יוקה פארק וקרסו יקימו מתחם תעשייה באופקים בהשקעה של 150 מיליון שקל

החברות שילמו על הקרקע כ-29 מיליון שקל, וההשקעה הכוללת בהקמת המתחם מוערכת ב-150 מיליון שקל • מכרז עבור כ-30 אלף מ"ר לתעשייה באזור התעשייה "אגוז" בטבריה • וגם הריסה ופינוי של כ-25 מבני מגורים ישנים בחיפה • חדשות הנדל"ן

יוקה פארק באופקים / צילום: הקוביה - שאולי חמוי
יוקה פארק באופקים / צילום: הקוביה - שאולי חמוי

חברת יוקה פארק וקרסו נדל"ן ישתפו פעולה להקמת מתחם תעשייה באופקים, על הכביש המחבר את אופקים לבאר שבע.

החברות שילמו על הקרקע כ-29 מיליון שקל, וההשקעה הכוללת בהקמת המתחם מוערכת ב-150 מיליון שקל. עבור קרסו זוהי עסקה ראשונה (50%) בתחום ייזום מתחמי שימושים מעורבים לתעשייה המיועדים למכירה ללקוחות קצה.

מנכ"ל אגד: "97% מהתושבים מעדיפים אוטובוסים חשמליים"
האוצר: נקדם את אגרות הגודש למרות התנגדות משרד התחבורה

המתחם המתוכנן מיועד לתעשייה קלה, מסחר, מלאכה ואחסנה והוא יתפרס על כ-22 אלף מ"ר (18.5 אלף מ"ר לשיווק). החברות מעריכות כי היקף ההכנסות מהפרויקט יעמוד על כ-250 מיליון שקל, והיתר הבנייה צפוי להתקבל עד 6 חודשים מהיום.

בפרויקט ישווקו יחידות במגוון גדלים הנעים בין 150-300 מ"ר לבעלי עסקים, משתמשי קצה ומשקיעים. התכנון של המבנה כולל שלוש קומות ושלוש חזיתות שונות (מהן שתיים מסחריות, הפונות לכביש 2411 ואחת לכיוון פארק האגם שייבנה בעתיד). בפרויקט מתוכננים אולמות המשלבים מסחר ותצוגה וכן שטחים המשלבים משרדים ותעשייה.

יוני ישראלי, סמנכ"ל, מנהל חטיבת נכסים קרסו נדל"ן: "הפרויקט באופקים מבחינתנו הוא מנוע לצמיחה בתחום הייזום של פארקי תעשייה, שכן הוא מציע פתרון מוצרי ההולם את השינויים המהירים בשוק העבודה הנשען על עבודה מקוונת יותר ויותר, השינוי הדמוגרפי, הפיתוח התשתיתי, מחירי הקרקע והתמיכה הממשלתית באזור הנגב, בטח ובטח לנוכח מלחמת 'חרבות ברזל'. אני מאמין שהפרויקט המשותף יענה על צורך שילך ויגבר עם ההתפתחות המואצת של אזור הנגב והעיר אופקים בפרט לשטחי תעשייה, לוגיסטיקה, אחסנה, מסחר ומלאכה בגדלים וצורות שונות באזור".

חוה מיכאלי, מנכ"לית YUKA PARK: "אופקים היא אחת הערים שספגו את הפגיעה הקשה ביותר במהלך המלחמה. עם זאת מדובר בעיר שבשנים האחרונות החלה בתהליך שגשוג משמעותי. שכונות חדשות רבות הנמצאות בפיתוח מואץ ויש לה תוכניות עתידיות לקלוט עוד אלפי תושבים, כמו גם תוכניות לפיתוח תעסוקה ומסחר".

