עסקת מאות המיליונים נפלה: ענקית השבבים קוואלקום לא תרכוש את אוטוטוקס הישראלית

כשברקע חקירת הרגולטורים בבריטניה, קוואלקום הכריזה כי היא חוזרת בה מהצעתה לרכישת אוטוטוקס, סטארט-אפ ישראלי המפתח שבבי תקשורת לרכבים • "קוואלקום עצרה את העסקה לרכישת אוטוטוקס עקב היעדר קבלת אישורים רגולטוריים במועד", הודיעה החברה

משרדי חברת קוואלקום בישראל / צילום: יח''צ
משרדי חברת קוואלקום בישראל / צילום: יח''צ

קוואלקום הודיעה אתמול (שישי) כי היא חוזרת בה מהצעתה לרכישת אוטוטוקס, סטארט-אפ ישראלי המפתח שבבי תקשורת לרכבים. בשנה שעברה הודיעה קוואלקום על כוונתה לרכוש את אוטוטוקס, אך הרגולטור הבכיר בתחום ההגבלים העסקיים בבריטניה הודיע כי יפתח בחקירת העסקה.

לרכב הזה יש נוחות מרשימה, ממדים עצומים ומחיר מפלצתי בהתאם 
כלי הטיס הישראלי שהחל את דרכו בצוללת ועבר לטנקים ולנגמ"שים 

"קוואלקום עצרה את העסקה לרכישת אוטוטוקס עקב היעדר קבלת אישורים רגולטוריים במועד", הודיעה החברה. "רכב הוא ענף חשוב מאוד עבור קוואלקום ואנחנו נשארים מחויבים לחלוטין למפת הדרכים של המוצר שלנו, ללקוחות שלנו ולשותפינו". זו הפעם השנייה בתוך שנה שמכירת חברה ישראלית נופלת בגלל מגבלות רגולטוריות. הקודמת היא חברת השבבים טאוור, שהייתה אמורה להימכר לאינטל תמורת 5.4 מיליארד דולר.

אוטוטוקס: "בוחנים דרכים חלופיות להמשך הצלחתה של החברה" 

אוטוטוקס, שהוקמה לפני כ-15 שנה, מפתחת שבבי תקשורת לרכבים המאפשרים העברת מידע בין רכב לרכב או בין רכב לתחנות קרקעיות לגבי מצב הרכב, מיקומו, מהירותו, כיוון נסיעתו ונתונים על מצב הדרך. החברה הישראלית קידמה את תקן התקשורת לרכבים V2X, המתחרה לשני תקנים אחרים - האחד על בסיס תקשורת סלולרית, והשני על בסיס תקשורת WiFi - זאת למרות שאוטוטוקס תומכת בשני התקנים.

את תקן התקשורת מקדמת אוטוטוקס בקרב יצרניות רכב בראש ובראשונה עבור יישומי בטיחות - כמו למשל למניעת תאונות בין רכבים או להתראה על כלל רשת המכוניות בפני מכשולים בכביש. בעבר חשף גלובס כי מספר יצרניות רכב כמו פולקסווגן וטויוטה משלבות את הטכנולוגיה לצורך כך, גם ללא אסדרה בנושא.

מאוטוטוקס נמסר: "אנו מודים לקוואלקום על כוונתם לרכוש את אוטוטוקס. מצאנו שותפים לחזון שלנו להציל אלפי חיים של אנשים בכל שנה באמצעות V2X. אנחנו מאוכזבים שהעסקה לא הצליחה לקבל את האישורים הרגולטוריים הנדרשים וכתוצאה מכך לא תגיע לידי השלמה. במהלך 15 השנים האחרונות אוטוטוקס הינה החברה החדשנית בתחום ה-V2X. לאחרונה, השקנו את מערך השבבים מהדור השלישי שלנו, שהוא השבב היחיד שתומך בתקשורת 5G-V2x, אפילו במקביל לתקשורת DSRC מסורתית.

"מערך השבבים החדש סולל את הדרך ליכולות V2X עתידניות בזכות העובדה שהוא מאפשר בלימה אוטומטית על בסיס V2X ויישומי Day2 מתקדמים ב-V2X. כתוצאה מהיכולות האלה, אוטוטוקס נבחרה כספקית לפלטפורמות לייצור המוני של 10 יצרני רכב (OEMים) וחברה אחת לאופניים חשמליים, וחתמה על עסקאות שהובילו לצבר הזמנות של מאות מיליוני דולרים. כל זה לא היה קורה ללא החיבור הנפלא בין טכנולוגיה פורצת דרך, וצוות עובדים נפלא ששותף למימוש החזון. כל הצוות ממשיך לפתח את המוצרים שלנו ולתמוך בלקוחות שלנו. במקביל, בעקבות המצב החדש שנוצר, אנחנו בוחנים דרכים חלופיות להמשך הצלחתה של החברה".