ההשקעה החדשה של וורן באפט והשיא שעוד רגע יישבר

ברקשייר האת'וויי מתקרבת למועדון החברות בעלות שווי שוק של טריליון דולר • על פי התחזיות, החברה של באפט צפויה לשבור את השיא עוד השנה • בתוך כך, בשבוע שעבר רכשה ברקשייר מניות בהיקף של 368 מיליון דולר בחברת Liberty SiriusXM האמריקאית

וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik
וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik

החברה של וורן באפט, ברקשייר האת'וויי , נמצאת במרחק פסיעה מלשבור שיא בשווי השוק שלה ולהצטרף למועדון הנחשק של חברות בעלות שווי שוק של טריליון דולר.

מניית טויוטה זינקה ב-40% מתחילת השנה בעוד טסלה צונחת: במי מהן כדאי להשקיע? 
האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" 

שווי השוק של ברקשייר עומד כיום על כ-901.9 מיליארד דולר. כך שלחברה חסר פחות מ-100 מיליון דולר עד לשווי שוק של טריליון דולר, כשיש אנליסטים בשוק שצופים כי השיא צפוי להישבר כבר השנה.

מניית ברקשייר עלתה ב-37% ב-12 החודשים האחרונים בעוד מדד ה-S&P 500 עלה בכ-32% וחסר לה רק כ-10% כדי לעבור את רף ה-1 טריליון דולר.

ומעבר לכך, ישנם אנליסטים שאף צופים כי ברקשייר האת'וויי צפויה להחליף את טסלה בקבוצת "שבע המופלאות". שווי השוק של טסלה עומד כיום על כ-570 מיליארד דולר, הנמוך ביותר מבין שאר ששת המופלאות והיא גם החברה שנחשבת ל"הכי פחות טכנולוגית". אומנם החברה של באפט אינה נחשבת כחברת טכנולוגיה בבסיסה אך האחזקה העליונה בתיק ההשקעות שלה היא למעשה אפל, שמהווה כיום כ-168 מיליארד דולר - כמעט 30% משווי השוק הנוכחי של טסלה.

לצד זאת, ברקשייר האת'וויי מחזיקה בסביבות 1.8 מיליארד דולר במניות אמזון, 970 מיליון דולר במניות סנופלק, 2.3 מיליארד דולר בוויזה, 1.9 מיליארד דולר במאסטרקארד, 685 מיליון דולר במניות HP ו-1.3 מיליארד דולר במניות Nu Holdings.

במה השקיע באפט 368 מיליון דולר בשבוע שעבר?

 לאחרונה דווח כי החברה של באפט שילמה 258 מיליון דולר כדי לרכוש 8.9 מיליון מניות של Liberty SiriusXM, סידרה C, במחיר ממוצע של 29.06 דולר למניה. ברקשייר אף שילמה 110 מיליון דולר כדי לרכוש 3.8 מיליון מניות החברה מסדרה A במחיר של 29 דולר למניה, למניות אלה מתלוות גם זכויות הצבעה.

בסך הכל רכשה ברקשייר 12.7 מיליון מניות ושילמה 368 מיליון דולר. SiriusXM היא חברה אמריקאית בתחום שידורי רדיו דרך לוויין. היא הוקמה בשנת 2008 תוך איחוד חברות Sirius Satellite Radio ו-XM Satellite Radio.

מתחילת השנה השילה SiriusXM כ-30% משוויה ושווי השוק שלה הוא כ-9.6 מיליארד דולר. ברקשייר עלתה ב-18%, הרבה יותר ממדד S&P 500 שעלה ב-10%.