גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף
בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:33

המסחר בבורסה המקומית ננעל הערב ביציבות כשהמדדים המובילים ת"א 35 ות"א 90 השילו שברי אחוזים. מדדי הקלינטק והבנקים עלו ב-2.7% ו-1% בהתאמה. מנגד, מדדי הביטוח והבנייה ירדו ב-1.8%. 

יציבות נרשמה גם בשוק החוב, הן אגרות החוב הממשלתיות והן הקונצרניות נסחרו ללא שינוי. תשואת איגרת החוב הממשלתית לעשר שנים היא 4.32 ותשואת האיגרת הממשלתית לשנתיים היא 4%. 

מחזור המסחר היה ער למדי, 3.3 מיליארד שקל. 

16:53

אל על  גייסה כ-100 מיליון דולר (357 מיליון שקל) ממשקיעים מוסדיים, במחיר אפקטיבי של כ-4.7 שקלים למניה, מה שמסביר את הירידה של כ-8% במחיר המניה בשבוע האחרון.

בשבוע הבא אל על צפויה לקיים את השלב הציבורי בגיוס. החבילה הורכבה מ-100 מניות ו-100 כתבי אופציה, במחיר של 520 שקל לחבילה. חלק ממטרת הגיוס היא לרכוש מטוסים מיצרנית המטוסים בואינג.

לפני הגיוס, מניית החברה השלימה בשנה האחרונה זינוק של כ-70% והגיעה לשווי שוק של כ-1.6 מיליארד שקל, מה שעשוי לאפשר לה להיכנס למדדי 125 ו-90. החברה לא חשפה את שמות המוסדיים שהשתתפו בהנפקה

16:30

חברת גילת  הודיעה היום כי DataPath, אחת מהחברות הבנות של החברה בארה"ב קיבלה הזמנה נוספת בהיקף של 5 מיליון דולר ממחלקת ההגנה (DoD) בארה"ב. הזמנה זו הינה עבור טרמינלי DKET 3421 הניידים המאפשרים את הגמישות, הנפח, הקישוריות והשליטה התפעוליים הנדרשים להבטיח קישוריות בכל מקום בעולם.

טרמינל ה-DKET 3421 הינו פתרון התומך בצרכי הלקוחות בטרמינל המיועד למשימות תקשורת קריטיות. 

15:07

בשוק המט"ח המקומי השקל נחלש מול המטבעות הזרים. הדולר מתחזק בכ-0.7% מול השקל ונסחר סביב רמה של 3.68 שקלים. האירו מתחזק בכ-0.4% ונסחר סביב 3.97 שקלים.

14:35

המגמה המעורבת בתל אביב נמשכת. מדד ת"א 35 עולה ב-0.1% ות"א 90 יורד ב-0.4%. בולט לשלילה מדד ת"א ביטוח שצולל בכ-2%.

בזק  מובילה את ירידות השערים בת"א 35 לאחר ששר התקשורת שלמה קרעי הגיע להסכמה עם הקבוצה על מדרגה ראשונה של הורדת דמי השימוש של חברות התקשורת בתשתיות הפאסיביות של חברת בזק מ-446 שקל לקילומטר לחודש ל-250 לקילומטר לחודש. מדובר בהורדה של 44%, שתהיה בתוקף עד יוני 2025 ובמשרד התקשורת מבטיחים שהפחתות נוספות יגיעו בהמשך.

החלטתו של קרעי נובעת לדבריו מכך ש"בזק היא החברה היחידה המחזיקה בתשתית תקשורת פיזית (תעלות, קנים, גובים, עמודים וכו') בכל רחבי מדינת ישראל. תנאי הגישה לתשתיות הפיזיות של חברת בזק משפיעים באופן ישיר על היכולת ועל התמריץ של חברות תקשורת אחרות להניח תשתיות עצמאיות ולהתחרות בבזק במתן שירותי אינטרנט לציבור" ולכן המטרה של המהלך היא "להרחיב את פרישת התשתיות במגזר הפרטי והעסקי ולהוביל לתחרות טובה יותר ולהפחתת מחירים לצרכן".

החברות המשתמשות בתשתית הפאסיבית של בזק הן פרטנר וסלקום שמגיבות בעליות במסחר וכן IBC, הוט ועוד.

