מאי 2024 היה חודש מוצלח מבחינת ההכנסות של רוב ענפי המשק בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, וזאת למרות מצב-הרוח הלאומי בצל המלחמה ויוקר המחיה הגואה - כך עולה ממדד הפניקס גמא.
● הוויתור על המבצעים הגדולים השתלם: רווחי חברות האופנה נסקו
● שתי חברות תעופה גדולות חזרו לפעול בארץ, אבל אין הורדת מחירים באופק
הענפים שרשמו את הגידול הגבוה ביותר במחזורי הקניות בהשוואה למאי 2023 הם המזון, בתי הקפה והמחשבים עם כ-14%.
בענף התיירות נרשמה עלייה של 7%, בחשמל 6%, באופנה וההנעלה 5%, ובאופטיקה 3%. בפניקס גמא מסבירים את העלייה בכך שהמצב הביטחוני והיעדר הטיסות גרמו ליותר ישראלים להישאר בארץ, כך שבמקום "לבזבז" את כספם בחו"ל, הוצאותיהם בתוך המדינה גדלו.
"בשל עליית המחירים היינו מצפים לראות גם עלייה בגובה הקנייה הממוצע ברוב הענפים, אך בפועל אנו רואים שהעלייה במחזור הקניות נובעת בעיקר מגידול במספר הקניות הממוצע", מציין נדב לחמני, מנכ"ל קונטרול מבית הפניקס גמא.
"הציבור בוחר להרכיב את סל הקניות שלו ממוצרים זולים יותר, וכן מפצל את הקניות שלו בין מספר חנויות בהתאם למבצעים שהן מציעות לצרכנים".
בעוד שחודש מאי כולו היה במגמה חיובית, דווקא השבוע האחרון שלו (26.5-1.6.24) היה חלש יחסית עם ירידות במחזורי הקניות בשבעה ענפים בולטים במשק. ההשוואה נעשית הן מול השבוע הקודם והן מול שבוע עסקים רגיל לפני המלחמה (בתחילת ספטמבר).
הירידה הגדולה ביותר נרשמה במחזור הקניות של ענף האופטיקה (14%), ולאחר מכן ענף התיירות והנסיעות (10%), שדווקא הראה התאוששות לאחרונה. ענף המחשבים ירד ב-7%, וענף האופנה ב-5%.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.