יבואני הרכב בישראל שמייבאים כלי רכב המיוצרים בטורקיה, החלו לבחון תוכניות חלופיות ליבוא כלי רכב, לאחר הודעת משרד הסחר הטורקי על הפסקת היצוא לישראל. יצוין כי עד כה לא נכללו כלי רכב ברשימה הרשמית של משרד הסחר הטורקי, שמפרטת מוצרים האסורים ליצוא לישראל. אולם בענף מעריכים כי סגירת הנמלים ליצוא לישראל לא תאפשר לייבא מטורקיה גם כלי רכב באופן ישיר.
● טורקיה מפסיקה את המסחר עם ישראל: מה המשמעויות ואילו ענפים יפגעו?
● כותרות העיתונים בעולם | הפסקת המסחר עם ישראל, הדרישות של טורקיה והציוץ של ישראל כ"ץ
חלק מהיבואנים כבר הספיקו להיערך מראש. יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, למשל הספיקה להוציא לישראל השבוע משלוח של כ-1,500 כלי רכב שיוצרו בטורקיה. המפעל של טויוטה בטורקיה מייצר דגמים "אסטרטגיים" לשוק המקומי ובהם המשפחתית קורולה והקרוס-אובר החדש CH-R.
בוחנים את המצב
יבואנים אחרים ובהם כלמוביל, יבואנית יונדאי, שמייבאת מטורקיה את הדגמים I10, I20 ו-BAYON, רנו שמייבאת מטורקיה דגמים פרטיים ומסחריים שונים ודלק רכב, שמייבאת מטורקיה מסחריות ומשאיות של פורד, עדיין בוחנים את המצב. בענף מעריכים כרגע כי בסיוע היצרנים יוכלו היבואנים בישראל לרכוש ממדינות שכנות מלאים, שיוצרו עבור השוק הישראלי. בשנים האחרונות הגיעו בדרך זו אלפי כלי רכב חדשים של טויוטה ביבוא עקיף.
אולם גם בשיטה הזו ייווצרו עיכובים משמעותיים בשרשרת הלוגיסטית ובמועדי האספקה. בענף אומרים כי מספר יצרני רכב המייצרים בטורקיה פנו לממשלה לקבלת הבהרות בנושא היצוא אולם טרם קיבלו תשובה. בחודשים ינואר-אפריל השנה יובאו מטורקיה 8,696 כלי רכב, רובם פרטיים. זוהי ירידה של כ-18% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.