בשוק החוב המקומי, מדדי התל בונד הקונצרנים נסחרים סביב רמות הבסיס. מדד תל גוב שקלי 10 + יורד ב-0.1%. התשואה על אג"ח ישראל ל-10 שנים יורדת קלות ונסחרת סביב 4.31%.

13:12

קרסו נדלן  פרסמה את תוצאותיה הכספיות לשנת 2023. החברה דייוחה כי ההכנסות השנתיות הסתכמו בכ- 456.5 מיליון שקל, ה- NOI של הנכסים המניבים צמח בכ- 15.2% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והסתכם בכ- 68 מיליון שקל והרווח הגולמי ממכירות מקרקעין, דירות ושירותיי בנייה הסתכם לסך של כ- 63 מיליון שקל. הרווח התפעולי בשנת 2023 הסתכם בכ- 79 מיליון שקל והרווח הנקי הסתכם בכ- 18 מיליון שקל.

12:24

המדדים המרכזיים בתל אביב נסחרים לפי שעה במגמה מעורבת. מדד ת"א 35 עולה ב-0.6% ות"א 90 נסחר סביב רמות הבסיס. ת"א קלינטק מוביל את המגמה החיובית וקופץ ב-1.2%.

עונת הדוחות בתל אביב מגיעה לסיומה וחברות רבות פרסמו את תוצאותיהן הכספיות לרבעון:

חברת אלקטריאון , העוסקת בפיתוח טכנולוגיית "כביש חכם", דיווחה כי ההכנסות והרווח גולמי החברה לשנת 2023 הסתכמו בכ-23 מיליון שקל, לעומת כ-8.65 מיליון שקל בתקופה המקבילה דאשתקד המהווה גידול של כ- 167%. בדוחות ציינו כי הגידול לתקופה האמורה נובע מהכרה בהכנסה בגין פרויקטים באירופה, ישראל וארה"ב וכניסה לשווקים חדשים. החברה הציגה רווח גולמי של כ-3.5 מיליון שקל לשנת 2023, לעומת כ-1.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

ההפסד הכולל לשנת 2023 הסתכם בכ-77 מיליון שקל, לעומת כ-83 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

11:06

המגמה החיובית בתל אביב נמשכת. מדד ת"א 35 עולה ב-0.6% ות"א 90 עולה ב-0.4%.

המלחמה הקשה שפרצה באוקטובר טלטלה את ענף המלונאות המקומי, שנאלץ להסב עשרות אלפי חדרים כדי לארח מפונים מהדרום והצפון; אולם היא השפיעה במידה מוגבלת בלבד על רשת המלונות פתאל , שבשליטת דוד פתאל (52%). עם סיכום השנה צמחו הכנסות, ולאחר שלוש שנים לא פשוטות שבמהלכן החברה התאוששה בהדרגה מפגעי הקורונה, סייעה הפעילות הענפה של הרשת באירופה - שבה ממוקמים 77% מבתי המלון שלה - לחזור לרשום רווח נקי. 

10:12

השקל נחלש מול המטבעות הזרים. הדולר מתחזק ב-0.8% מול השקל ונסחר סביב שער של 3.86 שקלים. גם האירו מתחזק מול המטבע המקומי ועומד בשעה זו על 3.97 שקלים.

רונן מנחם, כלכלן שווקים ראשי במזרחי טפחות מתייחס למגמה: "אנו עדים להמשך פיחות השקל, בעוד הדולר מתחזק דווקא מול האירו. הדבר משקף את המשך האירועים המקומיים סביב המחלוקת בנושא חוק הגיוס ולוחות הזמנים הצפופים, ההסלמה הביטחונית היומיומית, שהבוקר באה לידי ביטוי בפיגוע בדרום, והעימות החריף מול ארה"ב ומדינות ידידותיות נוספות.

"מדובר באי וודאות עצומה ובו זמנית במישור הפוליטי, הביטחוני, המדיני והחברתי. באקדמיה ואוצר מזהירים מנזק כלכלי גדול אם חוק הגיוס יעבור במתכונות המוצעות וזאת שעה שהכלכלה מתמודדת עם המשך המלחמה הדו זירתית. כמו גם מהחשש להתגברות הפיגועים בתוך המדינה. עם זאת יש לציין שהמנעד של השקל-דולר אמנם נתון זה זמן לתנודות חדות לכל כיוון אך לא חורג מהגבולות שהורגלנו בחודשים האחרונים.

