6 חודשי עבודות שירות לארי הרו, לשעבר ראש הסגל בלשכת רה"מ

גזר הדין ניתן בעקבות הסדר טיעון שחתמה הפרקליטות עם הרו כחלק מהסכם עד המדינה עמו בפרשות 1000 ו-2000 • במסגרת ההסדר הרו הודה והורשע בעבירה של מרמה והפרת אמונים בפרשת 3H גלובל • כן נגזרו עליו קנס של 700 אלף שקל וחצי שנת מאסר על-תנאי

ארי הרו / צילום: ניצן שפיר
ארי הרו / צילום: ניצן שפיר

6 חודשי עבודות שירות וקנס של 700 אלף שקל - זה העונש שנגזר היום (ד') על ארי הרו, ראש הסגל לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו. כן הוטלה עליו חצי שנת מאסר על-תנאי.

גזר הדין ניתן בעקבות הסדר טיעון שחתמה הפרקליטות עם הרו כחלק מהסכם עד המדינה שנחתם עמו בפרשות 1000 ו-2000 (תיקי נתניהו), וכלל הסכמה ביחס לעונש. במסגרת ההסדר הרו הודה והורשע בעבירה של מרמה והפרת אמונים בפרשת חברת 3H גלובל.

הרו יחל לבצע את עבודות השירות שהוטלו עליו החל מ-15 בספטמבר. 

דעה | הרשעת ארי הרו גילתה כיצד הפרקליטות ממשיכה להתעמר בחפים מפשע
יועמ"שית משרד ראש הממשלה: נתניהו לא שוחח איתי על קבלת מתנות מחבר

כתב האישום שבו הודה הרו מפרט כי לפני כניסתו לתפקיד ראש הסגל בלשכת נתניהו בינואר 2014, במסגרת בקשה להסדיר סוגיה שעניינה ניגוד העניינים, הרו ביצע מכירה פיקטיבית של חברה פרטית שהייתה בבעלותו ועסקה בייעוץ וליווי בתחומי מדיניות ממשלתית. לפי כתב האישום, הוא הציג ליועצת המשפטית במשרד ראש הממשלה מצג שלפיו ניתק את זיקותיו לחברה, הגם שבפועל המצב היה אחר. בהתאם לכך קיבל אישור להיכנס לתפקידו כראש הסגל של נתניהו.

הרו הורשע עוד כי פעל בניגוד עניינים נוסף. על-פי העובדות שבהן הודה, בשנת 2014 הזמינה חברה בשם ניפ גלובל בע"מ את נשיא מדגסקר לישראל, וזה מצדו התנה את הביקור בישראל בקיום פגישה רשמית עם הנשיא או עם ראש הממשלה. לאחר שמשרד החוץ סירב לבקשה לפגישה, פנו נציגי חברת ניפ להרו, שהפנה אותם לחברת 3H. בעקבות פנייה זו, על-פי הכתוב, הוסכם כי 3H תעניק לניפ שירותי קשרי ממשל בקשר לביקור נשיא מדגסקר. הרו הודה כי סייע בתיאום הפגישה בין נשיא מדגסקר לראש הממשלה, כשהוא פועל במצב של ניגוד עניינים בין תפקידו הציבורי לאינטרס האישי שלו.

את המדינה ייצגה עו"ד מורן ברטפלד מפרקליטות מיסוי וכלכלה. את הרו ייצג עו"ד רועי בלכר.