ענקית התעופה האמריקאית דלתא איירליינס מודיעה הבוקר (ד') על השעיית הטיסות לישראל עד סוף מרץ 2025.
מהחברה נמסר: "דלתא ממשיכה לעקוב אחר המצב הביטחוני המשתנה ולהעריך את פעילותה על-פי הנחיות ביטחון ודיווחי מודיעין, ותעדכן בהתאם לצורך".
בהמשך ההודעה החברה לא שוללת ביטולים נוספים: "כרגיל, הבטיחות של הלקוחות והצוות נשארת בעדיפות עליונה. על הלקוחות להיות מוכנים לשינויים אפשריים בלוח הטיסות של דלתא לתל אביב, כולל ביטולים נוספים באופן מתגלגל".
● המגבלה הגדולה הוסרה, אז למה חברות התעופה האירופיות לא ממהרות לחזור לישראל?
● בעיצומו של משבר תעופה: שתי חברות חדשות נכנסו לשוק הישראלי
רק אתמול (ג') הודיעה ענקית הלואו קוסט וויזאייר על ביטול דרמטי שגולש לשנת 2025, ונראה כי יותר ויותר חברות מוותרות מראש על הפעילות בישראל בשנה הקרובה. גם חברות כמו KLM ווירג'ין אטלנטיק ויתרו על הפעילות בישראל בשנה הקרובה בגל הביטולים הנוכחי.
נזכיר כי בגלי ביטולים קודמים היו חברות תעופה שהודיעו על השעיית הטיסות עד לשנה הבאה, בהן: אמריקן איירליינס, איזיג'ט, אייר קנדה, וריינאייר. כמו כן, חברות תעופה כמו יונייטד איירליינס ואייר קנדה למשל אפילו לא נקטו תאריך חזרה, אלא ביטלו את טיסותיהן עד להודעה חדשה.
דלתא מפעילה בשגרה טיסה ישירה יומית לשדה התעופה JFK שבניו יורק. נזכיר כי החברה שבה לפעול בישראל לפרק זמן קצר בין יוני לסוף יולי, עד להסלמה האזורית שהחלה בסוף יולי עם חיסולי הבכירים של חיזבאללה וחמאס בלבנון ובטהרן. תחילה החברה האריכה את השעיית הטיסות לפרקי זמן קצרים של ימים בודדים, לאחר מכן עד אחרי חגי תשרי, וכעת היא מאריכה את הביטולים באופן המשמעותי ביותר עד סוף מרץ בשנה הבאה.
הביטול של דלתא, יחד עם הביטולים המוקדמים של חברות התעופה האמריקאיות, משאיר את אל על לבד על קו תל אביב-ניו יורק המבוקש, לאחר תקופה ארוכה שפעלה בו לבדה.
התפוסה באל על תזנק
כיום ניתן להגיע עם אל על ישירות לארה"ב ב-50 טיסות שבועיות לניו יורק (גם JFK וגם ניוארק), לבוסטון, למיאמי, ללוס אנגלס ולפורט לודרדייל בפלורידה, אולם בחברה הודו עוד לפני הביטול של דלתא כי יש קושי לעמוד בביקושים העצומים בתקופות בהן החברה נותרה לבדה. נזכיר כי גם האפשרות לטוס עם טיסות מעבר מצטמצמת נוכח הביטולים של חברות התעופה האירופיות, בהן לופטהנזה אייר פראנס, KLM, ITA ולוט. לכן, נראה כי הטיסות לארה"ב יהפכו למצרך נדיר ויקר.
עיקר ההשפעה של הביטול של דלתא היא תוספת לחץ על חודשים ינואר פברואר ומרץ, שהיו יחסית פנויים עד כה, וכעת לקוחות שרכשו כרטיסים בדלתא יוכלו לעבור לטיסות אל על הודות להסכם "קוד שייר" בין החברות. אולם נהירה של לקוחות דלתא לטיסות אל על צפויה להעלות את התפוסה בטיסות אל על באופן דרמטי, בעיקר בחודש מרץ המבוקש, וכשהיצע המושבים יורד - המחירים עולים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.