10:06

יום המסחר בתל אביב נפתח בעליות שערים. מדד ת"א 35 קופץ ב-1% ות"א 90 עולה ב-0.5%.

בולטות לחיוב מניות נובה , קמטק , סאפיינס , טבע  וחברה לישראל .

מנגד, דלק קבוצה , בזק , שטראוס , אנרג'יאן  ונייס  נסחרות בירידות.

08:00

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה בתל אביב 

1. שוק המניות

יום המסחר בת"א צפוי להיפתח בעליות קלות. אמש (ד'), המסחר בבורסת ת"א ננעל בירידות קלות. מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ות"א 90 איבד מערכו 0.2%. בלט לשלילה מדד ת"א בנקים 5 שאיבד מערכו 1.3%. 

עם זאת בסיכום הרבעון הראשון של שנת 2024, לפי סיכום הבורסה של תל אביב, השוק המקומי הפגין חוסן ומדדי ת"א 35 ות"א 90 טיפסו בכ-7.5% וכ-11%, בהתאמה, זאת לעומת עלייה של כ-4% ושל כ-9% במדדים האמריקאיים דאו ג'ונס ו-S&P 500 ועלייה של כ-12% במדד יורוסטוקס-50 באירופה.

המיליארדר ביל אקמן: "בורסת ת"א זמינה במחיר מציאה בגלל המלחמה" 

עליות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד רשתות השיווק שעלה בכ-25% ומדדי הבנייה והביטוח שעלו ברבעון בכ-17% וכ-13%, בהתאמה. מדדי ההייטק גלובל-בלוטק והביומד עלו בכ-12% ומדד ת"א-טכנולוגיה עלה בכ-9%, בדומה לעליית מדד נאסד"ק.

מניית קבוצת המזון שטראוס  ריכזה עניין אמש לאחר שפרסמה את תוצאותיה הכספיות בהן סיכמה את שנת 2023 עם הכנסות (על בסיס הדוחות הניהוליים) שחצו לראשונה את רף ה-10 מיליארד שקל, רווח נקי שעומד על כ-440 מיליון שקל ותוכנית אסטרטגית חדשה שמטרתה לייצר חיסכון של 300-400 מיליון שקל עד 2026. 

"נעביר את ההתייקרויות ללקוחות": בדיפלומט מזהירים מאפשרות של העלאות מחירים 

לצד זאת דווח כי בעלי השליטה בחברה, האחים עפרה (המשמשת כיו"ר שטראוס), עדי ועירית מכרו לגופים מוסדיים ומשקיעים כשירים נתח של כ-4% ממניות החברה בתמורה ל-327 מיליון שקל. זאת לאחר שבמהלך השנה שעברה רכשו השלושה את חלקה של רעיה שטראוס בן דרור בחברת ההחזקות המשפחתית שהחזיקה, עד למימוש היום, בכ-57% מהון המניות של שטראוס.

המניות נמכרו בדיסקאונט של 3% על המחיר בו פתחה מניית שטראוס את המסחר במחיר המגלם לחברה שווי שוק של 8.1 מיליארד שקל לאחר שירדה ב-14% בשנה האחרונה.

במקביל, חברת הדירוג 'מעלות S&P' הודיעה על עדכון תחזית קבוצת שטראוס ליציבה משלילית ואישררה את דירוג ‘ilAA+' שניתן לקבוצה. "תחזית הדירוג היציבה משקפת את הערכתנו כי ב-24 החודשים הקרובים תשמור שטראוס על פרופיל פיננסי התואם את הדירוג הנוכחי", נכתב בנימוקים. "תחזית הדירוג היציבה משקפת גם את הערכתנו שהפרופיל העסקי של החברה יישאר יציב יחסית, וימשיך לשקף נתח שוק מוביל ומוניטין חזק בישראל יחד עם שיעור EBITDA גבוה מ-10%".

בשיקולים העיקריים לפעולת הדירוג נימקו במעלות S&P כי "ברבעונים האחרונים שטראוס הציגה נתחי שוק גדולים ומיצוב תחרותי מוביל", והוסיפו כי העלאת הדירוג מתבצעת "בעקבות התאוששות הדרגתית מאירוע הריקול". עוד הוסיפה כי "נכון לשלב זה שטראוס שמרה על המוניטין והמעמד התחרותי המוביל שלה".

