וחצי. "אנחנו גרים באלעד כי לא היה לי בזמנו כסף לקנות בבני ברק", הוא מסביר. "בחברה החרדית אלה שאין להם כסף לבני ברק קונים באלעד ואלה שאין להם כסף לירושלים קונים בבית"ר עילית".

הוא ידוע בעיקר כיזם בתחום הייזום למגורים, אך הוא יותר ויותר משלב פעילות גם בתחום הנדל"ן המניב: שטחי מסחר, משרדים וגם דיור להשכרה ארוכת טווח.

 

בשנה האחרונה, דווקא כשהיזמים נחנקים מהריבית הגבוהה ועלויות המימון, ומתרחקים מדיור להשכרה לטווח ארוך, רייסנר התמודד וזכה במכרז להקמת 228 יח"ד בסירקין בפתח תקווה להשכרה ארוכת טווח בכ־450 מיליון שקל.

בספטמבר האחרון הוא זכה בפרויקט משותף עם רמי שבירו, גם הוא להשכרה ארוכת טווח, הכולל 279 יח"ד בשכונת גני אז"ר החדשה ברמת גן, תמורת 88 מיליון שקל. בהמשך גם זכה במכרז בשותפות עם שבירו להקמת 1,500 יח"ד בכרמי גת במסגרת מחיר מטרה בכ־273 מיליון שקל.

לצד זאת, החברה מקימה מרכזי מסחר בשטח כולל של כ־15 אלף מ"ר ולטענתה שיעור התפוסה בנכסיה המסחריים עומד על 90%. המיקומים מגוונים - בבני ברק ברחוב הלח"י, בראש העין, בקריית גת יש לה מרכז מסחרי שנפתח השנה ובשדרות שטחי מסחר שטרם שווקו. רייסנר גם רכש קרקעות בעירוב שימושים משופרסל נדל"ן - האחת ברחוב הרימון בקריית גת תמורת 50 מיליון שקל והשנייה בנהריה תמורת 70 מיליון שקל.

מה קרה שניגשת למכרזים עכשיו, כשהריבית גבוהה. איפה היית ב־2021־2022 כשיזמים קנו קרקעות במחירי שיא בשדה דב ובמשולש הבורסה?
"זה לא נכון שלא ניגשתי - ניגשתי כמו כולם ופשוט לא זכיתי. היו מכרזים שאני מכנה 'מכרז וואי וואי' - רואים מכרז טוב וחושבים לגשת אליו. אני הולך לאדריכל, עושה תוכנית עסקית, מתלבט ובסוף ניגש. כשמתפרסמות התוצאות אני אומר, 'וואי וואי איזה מספרים'. הלם. אז במקום שנעשה את כל הדרך ונעשה 'וואי וואי' בסוף, פשוט לא ניגשנו לחלקם.

"'מכרזי וואי וואי' הם מכרזים טובים באזור המרכז שבהם הבנקים נתנו כסף כמו זבל. היה זמן שהיה פיתוי לתת מספרים מטורפים. אבל יזם צריך לדעת שיגיע יום אחר ולהיות מוכן. היזמים החזקים היום הם אלה שלא זכו ב'מכרזי וואי וואי'. כרגע בגוש הגדול לדוגמה אנחנו רואים נפילות ומחיקות של כספים. יעברו כמה שנים עד שיצא משהו טוב משם, כי כרגע טרקטור אחד עוד לא עלה בשטח".

לאחרונה פניתם דווקא לשורת מכרזים ובהם דיור להשכרה, זו בחירה מפתיעה בסביבת הריבית הנוכחית.
"המצב היום הוא שעלות המימון עומדת על 7% ריבית, והתשואה מהשכירות על 3%. אני חושב שזה מצב זמני, בלתי נתפס, בלתי סביר, ולא יימשך. המימון לא יורד בשנייה אחת, אבל הוא מתחיל להשתנות. יזם שקונה קרקע ולוקח שלוש שנים לפחות לבנות עליה, צריך להסתכל על הטווח הארוך. צריך להבין, לקנות קרקע ליחידת דיור להשכרה ברמת גן ב־300 אלף שקל, זה המחיר של קרקע ליחידת דיור לקנייה באופקים עד לא מזמן.