מכרזים:

המכרז הלוהט לשטחי תעשייה בטבריה

מכרז עבור כ-30 אלף מ"ר לתעשייה באזור התעשייה "אגוז" בטבריה שווק השבוע בהצלחה גדולה: 149 מציעים הגישו הצעתם לשמונת המגרשים במכרז, וכלל ההצעות היו גבוהות ממחירי השומה שנקבעו לקרקעות - כמה מהן אף פי שניים ממחיר השומה. כל ההצעות היו גבוהות משמעותית ממחיר המינימום שנקבע למגרשים במכרז, וחלק מהם אף גבוהות פי עשרה ויותר ממנו, עוד לפני הוספת הוצאות הפיתוח לכל מגרש.

ההצעה הגבוהה ביותר הייתה של החברות מולטי סרוויס נסי וא.ש סנטרום נדל"ן, שזכו יחד במגרש בשטח 3,492 מ"ר תמורת 8,888,888 שקל - יותר מפי שניים ממחיר השומה על המגרש, ופי 13 ויותר ממחיר המינימום. שלושה מציעים זכו בשישה משמונת המגרשים במכרז: מולטי סרוויס נסי וא.ש סנטרום נדל"ן שילמו יחד כ־16.6 מיליון שקל על שני מגרשים; מאפית עלית (מזרחי) ויחזקאל מורד זכו יחד בשני מגרשים תמורת 11.1 מיליון שקל וחברת יצחק עמנואל ובניו זכתה בשניים תמורת 10.1 מיליון שקל.

איתי שפרן יועץ כלכלי ושותף בחברת פתרונות כלכלה תכנונית, מסביר כי מרבית הזוכים הם בעלי עסקים קיימים, שככל הנראה ביקשו להתרחב - וקפצו על המציאה: "אמנם כל ההצעות הזוכות היו מעל למחירי השומה, אך השומות עצמן היו נמוכות מאוד. הזוכים קיבלו כאן מחיר אטרקטיבי, ברמות מחירים שלוקחות אותנו שנים לאחור באזורים מבוקשים לתעשייה, כדוגמת קריית מלאכי או גדרה".

תכנון:

חיפה - חברת ICR תבנה 2,400 יח"ד בהתחדשות עירונית

הוועדה המחוזית אישרה להפקיד בתנאים את תוכנית הענק שמקדמת חברת ICR בשכונת קריית שפרינצק בחיפה. התוכנית, המתפרסת על שטח של כ-65 דונם, כוללת הריסה ופינוי של כ-25 מבני מגורים ישנים בני 3-4 קומות הכוללים כ-560 יח"ד, במקומם תבנה החברה כ-20 בניינים חדשים בני 9-35 קומות, וסה"כ כ-2,400 יח"ד, מהן תוכל למכור כ-1,850 יח"ד, והשאר הן דירות התמורה של הדיירים.

המתחם, בקריית שפרינצק ברחובות סטרומה, ז'אן ז'ורס, יציאת אירופה וסוטין, נמצא במרחק כ־300 מטר מהים. התוכנית כוללת גם הקצאת שטחים לצרכי ציבור, כולל בית ספר יסודי, גני ילדים ובית כנסת.

ההכנסות הצפויות בפרויקט יסתכמו ב-3.7 מיליארד שקל, והרווח הגולמי הצפוי: 590 מיליון שקל.

מורדי שבת מנכ״ל ICR, מסר: "אנו מאמינים בעיר חיפה שנמצאת בתנופת בנייה והתחדשות, ומושכת אליה אוכלוסייה חדשה, צעירה ואיכותית, ונרגשים לקדם בשיא המרץ את פרויקט ההתחדשות העירונית הראשון שלנו בעיר".

מתכנן מחוז חיפה במינהל התכנון, רונן סגל: "מדובר בתוכנית המשמעותית הראשונה להתחדשות עירונית בשכונת שפרינצק הנותנת מענה למספר רב של דירות קיימות. מעבר לפיתוח מבני המגורים התוכנית מספקת את המענה הנדרש לשטחים פתוחים ולשטחי ציבור בין עם במגרשים ציבוריים בהם ניתן להקים בית ספר ובין עם מבני ציבור שישולבו במבני המגורים".

אדריכל ומתכנן הפרויקט - HQ אדריכלים (ארז אלה).