חופשת הקיץ שנפתחה בחודש יולי הגדילה את הביקושים לתרבות ופנאי וחופשות, אך למרות זאת נרשמה ירידה מצרפית של כ־3% ברכישות הישראלים מאתרי האונליין, בהשוואה לחודש הקודם - כך עולה מנתוני שופ אנליטיקס.
● מרתה סטיוארט תככב בקמפיין חדש של פייבר הישראלית
● מ-BUYME לוולט: תומר כהן מונה למנכ"ל וולט ישראל
לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל שופ אנליטיקס, "העדות היחידה בדירוג החודשי למצב הביטחוני היא קיטון בהזמנות כרטיסי הקולנוע, והירידה של BUYME נובעת מכך שעברנו את הגל של קניית מתנות לגננות. בשאר התחומים נראה שהישראלים ממשיכים לקנות הכול מהכול".
הסיבה לירידת טמו
שלושת האתרים הסיניים הגדולים מרכזים כ־71% מכלל ההזמנות באתרים הבינלאומיים בחודש יולי. עם זאת, בעוד עלי אקספרס ושיין שומרים על הפסגה, אתר TEMU רושם ירידה של כ־17% במספר ההזמנות לעומת החודש הקודם, ומידרדר מהמקום השלישי לחמישי. "ניתן לייחס את הירידה למחיר מינימום להזמנה שהאתר הוסיף, שעומד כעת על 130 שקל", מציין יעקובי.
במקום השלישי מתברג החודש אתר אמזון, שרושם עלייה של כ־32% במספר ההזמנות. התחרות הסינית מאתגרת את האתר האמריקאי, שמרחיב את קטלוג המוצרים הזולים שנמכרים בו לצד העמקת מבצעים.
עם תחילת החופש הגדול גדלה הפופולריות של אתר בוקינג, שמתמקם במקום הרביעי ומציג עלייה של כ־21% במספר ההזמנות לעומת החודש הקודם. בין היעדים המבוקשים נמנות ערי אירופה - רומא, בודפשט, אמסטרדם ופריז, שבה התקיימה החודש האולימפיאדה. אתר נוסף מתחום החופשות הוא Airbnb, המתמחה בהשכרת דירות לטווח קצר, שמתמקם במקום התשיעי ומציג עלייה של כ־10% במספר ההזמנות.
העשירייה המובילה כוללת שני אתרי אופנה בריטיים: נקסט, שרשם ירידה של כ־27% במספר ההזמנות (ממוצע הזמנה: 226 שקל, מתחת לרף של 75 דולר המחייב בתשלום מע"מ); ואסוס, שרושם גם הוא ירידה דומה, אשר תואמת את דיווחי החברה באפריל על ירידה משמעותית בהכנסות. לעומת זאת, נראה כי הישראלים מגלים מחדש את האתר של מרקס אנד ספנסר, שנמצא במגמת שיפור וממוקם בעשירייה השנייה.
המהלך של טרמינל X
הירידה הגדולה בחודש יולי נרשמת באתרים הישראלים: כ־11% פחות הזמנות. אתר שופרסל ממשיך לככב במקום הראשון, וסופר־פארם חוזר למקום השני - אחרי ש־BUYME חוזר כאמור "למקומו הטבעי".
במקום הרביעי נמצא אתר האופנה טרמינל X מקבוצת פוקס, שרושם החודש עלייה של כ־13% במספר ההזמנות לעומת החודש הקודם, כאשר גובה הזמנה ממוצעת עומד על 318 שקל. בימים אלה נכנס האתר גם לקטגוריית הספורט המקצועני עם מגוון מוצרים של נייק, אדידס ופומה, ומעניין יהיה לעקוב כיצד ישפיע המהלך על ביצועיו.
אתר Ace חוזר לעשירייה המובילה, ומתמקם במקום התשיעי עם עלייה של כ־34% במספר ההזמנות לעומת יוני, כאשר המוצרים הנמכרים ביותר הם מתחום האחסון והארגון. אתר סטימצקי סוגר את העשירייה, כאשר מרבית המוצרים שנמכרו הם ספרי ילדים ומשחקי קופסה.
אתר הסופר החברתי של ההסתדרות, שעורר עניין רב עם עלייתו לאוויר, ממוקם בעשירייה השנייה והחודש מציג גידול של 27% במספר ההזמנות. למעשה, נפח ההזמנות בו דומה לזה של לרשתות מוכרות כמו קשת טעמים - על אף שהוא פונה לחברי ההסתדרות בלבד.
החודש בדקנו גם כיצד תקופת המלחמה משפיעה על אחת הפעילויות הפופולריות ביותר בחופש הגדול: ביקור בבתי קולנוע. הנתונים מצביעים על ירידה של 24% בהזמנות הסרטים לעומת יולי 2023. הכרטיסים נרכשו בשש רשתות פופולריות, לפי הסדר הבא: סינמה סיטי (כ־45% מסך ההזמנות בקטגוריה), פלאנט, הוט סינמה, מובילנד, קולנוע לב ורבן חן (שיחד עם פלאנט נמצאת בבעלות תיאטראות ישראל). יוקר המחיה משפיע גם כאן, וניכר כי ישראלים רבים מנצלים שוברים והטבות ממועדוני צרכנות בקניית הכרטיסים.
כך נאספו הנתונים חברת שופ אנליטיקס, בראשות נתי יעקובי, היא חברת מחקר טכנולוגי המפעילה ומתחזקת פאנל המונה 3,200 צרכנים בני 15 ומעלה הרוכשים בדיגיטל. הצרכנים נחלקים ביחס שווה בין נשים וגברים, ומייצגים שכבות גיל, קבוצות אוכלוסייה ופריסה גיאוגרפית על פי אזורי מגורים משתנים. החברים במאגר מאפשרים לחברת שופ אנליטיקס גישה לתיבת המייל שלהם לטובת ניתוח הזמנות האונליין שהם מבצעים, כך שכאשר מתקבל אישור להזמנה או חשבונית קנייה, החברה מקבלת את המידע במקביל - לרבות תוכן ההזמנה וסכום הרכישה. צרכני המאגר מתוגמלים על כך. באופן הזה החברה מנטרת את הזמנות הישראלים באונליין, הן מאתרים מקומיים והן מאתרים בינלאומיים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.