מעלות S&P ציינו כי "אנו סבורים כי מיצובה התחרותי של שטראוס נתמך בפיזור גיאוגרפי הולם ובפעילות במגוון רחב של קטגוריות, הממתנים להערכתנו את החשיפה לתנודתיות במחירי הסחורות ובשערי החליפין. קרוב למחצית מהכנסות הקבוצה נובעות מפעילות מחוץ לישראל, בעיקר בתחום הקפה אך גם בתחום המטבלים והממרחים. במרבית אזורי הפעילות יש לקבוצה מעמד תחרותי מוביל ונתח שוק גדול בחלק ניכר מקטגוריות המוצר בהן היא פעילה".

לצד שטראוס , חברות נוספות פרסמו אמש את תוצאותיהן הכספיות לרבעון: חברת אזורים Living  דיווחה על הפסדי שערוך משמעותיים, וכחלק משינוי אסטרטגיה ביטלה הסכם הרכישה של 48 דירות בבני ברק. רפאל הציגה שיא בצבר ההזמנות ובהכנסות ב-2023 ומיטרוניקס  דיווחה כי הרווח שלה ירד ב-32% שנה שעברה. 

הבוקר באסיה, המדדים המובילים נסחרים במגמה מעורבת. הניקיי יורד ב-1.4%, ההנג סנג מזנק ב-1.7%, בורסת נשגחאי מוסיפה לערכה 0.9% והקוספי יורד ב-0.2%.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים לפי שעה בירידות קלות.

אמש בוול סטריט, המדדים המרכזיים ננעלו במגמה חיובית. הנאסד"ק עלה ב-0.5%, ה-S&P 500 הוסיף לערכו 0.9% והדאו ג'ונס עולה ב-1.2%. 

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה 

טסלה  ממשיכה במומנטום השלילי לאחר שאנליסט הרכב הבכיר של מורגן סטנלי, אדם ג'ונאס, הוריד את תחזית משלוחי הרכבים של החברה של ב-9% וציין כי הוא מעריך שענקית הרכב החשמלי תעלה מחירים כדי לפצות על הירידה במכירות. ג'ונאס צופה כי מסירות הרכבים ברבעון הראשון יעמדו על 425,400, בהשוואה ל-469,400 בתחזית הקודמת. הוא גם הוריד את תחזית מסירת הרכבים של טסלה לשנה כולה ל-1.95 מיליון, מ-1.99 מיליון. מתחילת השנה מניית טסלה ירדה בכ-30%.

חברת ההשקעות Wedbush הסירה את נטפליקס  מתוך "רשימת הרעיונות הטובים ביותר". החברה מדגישה כי נטפליקס תצטרך למצוא אזורי צמיחה חדשים כדי לעודד ביקושים: "אנחנו חושבים שלנטפליקס יהיה הרבה יותר קשה להרשים את המשקיעים ב-2024 לעומת 2023. חלק ממנועי הצמיחה שלה כבר תומחרו במלואם, כמו ביטול אפשרות שיתוף הסיסמאות. אנחנו חושבים שנטפליקס עדיין יכולה להפיק תועלת מהמהלך אך הוא כבר שולי וצפוי". עם זאת, Wedbush עדיין נותנים למניית החברה דירוג גבוה, שעלתה בכ-30% מתחילת השנה.

2. שוקי האג"ח

בשוק הממשלתי המקומי, תשואת האיגרת ל-10 שנים ירדה אמש (ד') לרמה של כ-4.34%. התשואה באיגרת הממשלתית לשנתיים נסחרה בירידה ל-4%. מדד הקונצרניות תל-בונד 20 עלה קלות.

הבוקר בארה"ב, תשואות האג"ח הממשלתיות נסחרות בעליות קלות. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים נסחרת סביב 4.21%.

3. שוקי הסחורות והמטבעות

הדולר התחזק ברביעי אל מול השקל לשער של 3.68 שקלים, והתחזק גם לעומת מטבעות נוספים. האירו נחלש ל-3.98 שקלים.