"המימון כיום יקר יותר מהשכירות, ולכן גם המדינה מבינה שיזם שקנה ב־800 אלף ליחידת רכיב קרקע באשדוד, לא יבנה כשעלות הביצוע של כל יחידה יכולה להגיע לעוד מיליון שקל. אין בנק שייקח את הפרויקט הזה. המדינה מבינה שצריך לעשות שינויים, ושוקלת לאפשר למכור חלק מהדירות בפרויקטים להשכרה. זה שינוי נדרש שאני מקווה שיעבור. דיור להשכרה זה חלק מהמדינה ואי אפשר להתעלם מהשוק הזה".

"הייתי יותר אופטימי לגבי הדרום"

איך אתה מחליט לאיזה מכרז לגשת?
"לפי תחושות. במקלחת אני חושב על משהו ויכול להגיד רגע אחרי כן לעובדים - תמכרו את כל הדירות בבית שמש, תעשו מבצע. יזמות זה תחושות וזיהוי מגמות. איך מזהים מגמה? קשה לומר אבל זה מצריך הרבה ניסיון. למשל, אני ניגשתי ב־2016 למכרז בכרמי גת והייתי המציע היחידי. פתאום ב־2020 היו 40 הצעות לכל מגרש במכרזים. בשכונת הסיגליות בבאר שבע במחיר למשתכן היו שתי הצעות וגם שם ניגשו רבים במכרזים שהגיעו אחרי כן. היזמים רוצים ללכת למקום בטוח שיהיה שקט ומתאים לעסקים. אבל היזם היצירתי הוא זה שיחשוב איפה יהיה המקום הבא.

"באופקים זכיתי לפני שנתיים במכרז ומכרתי את הקרקע. אבל כשרכשתי, הסתכלתי על העיר - שדירות בה עלו אז מיליון שקל - וראיתי שהשכונה נמצאת במרחק 20 דקות נסיעה מבאר שבע, והדירות נמכרו ב־1.4 מיליון שקל לדירה. אני מסתכל גם על מה הולך לקום באזור ומה הולך להיות שם ולפי זה אני מחליט".

אתה חושב שהדרום יחזור לפרוח?
"הייתי אופטימי יותר לפני חודשיים, תוך כדי המלחמה. כרגע ברור לי שהמצב בדרום יושפע מתוצאות המלחמה. מנסים להיות אופטימיים. הייתה התרוממות מצוינת לאחרונה ויש התעניינות בדרום, כי חושבים שהבעיה שם תיפתר וקונים עכשיו כי יעלה אחר כך.

"יושב בן אדם בבית עם אשתו, נניח בחולון בשכונת ח300, רואה חדשות ורואה מה קורה בדרום וחושב לעצמו 'וואלה בטח המחירים נמוכים מה עושים שם הקבלנים בדרום'. פתאום יש טלפונים במשרדים, אבל אין עסקאות כי היזמים גם יודעים שיבוא יום שיסתדר".

פרויקט מגדלי רייסדור / הדמיה: ויופוינט

כלומר, אנשים רק מתקשרים מעניינים ולא קונים?
"יש התעוררות ושיחות במשרדי המכירות על דירות במחיר של כ־2.5 מיליון שקל, וברגע שחוצים את הסכום הזה נהיה קושי. כך נוצר מצב שדירות במחיר של עד 2.5 מיליון שקל זה הסטנדרט. דירת חמישה חדרים בקריית גת עולה כבר כ־2 מיליון שקל, דירות ארבעה חדרים בעפולה עולה כבר 1.6 מיליון שקל.

"אלה הדירות שעובדות טוב במכירות, כי זו לא פריפריה רחוקה יחסית ואלה האזורים שחוזרים הכי מהר לשוק. גם בשכונת סיגליות בבאר שבע השוק עובד מצוין. הפרויקטים שעובדים הכי חזק כרגע הם באר שבע, נתיבות, אופקים ועפולה שהדירות בהן הן סביב המחיר הזה ואלה האזורים שבעוד חודשיים־שלושה המחיר בהם יעלה לדעתי וגם ותתעורר ההתעניינות גם במחירים הגבוהים היותר - מעל 3 מיליון שקל. ת"א תהנה אחרונה מהשינוי שמתהווה.

 

"הנקודה כרגע בשוק היא לטובת הקונים ולא לטובת המוכרים - הכוח נמצא בידיים של הקונה ולא של המוכר. הזמן הזה מוגבל - אולי לחודש או לשנה, אבל בטח לא יותר מזה. עכשיו זאת ההזדמנות של קונה לבקש להוריד מחיר, לבקש עסקה בלי מדד בחוזה ו־20/80 ושדרוגים בחינם ועל הכל היזמים יענו לו 'כן'. 10 שנים לא היה שוק כזה, שהכוח אצל הקונים, ובעוד כמה חודשים לא יהיה. קונה שביקש דברים כאלה לפני כמה חודשים היו אומרים לו 'נקסט' ואם הוא לא היה נותן תשובה חיובית במקום, המחיר של הדירה היה עולה בעוד 50 אלף שקל.

"יש שחיקה במחירים, ומי שאומר שהם לא ירדו זה לא נכון, כי הם ירדו בכ־7% שמגלמים את כל ההטבות שהיזמים נותנים. היזמים נותנים הטבות ולא מורידים מחירים בגלל הבנקים. הירידה ברווחיות תעשה בעיות עם האשראי והמימון וגם הבנקים יודעים את זה. הכוח בסוף בידיים של הקונים, אבל זה לתקופה קצרה מאוד".

טילים על נתיבות בזמן ישיבת תכנון

אתה נשמע מאוד אופטימי.
"בטח שאני אופטימי - יש לי שם סחורה, אני חייב להיות אופטימי. בנתיבות, תוך כדי ישיבת התכנון עפים עשרות טילים על העיר. רק בישראל יכול לקרות דבר כזה שנתכנן 550 יח"ד בנתיבות ותוך כדי התכנון עפים עשרות טילים. זה מראה על חוזק אדיר ובשלות וגם הבנה של השכונה שאנחנו גרים בה. אנחנו במצב מלחמה ובמסעדות אין מקומות להזמין ויש פקקים מטורפים בכבישים.

"אבל בסוף יש התעוררות - משרדי המכירות מלאים. משהו שהתחיל בשבועיים האחרונים אצל כל החברות. אנשים הבינו שאין טקס סיום לאירוע הזה. לא יהיה טקס ממצב מלחמה לאי מלחמה. האירוע הזה של הלחימה ימשך שנה לפחות והריביות מתחילות לרדת. האנשים שלא קנו דירות בגלל הריבית יושבים כל הזמן הזה על הגדר. הדבר הכי גרוע לאזרחים שביום אחד כולם ירדו מהגדר.

מה עושים עם המימון, איך מתמודדים?
"הריבית כל רבעון משולמת וזה לא חלק מעלויות הפרויקט ולכן פוגע לך בתזרים. פרויקט עולה 100 מיליון שקל ואתה שם 15 מיליון שקל לליווי ומכאן זה הולך לבנק. אני למשל קפצתי מ־30 מיליון שקל הוצאות מימון בשנה ל־120 מיליון שקל בשנה. ככה שחברה שמושכת את המימון עד הקצה - נחנקת. אני לא לוקח עד הקצה ולא זכיתי במספרים שאי אפשר לעשות שערוך. חיכיתי שהשוק יצטנן".

יש השפעות מהמלחמה, האתרים סגורים, עיכובים במסירת דירות?
"הדבר הכי דרמטי שקרה הוא העובדים, ביום אחד נעלמו 100 אלף עובדים פלסטינים ועד 10־20 אלף עובדים זרים שיצאו מפה. הדבר הזה עוד לא השתנה והמחיר של העסקת עובד סיני לדוגמה עלה ל־1,600 שקל ליום במקום 900 שקל. המדינה מנסה לפתור את זה אבל זה לא קורה מספיק מהר.

"נכון שאין המון אתרים סגורים, אבל מספר העובדים מוריד את התפוקה ומשפיע על העלויות וזה אירוע משמעותי. אם המדינה תטפל בנושא היא תפתור את אחת מבעיות הקשות שמתנהלת הרבה שנים. היציבות שהענף צריך בנושא עובדים נדרשת בלי קשר למלחמה זה יוריד את מחירים אם יצליחו.

