ישראלית נוספת על הכוונת של השורטיסטים בוול סטריט

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש • בטאוואר שואפים להגדיל את התגמולים למנכ"ל הוותיק ראסל אלוואנגר • אלוט עלתה בכ-6% תוך יומיים לאחר שקרן Outerbridge הגדילה החזקה במניות החברה • ומאנדיי נסחרה בתנודתיות לאחר שפורסם דוח של שורטיסט שצופה דאונסייד של 30% במניה

ראסל אלוואנגר (טאואר), ערן זינמן ורועי מן (מאנדיי), אייל הררי (אלוט) / צילום: ענבל מרמרי, נתנאל טוביאס, איל יצהר
ראסל אלוואנגר (טאואר), ערן זינמן ורועי מן (מאנדיי), אייל הררי (אלוט) / צילום: ענבל מרמרי, נתנאל טוביאס, איל יצהר

שני הימים האחרונים של שבוע המסחר בוול סטריט הסתיימו במגמה מעורבת ועם תנודות מתונות במדדים המובילים. מדד דאו ג'ונס עלה ביומיים ב-0.8%, מדד S&P 500 ירד ב-0.4% ומדד נאסד"ק איבד 1%. אלה המניות הישראליות שבלטו במסחר או פרסמו דיווחים מעניינים:

מה עושים עם 100 אלף שקל בשנתיים? המדריך למשקיע לטווח הקצר 
מה עושה החטיבה המסתורית של סיטיבנק, שמניבה לו מחצית מהרווחים 

מאנדיי: שורטיסט צופה דאונסייד של 30% במניה

מניית מאנדיי  נסחרה בתנודתיות בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע: ביום חמישי המניה ירדה ב-3.3%, ולמחרת טיפסה ב-3.3% למחיר של כ-225 דולר, המשקף לחברה שווי של 11 מיליארד דולר. הטלטלה במניה הגיעה על רקע דוח של שורטיסט מיום חמישי. Hedgeye, שמגדירה את עצמה כחברה המספקת מחקר איכותי למשקיעים, הכניסה את מניית מאנדיי לרשימת המניות שהיא ממליצה עליהן בשורט והעריכה שיש סיכון לדאונסייד של 30% במניית מאנדיי ב-9-12 החודשים הבאים.

לפי Hedgeye, מאנדיי, המספקת מערכת הפעלה לעבודה, צמחה בממוצע ב-27% בשנים האחרונות וב-2023 היו לה 225 אלף לקוחות. עם זאת, להערכתם הניסיונות של מאנדיי להתרחב לתחומים נוספים הציגו הצלחה מוגבלת ושיעורי חדירה נמוכים.

מאנדיי הוקמה ומנוהלת על-ידי ערן זינמן ורועי מן. לפי נתוני וול סטריט ג'ורנל, רוב האנליסטים שמסקרים את מניית מאנדיי מחזיקים בהמלצות חיוביות, ורק אנליסט אחד ממליץ עליה בהמלצת תשואת חסר. מחיר היעד הממוצע של האנליסטים למניה הוא כ-261 דולר, פרמיה של 16% על המחיר הנוכחי בנאסד"ק.

טאואר: האסיפה תצביע על העלאת התגמולים למנכ"ל

יצרנית השבבים טאואר  מבקשת להגדיל את התגמולים למנכ"ל הוותיק ראסל אלוואנגר. החברה פרסמה זימון לאסיפת בעלי מניות שתתכנס ב-31 ביולי ובה יצביעו בעלי המניות על כמה הצעות, ביניהן העלאת שכרו של אלוואנגר והקצאה של תגמול הוני עבורו.