קובי לוי, ראש דסק אסטרטגיית שווקים בבנק לאומי, מסביר כי "לאחר החלטת הריבית בארה"ב הדולר נחלש, אך בהמשך השבוע שינה כיוון והתחזק מול הליש"ט, הין היפני ואף האירו, ובחמשת ימי המסחר האחרונים היה המטבע החזק מבין הכלכלות המפותחות.

לדברי לוי, "מהרטוריקה של הפד (הבנק המרכזי של ארה"ב) ניתן להבין שהריבית הגיעה לשיא אך תרד באופן מתון ואיטי. הנתונים הכלכליים החזקים תומכים ביכולתו של הפד ליישם את הגישה הסבלנית, ביחס לכלכלות מפותחות אחרות שייאלצו להפחית ריבית מוקדם יותר, דוגמת אירופה ובריטניה".

עקב כך, "אנו חוזרים לסיפור שליווה אותנו בשנתיים האחרונות: הדולר מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה - ריביות נומינליות וריאליות גבוהות ביחס לעולם, בשילוב עם תמונה מאקרו כלכלית מחמיאה של כלכלה חזקה, צומחת, שמנפיקה את מטבע הרזרבה הנפוץ בעולם".

שני המטבעות האלו נחשבים למקלט בטוח, אז למה אחד צונח והשני ממריא? 

מחירי הנפט ירדו ביום רביעי לאחר עלייה חזקה בימים האחרונים, והנפט מסוג ברנט נסחר ב-85 דולר, כשמחיר הנפט הגולמי התמתן ל-81 דולר לחבית.

הביטקוין ממשיך להיחלש ויורד הבוקר (ה') לשער של 69 אלף דולר.

4. מאקרו

מגדלנה טאו, אנליסטית אסיה בבנק ניהול העושר יוליוס בר, מעריכה כי "הביצועים הגרועים של הין מול הדולר נובעים גם מפערי ריבית. כך שייתכן שנראה שתי העלאות ריבית ביפן עד סוף השנה, עד רמה של כ-2.94%".

"ללא העלאת ריבית נוספת, נמשיך לראות חולשה ב-ין היפני (מצב בעייתי למדינה המסתמכת על יצוא, א"כ). משום כך יש צפי בשוק לשתי העלאות ריבית מצד הבנק המרכזי עד סוף השנה. שר האוצר היפני הודיע ​​שבעת הצורך, הממשלה תתערב בשוק המט"ח ותפעל למנוע תנודות חדות בערך המטבע בכל האמצעים".

בהמשך היום (ה') צפויים להתפרסם נתוני התמ"ג בבריטניה לרבעון הרביעי של 2023 ובמקביל יתפרסם האומדן השלישי לנתוני התמ"ג בארה"ב.

5. תחזית

באופנהיימר, כותב בסקירתו השבועית האסטרטג הטכני ארי ואלד כי שוק המניות האמריקאי צפוי להמשיך את מגמתו החיובית לאורך כל 2024, ולהגיע לשיא רק בשנה הבאה. הוא מבסס את הערכתו על מצב דומה בשוק בסוף שנות ה-80, אז גם נקט הבנק המרכזי מדיניות מרסנת בעוד שוק המניות הפגין התאוששות "ועלה במקביל להעלאת הריבית, והמשיך במגמה זו גם לאחר תחילת הורדת הריבית, והגיע לשיאו רק כ-12 חודשים לאחר מכן".

ואלד רואה דמיון רב בין ההתנהגות הנוכחית של מדד S&P 500 לבין התנהגותו בשנים 1987-1990, כאשר מגמת השוק השורי נמשכה במקביל לתהליך העלאת ריבית אגרסיבית. המגמה נשברה לדבריו עם זליגת כלכלת ארה"ב למיתון בתחילת שנות ה-90. בהתבסס על תבנית זו, מעריך ואלד כי למגמת העלייה הנוכחית יש עוד רוח גבית, לפחות עד לשנת 2025.

עוד כתבות

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

דיווח: הנשיא ביידן ישקול להגביל מכירת נשק לישראל אם יתקיים מבצע "גדול" ברפיח

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" • צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון • מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה • שני מחבלים ירו לעבר מוצב צה"ל בשומרון - וחוסלו במארב ● עדכונים שוטפים

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון