האחים אמיר פונים ישירות לדירקטורים של פז: הצעתנו לטובתכם – שיקלו אותה בחיוב

האחים אמיר ממשיכים להגביר לחץ על דירקטוריון פז כדי להשיג שליטה בשופרסל • לאחר שפנו אמש לפרקליטי חברת תחנות הדלק והקמעונאות, הבוקר שיגרו מכתב נוסף וישיר לכל הדירקטורים של פז

יו''ר פז, הראל לוקר / צילום: איל יצהר
יו''ר פז, הראל לוקר / צילום: איל יצהר

האחים שלומי ויוסי אמיר מגבירים את הלחץ על דירקטוריון פז: לאחר שפנו אמש לפרקליטי חברת תחנות הדלק והקמעונאות, הבוקר (ד') הם שיגרו מכתב נוסף וישיר לכל הדירקטורים של פז. במכתב זה, שהגיע לגלובס, מציינים האחים אמיר, באמצעות פרקליטם, עו"ד יצחק כהן-יהונתן מפירמת שיבולת, כי כדאי לפז לקבל מהם תשלום של 100 מיליון שקל ולהסיר את התנגדותה להשתלטותם על שופרסל . הם אומרים לדירקטורים של פז כי הם "סבורים שהצעתם פועלת לטובת פז ובעלי מניותיה, וראוי כי תשקלו אותה בחיוב."

דירקטורית שהתפטרה בטענות קשות נגד מגדל לא הצליחה לרגש את הרגולטור 
גיל שויד פורש מניהול צ'ק פוינט ולא בטוח שהמנכ"ל הבא יהיה ישראלי 

אתמול (ג') הביעה פז התנגדות נחרצת להצעה שהגישו האחים אמיר לגופים המוסדיים לרכישת חלק מהחזקותיהם עד שיגיעו לגרעין שליטה (24.99%) בשופרסל, לפי שווי של 6 מיליארד שקל לרשת הקמעונאות. במכתב ששיגרו אתמול עלה כי האחים הציעו באמצעות נציגם במשא־ומתן, החתם המוערך צחי סולטן, כי הם ישלמו 100 מיליון שקל בתמורה לקיצור תקופת אי־התחרות, עליה חתמו מול פז בעת שמכרו לה את רשת פרשמרקט בשנת 2021.

בפז מאיימים כי ינקטו צעדים משפטיים נגד האחים אמיר 

המכתב החדש לדירקטורים של פז מעדכן אותם על הפגישה שהתקיימה בין יו"ר פז, הראל לוקר, לסולטן. "מר לוקר הבהיר כי עמדתו היא שבתמורה לסך של 100 מיליון שקל, תסכים פז לקיצור תקופת אי־התחרות כאמור, וכי העניין כפוף לאישור דירקטוריון פז", נכתב שם.

"על רקע שיחות אלה החליטו מרשינו אתמול להציע לרכוש מניות שופרסל, תוך הנחה כי קיצור תקופת אי־התחרות כאמור תוסדר בהתאם לתנאים שפורטו", טוען עו"ד כהן-יהונתן. אלא שאז קיבלו מפז מכתב בו איימה החברה לנקוט צעדים משפטיים אם האחים אמיר לא ימשכו את הצעתם בעניין שופרסל.

ההצעה של האחים אמיר לפז נקצבה בזמן, והיא תהיה תקפה עד ליום ראשון הקרוב. הם התחייבו שלא לקנות את מניות שופרסל עד אז. ההצעה הגדולה יותר למוסדיים, לרכישתם חלקם בשופרסל, נקצבה גם כן בזמן, והיא בתוקף עד ליום שלישי הקרוב.

ברקע יש הצעה שמגבשת קבוצה אמריקאית, שעשויה להפוך לקרב התמחרות על שופרסל בהמשך. נראה כי הולך להיות שבוע גורלי בתולדות שופרסל, שנמצאת בראשות איציק אברכהן ובניהולו של אורי וטרמן. שופרסל מתנהלת כיום ללא גרעין שליטה.