שני ילדיו של זהר זיסאפל קיבלו מניות בשווי 23 מיליון דולר

יום לפני שנפטר אשתקד העביר זהר זיסאפל, מחלוצי תעשיית ההייטק בישראל, את החזקותיו בחברות רדקום וסרגון לילדיו מיכאל וכליל, בחלקים שווים

זהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי
זהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי

כשנה לאחר מותו של היזם זהר זיסאפל ז"ל, החזקותיו בשתיים מהחברות הציבוריות בקבוצת הטכנולוגיות רד, שאותה הקים עם אחיו יהודה ז"ל, עברו לידי שני ילדיו, מיכאל וכליל זיסאפל - כך עולה מדיווחי החזקות שפורסמו בסוף השבוע בוול סטריט. החברות עליהן מדובר הן רדקום וסרגון, ושווי השוק של המניות המועברות הוא כ-23 מיליון דולר. 

הכירו את האיש שפתח ערוץ יוטיוב כדי להמליץ לנו מה לעשות עם הכסף
500 חברות עמדו למבחן בעונת הדוחות הזו בוול סטריט. אלה התוצאות

זהר זיסאפל נפטר בשנה שעברה, בגיל 74. לפי הדיווח, יום לפני מותו הוא העביר ללא תמורה את החזקותיו במניות שתי החברות לילדיו, בחלוקה שווה. ד"ר מיכאל זיסאפל הוא רופא בבית החולים איכילוב, וכליל זיסאפל היא סופרת.

רדקום, המנוהלת על-ידי המנכ"ל הזמני חיליק איטקין, מספקת לחברות תקשורת פתרונות בנוגע לתובנות רשת התקשורת ונסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 140 מיליון דולר; וסרגון, בניהולו של דורון ארזי, מספקת פתרונות לתחום התקשורת האלחוטית ו-5 G (הדור החמישי בסלולר), ושווי השוק שלה עומד על 211 מיליון דולר. ברדקום מכהנת כיו"ר פעילה רחל (חלי) בן נון, שהייתה בת זוגו של זהר זיסאפל.

לפי הדיווחים, בחברת רדקום מחזיקים כעת מיכאל וכליל זיסאפל במשותף במעל מיליון מניות של רדקום (החזקה של 4.38% מהון המניות של החברה לכל אחד), ששווין מגיע כיום ל-12.1 מיליון דולר. בסרגון ההחזקה היא בשיעור של 2.55% מההון לכל אחד, כך ששווי ההחזקה במשותף הוא מעל 10.5 מיליון דולר.

מעניין לציין כי הדיווח ברדקום בוצע בפורמט של משקיעים אקטיביסטיים, בעוד שבסרגון הדיווח היה של משקיע רגיל (פסיבי). יחד עם זאת, השניים ציינו בדיווח על ההחזקה ברדקום כי אין להם בשלב זה כל תוכנית לבצע מהלכים אקטיביים הנוגעים להחזקתם בחברה.

האבות המייסדים של ההייטק הישראלי 

במרץ השנה, כעשרה חודשים לאחר מותו של זהר, נפטר גם אחיו הבכור יהודה זיסאפל, בגיל 81. שני האחים נודעו כשניים מהאבות המייסדים של תעשיית ההייטק בישראל; הם הקימו עשרות חברות, ובשנים האחרונות השקיעו בחברות של יזמים אחרים. שניהם נולדו בתל אביב ובהמשך השלימו תארים ראשונים ושניים בהנדסת חשמל בטכניון ותארים שניים נוספים במנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב. שניהם גם קיבלו תארי דוקטור לשם כבוד מהטכניון, על תרומתם לפיתוח ההייטק ולחינוך טכנולוגי ומדעי. הם גם תרמו עשרות מיליוני שקלים לטכניון.

יהודה וזהר זיסאפל הקימו יחד את קבוצת רד בינת, שבהן חברות העוסקות בציוד תקשורת על סוגיו השונים, ובמקביל הייתה להם גם זרוע נדל"ן משמעותית, שמחזיקה בנכסים בתל אביב (רמת החייל), בירושלים ובניו ג'רזי שבארה"ב.

הזיסאפלים הקפידו להחזיק לרוב חלק קטן מהמניות בחברות קבוצת רד בינת הציבוריות. עד חודשים לפני מותו, יהודה היה יו"ר חברת רדוור שמנהל בנו רועי זיסאפל, והחזיק ב-4.6% מהון המניות שלה; רדוור נסחרת כיום בשווי של 722 מיליון דולר בנאסד"ק. זהר החזיק כאמור במניות רדקום וסרגון, לאחר שלפני מספר שנים מכר את יתרת מניותיו בחברת סיליקום, גם היא מהקבוצה.