נחשף הצעד הבא שמתכננת ארה"ב נגד המשך המלחמה בעזה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ישראל ממשיכה לאבד את התמיכה בעולם, הפרופיל המחמיא של ברגותי בעיתון צרפתי והפוליטיקאית הדנית שדורשת שמתאזרחים במדינה יכירו בקיום של ישראל • כותרות העיתונים בעולם 

על רקע המלחמה המתפתחת ללא הרף, עדשת התקשורת העולמית חושפת נקודות מבט ייחודיות על מה שקורה בארץ. מניתוחים של מומחים בינלאומיים, פרשנויות מזווית אחרת וגם סיפורים קטנים מישראל שנעלמים מן העין, בכל יום נגיש לכם סקירה יומית קצרה מן הנכתב בתקשורת העולמית על ישראל במלחמה, כדי לנסות ולפענח איך דברים מפה נראים מעבר לים. 

נתניהו לקח את ההימור הזה בעבר. האם גם הפעם זה יצליח לו? 
דיווח WSJ: זו התוכנית של ישראל ליום שאחרי בעזה 

1ארה"ב תציג באו"ם החלטה להפסקת אש מיידית ושחרור החטופים

ארה"ב ניסחה ומתכוונת להעמיד להצבעה בקרוב הצעת החלטה במועצת הביטחון של האו"ם הקוראת ל"הפסקת אש מיידית" בעזה הכרוכה גם בשחרור החטופים הישראלים. כך מדווחים היום כתבי סוכנות הידיעות הצרפתית, המתלווים לשר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן במסעו במזרח התיכון. בלינקן שוהה כעת בסעודיה, והוא צפוי גם לבקר בין השאר בישראל ובמצרים בימים הקרובים. "בשבועות האחרונים קידמנו הצעת החלטה שניצבת כעת בפני מועצת הביטחון של האו"ם, הקוראת להפסקת אש מיידית וקשורה גם לשחרור החטופים, ואנו מקווים מאוד שהמדינות החברות במועצה יתמכו בה", אמר בלינקן, שלא פירט מתי תעלה ההצעה להצבעה. "אני סבור שזה ישלח מסר חזק", הוסיף. עד כה ארה"ב נמנעה מלתמוך בקריאה להפסקת אש מיידית, ואף הטילה וטו על נוסחים שונים שקראו לכך בעבר. נוסח מדויק של ההצעה לא פורסם עדיין.

מתוך סוכנות הידיעות הצרפתית. לקריאת הכתבה המלאה.

2גם מנהיגי האיחוד האירופי צפויים לקרוא ל"הפסקת אש הומניטרית מיידית"

מנהיגי 27 המדינות החברות באיחוד האירופי צפויים להתכנס היום (ה') בבריסל לפסגה תקופתית, ולפרסם הצהרה משותפת שתקרא ל"הפסקת-אש (Pause) הומניטרית מיידית" בעזה, אחרי חודשים שבהם נמנעו מניסוח זה. עד כה, גרמניה, צ'כיה, אוסטריה ומדינות נוספות טירפדו ניסיונות של ציר מדינות פרו-פלסטיני באיחוד לקרוא להפסקת הלחימה, והסתפקו בקריאות ל"פאוזות (Pauses) הומניטריות" (ברבים). נוסח ההחלטה שאמורה להתפרסם היום דלף לעיתון הגרמני זידויטשה צייטונג, שמדווח כי ההצהרה צפויה גם לקרוא לכך שההפוגה באש תוביל ל"הפסקת-אש (Ceasefire) קבועה". בפגישה קודמת השבוע הסכימו שרי החוץ של האיחוד למנוע כניסה מחמישה מתנחלים ישראלים בעלי היסטוריה של תקריות אלימות ביהודה ושומרון.

מאת יורי אאואל והוברט ווצל. מתוך הזידויטשה צייטונג. לקריאת הכתבה המלאה.

3עיתון צרפתי מכנה את מרוואן ברגותי "נלסון מנדלה הפלסטיני"

העיתון הצרפתי לה פריזיאן מכנה את מרואן ברגותי, בכיר בפת"ח הכלוא בישראל על מעורבותו במעשי טרור בהם נרצחו ישראלים, "נלסון מנדלה הפלסטיני". בכתבת פרופיל המוקדשת לברגותי המתפרסמת היום (ה') מוצגות טענות של משפחתו, שפורסמו לראשונה ב"הארץ", לפיהן הוא הוכה בכלא בשבועות האחרונים. "אחרי 21 שנים בכלא, אנחנו חוששים שהוא ימות לפתע ושהישראלים יאמרו שזה מסיבות בריאותיות", אמר בכיר בפת"ח לעיתון. העיתון הצרפתי הדגיר את ברגותי "דמות קונצנזוס בפלסטין, תומך בפתרון שתי המדינות ויורש אפשר של מחמוד עבאס". למרות הרשעתו במעורבות בטרור שהובילה לרצח חמישה ישראלים, העיתון אומר כי ברגותי כלוא בישראל באשמת "טרור" במרכאות.

מאת פייר הרדי. מתוך לה פריזיאן. לקריאת הכתבה המלאה.

4פוליטיקאית דנית דורשת שמתאזרחים במדינה יכירו בזכות הקיום של ישראל

אינגר סטויברג, פוליטיקאית מהימין הדני שייסדה מפלגת אופוזיציה, קוראת לממשלה לאמץ חוקים מחמירים שיחייבו כל מתאזרח במדינה להכיר במדינת ישראל; כך מדווח הערוץ הממלכתי הדני DR. סטויברג נידונה בעבר לשני חודשי מאסר-בית בעקבות החלטתה כשרת הגירה "להפריד" בין מקומות הלינה של מהגרים ומבקשי מקלט, במקרים בהם האשה הייתה בת פחות מ-18. כעת היא מציעה כי "כמו שמתאזרחים צריכים להצהיר נאמנות לדנמרק, הם יצטרכו להכיר בזכות הקיום של מדינת ישראל". החלטה דומה כבר התקבלה בכמה מדינות-מחוז בגרמניה. ההצעה, אמרה סטויברג, נועדה להילחם בקריאות להשמדת ישראל שנפוצות בהפגנות פרו-פלסטיניות בדנמרק מאז פרוץ המלחמה בעזה.

מאת טוביאס לת-קלינגה ואמנדה הולמן. מתוך DR. לקריאת הכתבה המלאה.