ועדת התגמול של דירקטוריון טאואר מבקשת להעלות את שכרו השנתי של אלוואנגר ב-5% מכ-948 אלף דולר לכ-995 אלף דולר, ומציינת בין היתר את ניסיונו הרב, כישוריו והידע שלו בתעשיית השבבים, לצד הצלחתו של אלוואנגר בהשגת נתחי שוק ושיפור המצב הפיננסי של החברה מאז שהצטרף אליה ב-2005 (כזכור, אלוואנגר הגיע לטאואר כשהייתה במשבר נזילות משמעותי והוביל אותה לרווחיות וצמיחה). בדירקטוריון סבורים שהשכר של אלוואנגר צריך להיות תחרותי בהשוואה לחברות דומות.

במקביל מבקשים בטאואר להקצות לאלוואנגר הקצאה הונית. בחברה מציינים שלפי נתונים השוואתיים, האפסייד בהקצאה ההונית של טאואר נמוך משל חברות דומות. לאחר בחינה של הנתונים החליטה ועדת התגמול (בכפוף לאישור האסיפה) להקצות לאלוואנגר תגמול הוני שנתי ששווה לשמונה פעמים שכרו השנתי (כ-7.96 מיליון דולר אם העלאת השכר תאושר וכ-7.58 מיליון דולר אם לא תאושר). מתוך ההקצאה, 40% יהיו מניות חסומות רגילות ו-60% על בסיס עמידה בביצועים. בזימון לאסיפה מודגש שבכל מקרה התגמול ההוני הכולל לעובדים ולדירקטורים כולל המנכ"ל לא יעלה על 10% מהון המניות של החברה בדילול מלא.

הצעה נוספת באסיפה נוגעת לתגמול ההוני לטווח ארוך. בחברה מציינים שעל רקע בדיקה של חברת ייעוץ עצמאית, ועדת התגמול שקלה איך לייצר מנגנון תמריץ ארוך טווח. הוחלט להקצות לאלוואנגר 217,500 מניות חסומות נוספות אם המניה תגיע תוך חמש שנים ל-80 דולר (ממוצע של 20 ימי מסחר רצופים), וזאת לעומת כ-39 דולר היום. שווי התגמול מגיע לכ-4.5 מיליון דולר. במקרה שהמניה תגיע ל-75 דולר אלוואנגר יקבל חלק יחסי מהתגמול. בחברה סבורים שכדי להגיע למחיר היעד שנקבע, טאואר תצטרך להגדיל את הכנסותיה ואת שולי הרווח שלה.

מניית טאואר עלתה ב-28% מתחילת השנה, אחרי שאיבדה 29% ב-2023 בעקבות ביטול מכירתה לאינטל. שווי החברה כיום כ-4.3 מיליארד דולר.

אלוט: Outerbridge הגדילה החזקה ומצפה לאסטרטגיה חדשה

קרן ההשקעות האמריקאית Outerbridge Capital הגדילה את ההחזקות שלה בחברת הטכנולוגיה אלוט כשרכשה בשבועות האחרונים מניות תמורת 1.2 מיליון דולר, במחירים של 2.05-2.15 דולר למניית אלוט. הקרן היא בין בעלי המניות הגדולים בחברה.

מניית אלוט  עלתה בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע בארה"ב ב-5.9% למחיר של 2.16 דולר, שמשקף לחברה שווי שוק של 83 מיליון דולר. מדובר על ירידה של 92% במניה מהשיא של 2012, אך על עלייה של 67% לעומת השפל אליו היא הגיעה לפני חצי שנה.

הקרן האמריקאית מחזיקה במצטבר בכ-9.3% מהמניות באמצעות מספר גופים. היא רכשה את מניות אלוט בעבר במחירים גבוהים משמעותית מהמחיר הנוכחי. לפי הדיווח על הגדלת ההחזקה, הקרן "מכירה בצעדים שנקטה החברה בשנה האחרונה. בקרן מציינים לטובה את הפעולות של אלוט ותומכים במנכ"ל ובסמנכ"לית הכספים שמונו לאחרונה - אייל הררי וליאת נחום שהחליפו את ארז ענתבי וזיו לייטמן, ומצפים מהם להציג את האסטרטגיה שלהם ברבעונים הקרובים.