לאחר כמעט שנה שלא פעלה בישראל, חברת התעופה הבריטית וירג'ין אטלנטיק צפויה לשוב לפעילות ב-25 בספטמבר. וירג'ין מפעילה טיסות ללונדון ומאפשרת טיסות המשך לניו יורק. לפי פרסומים זרים, החברה תפעל במתכונת שונה ותוסיף עצירה בלרנקה להחלפת צוותים בטיסה מבריטניה לישראל, בדומה לזו שמבצעת חברת התעופה בריטיש איירווייז מאז שובה לפעילות בישראל. העצירה נועדה לסייע לצוותים להימנע משהיית לילה בישראל, והנוסעים לא יצטרכו לרדת מהמטוס במהלכה. הטיסה בכיוון ההפוך, מישראל לבריטניה, תישאר ישירה לפי הדיווח.
● חדשות התעופה | ריינאייר מבטלת טיסות גם בחגים, והחברה שמשיקה קו חדש לברלין
● חדשות התעופה | שדות התעופה המקושרים בעולם: רק אחד מהיעדים של אל על בפנים
● חדשות התעופה | החל מ-45 דולר: לאילו יעדים תמצאו טיסות זולות במיוחד למרות גל הביטולים
וירג'ין אטלנטיק הפסיקה את פעילותה בישראל באוקטובר 2023, עד אז הפעילה שתי טיסות יומיות ללונדון. חזרתה המתוכננת בסוף החודש תהיה במתכונת מצומצמת, עם טיסה יומית בלבד במקום שתיים. ככל הנראה, וירג'ין אטלנטיק תפעיל את טיסותיה לתל אביב במטוס מרווח יותר מזה של המתחרה בריטיש איירווייז, שהעבירה את טיסותיה לישראל למטוסים צרי גוף איירבאס A321.
חזרתה הצפויה של וירג'ין תסייע להגדיל את ההיצע לארה"ב ולאפשר חלופה לטיסות הישירות של אל על לניו יורק, עבור אלה שמוכנים לעצור בעצירת ביניים אחת או יותר על-מנת להקטין את עלויות הטיסה. באל על, החברה היחידה שמפעילה כיום טיסות ישירות לארה"ב, מעידים על קושי לתת מענה לביקושי השיא, עד כדי כך שבאחת הטיסות שהוסיפו 280 מושבים לניו יורק הם נמכרו ב-3 דקות. מבדיקת גלובס עולה כי כמעט ולא נותרו מקומות בטיסות לניו יורק בחגים הקרובים, ורוב המושבים הפנויים הם במחלקות הפרימיום והביזנס. המחירים, בהתאם, נעים בין 4,500 דולר ל-7,500 דולר.
חברות תעופה בינלאומיות נוספות החלו לחזור לישראל בהדרגה במהלך השבועיים האחרונים. לאחר גל ביטולים שנמשך כחודש, קבוצת התעופה הגדולה בעולם לופטהנזה שבה לישראל, ומזה שבוע פועלת בישראל באמצעות חברות התעופה לופטהנזה איירליינס, אוסטריאן איירליינס, בראסלס איירליינס, סוויס ויורווינגס שמפעילות טיסות ל-6 יעדים משמעותיים במערב אירופה, בהם פרנקפורט, מינכן, וינה, ציריך, בריסל ודיסלדורף. גם חברת התעופה ITA האיטלקית שבה לפעול בנתב"ג ומפעילה טיסות ישירות לרומא.
ריינאייר מצמצמת את היעדים מישראל, ובענף חוששים מביטול גורף
בינתיים, בריינאייר מראים סימני היסוס לקראת החזרה לישראל. במהלך סוף השבוע האחרון, ומיד לאחר שהודיעה על הקפאת הפעילות עד סוף אוקטובר, חברת הלואו קוסט האירית הסירה ממערכת ההזמנות שלה את האפשרות להזמין כרטיסי טיסה מחודש נובמבר והלאה ליעדים אליהן תכננה להפעיל טיסות ישירות, ביניהם באדן באדן, אתונה, בארי, בולוניה, בוקרשט, מלטה, מרסיי, ממינגן, נאפולי, פוזנן, סופיה, סלוניקי, טורינו, ונציה, וילנה.
לא מדובר בביטול גורף של טיסות החברה, ונכון לשעה זו, מערכת ההזמנות מאפשרת רכישת כרטיסים ליעדים בריסל, ברלין, בודפשט, קרקוב, מילאנו, פאפוס, רומא ווינה, עם חזרת החברה בסוף אוקטובר.
בענף חוששים כי הסרת הטיסות עלולה לרמז על ביטולים נוספים שעתידים לבוא, גם ביעדים שעדיין זמינים במערכת ההזמנות במחירים אטרקטיביים, כגון כרטיסים לחודש נובמבר (בין 2-7 לילות) לפאפוס החל מ-50 אירו, לבריסל החל מ-65 אירו, לוינה החל מ-66 אירו ולקרקוב החל מ-74 אירו.
ככל הנראה, הסיבה למחירים הנמוכים היא ההיתכנות הגבוהה לביטול הטיסות, לכן יש לשקול היטב את רכישת הכרטיסים.
עוד 3 דברים שקרו בענף:
● החל מדצמבר הקרוב, סאן דור (אל על) תפעיל לראשונה טיסות לליון שבצרפת. החברה תפעיל שתי טיסות שבועיות בימים ראשון וחמישי, החל מ-299 דולר לכרטיס הלוך ושוב.
● חברת התעופה בלו בירד, שהודיעה בשבוע שעבר על פתיחת יעד חדש לברלין, שוקלת את הרחבת הפעילות ליעד חדש במזרח אירופה.
● וויזאייר מציעה מבצעי סתיו ומבטיחה כי לקוחות שטיסתם בוטלה יוכלו לקבל החזר כספי או שובר למימוש עתידי של כ-120% מהתשלום.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.