"המדינה עוזרת לענפים מסוימים בעת מלחמה וחייבת לסייע גם לענף הזה. מצד שני אני אומר במאמר מוסגר שאני לא מקבל את הטענות של היזמים שהמדינה תיקח קרקעות בחזרה או את הדרישה לשלם פחות על מגרשים שנרכשו. היזם צריך לדעת להתמודד עם השוק כפי שהוא. אבל בנושא העובדים הזרים צריך לפתור ולסייע לקבלנים לעבוד. לא יתכן שפרצה מלחמה ואנחנו צריכים להתמודד לבד עם העיכוב".

רוצים להחזיר את המשקיעים לשוק. מה דעתך?
"המשקיעים הם חלק מהשוק כי לא כולם יכולים לקנות ויש מי שצריך לשכור. לכן יש הצדקה להוריד את המס למשקיעים לתגבר את מכירת הדירות. אני יכול להבין את טענת המדינה שזה יתדלק את השוק ויעלה את המחירים. יש שאלטר קצר ומהיר ואם זה יתדלק את השוק אפשר לעצור".

עוד כתבות

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הממשלה, החרם הטורקי ומחירי הדירות: הקבלן שבונה אלפי יחידות דווקא אופטימי

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

אברהם אסף / צילום: תמר מצפי

אברהם אסף, מייסד ובעל השליטה בקבוצת אמנת, נפטר בגיל 83

אסף הפך לבעל השליטה באמנת לאחר שרק לפני ארבעה ימים רכש את ההחזקות של שותפו לייסוד החברה, שמואל בר אור, (22.17%) תמורת כ-21.7 מיליון שקל ● מי שצפוי להמשיך אותו הוא בנו, סגן יו"ר החברה, ערן אסף

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן ● אזעקות בצפון: מטרה חשודה הופלה מעל מנרה ו-2 טילי נ"ט שוגרו לעבר הקיבוץ ● היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון ● מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה ● עדכונים שוטפים

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

ארנונה / צילום: Shutterstock, Andrey_Popov

המועצה השתחררה מהסכמה על הנחה בארנונה על אף שהנסיבות לא השתנו

העליון קבע כי המועצה האזורית עמק הירדן תוכל להשתחרר מהסכם על חיוב ארנונה מופחת, על אף שלא השתנו הנסיבות ● האם יש בכך לכדי שינוי עמדת העליון בנושא?

מפגין מניף שלט עם ''מהפכת אינתיפאדה'' בוושינגטון. תמיכות מפורשות באלימות / צילום: Associated Press, Lindsey Wasson

״אינתיפאדה עולמית״ מתפשטת בקמפוסים של ארה״ב אבל היא עשויה לחזק דווקא את הימין

זה מה שקרה למחאות הענק נגד מלחמת וייטנם ולמרד הסטודנטים בצרפת לפני 60 שנה ● התנועה הנוכחית מעתיקה בהצלחה גוברת את דפוסי הפעולה של המאבק נגד אפרטהייד לפני 40 שנה ● ישראל הופכת למנוף של שינוי

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

הירחון העברי ''השחר'', שבו כתב בן יהודה, 1879. הרושם ממאמרו היה עצום / צילום: ויקיפדיה

העברית של ימינו מבטאת כישלון אחד מובהק של אליעזר בן יהודה

בדיוק לפני 145 שנה אליעזר בן יהודה הקדים את כל בני זמנו בהבנת הקשר בין הארץ לבין הלשון ● אבל את לשון ימינו הוא כנראה לא היה מבין

בנק אוף אמריקה / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

השקל יטוס, הריבית תרד ומה יקרה לאינפלציה? התחזית האופטימית של בנק אוף אמריקה לישראל

בנק ההשקעות הוציא בחג תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית: הצמיחה ב-2024 תעמוד על 2.4%, לעומת צפי של 2% מצד בנק ישראל ותחזית לצמיחה כמעט אפסית של S&P ● במידה וחוסר הוודאות יתפוגג, מעריכים בבנק כי השקל יכול להתחזק ולהגיע לשער של 3.5 שקלים לדולר

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