גל תורן וקמפיין המילואימניקים של בנק לאומי כובשים את המקום הראשון בזכירות ובאהדה

קמפיין החתונות של בנק לאומי, שנמצא באוויר כבר כחודש, עלה השבוע עם מספר זוגות ובהשקעה של כ-700 אלף שקל לפי נתוני יפעת בקרת פרסום • מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי סופר-פארם שנייה בזכירות ו-KASHCASH שנייה באהדה • הפרסומות הזכורות והאהובות

קמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
קמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

המלחמה נוכחת כמעט בכל דקה בחיינו. אי-אפשר לנשום בלי לקחת אותה לריאות. בהפסקת הפרסומות יש גופים מסחריים שמנסים לתת הפוגה קלה ממנה, ויש כאלה - כמו בנקים - שדווקא מעוניינים להדגיש כי הם מגויסים למאמץ, גם יותר משנה אחרי מתקפת ארגון הטרור חמאס. אחד מהם הוא בנק לאומי, עם קמפיין זוגות המילואימניקים.

אחרי ששרף 100 מיליון שקל לפחות: מיזם התקשורת של ניר צוק נסגר
ניתוח גלובס | הכוח הכלכלי והאינטרסים: מה עומד מאחורי החוק לשינוי מדידת הרייטינג

בקצרה, הבנק מציע לממן חתונות - אולם, מזון, די ג'יי ועוד - של שני בני זוג ששירתו במילואים בשנה החולפת. בתחילה עלתה הפרסומת שבה גל תורן מסיע זוג לחתונתו (בסגנון "חתונה ממבט ראשון"), ולאחר מכן שודרו נגזרות של הפרסומת עם זוגות נוספים. התוצאה השבוע: מקום ראשון הן בזכירות והן באהדה. הבנק הוא גם המפרסם השלישי בגודלו השבוע, לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, עם כ-700 אלף שקל.

בניגוד לשבועות אחרים, הפעם יש מתאם בין ההובלה בהשקעה הכספית להובלה בזכירות. כך, לפי נתוני יפעת, סופר-פארם היא הגוף המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר - כמיליון שקל. מדובר בפרסומת מוקפדת בשחור-לבן, בהשתתפות שני רקדנים מלהקת המחול של ענבל פינטו ואבשלום פולק, המקדמת את הבשמים החדשים שהגיעו לרשת. רשת הפארם מתמקמת במקום השני בזכירות, ויש להניח שזאת הודות גם לנוכחות הקבועה על המסך, לשפה הפרסומית שנשמרת ולקמפיין המשפיענים.

קמפיין סופר פארם / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
 קמפיין סופר פארם / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

ההשקעה השנייה בגודלה, כ-800 אלף שקל, שייכת ל-free TV ולקמפיין שחוזר לספת הפסיכולוג הירוקה, שבה מדברים על החיים שהשתנו עם המעבר לפלטפורמת הסטרימינג. הפעם יושבת על הספה "נופר מצוות כלנית", שבפרסומת הקודמת קרסה מעומס פניות הניתוק שהגיעו למוקד שירות של חברה אחרת. הפרסומת מתמקמת במקום השלישי בזכירות.

לפני כשלושה שבועות הושקה בישראל אפליקציה חדשה בשם KASHCASH להעברת כסף מזומן בין אנשים ולביצוע תשלומים ללא כרטיס אשראי, שמאחוריה עומד יזם הפינטק פרופ' דודי גרשון. ב-KASHCASH בחרו שלא לעבוד עם משרד פרסום ויצרו פרסומת בהפקה עצמית שביים יונתן גורפינקל, ולתסריט שלה אחראים אילן שפלר (לשעבר באומן ומקאן) וגיא בורודה (בורודה-קפלן).

ישראל קטורזה בקמפיין של אפליקציית התשלומים החדשה ''קשקאש'' / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
 ישראל קטורזה בקמפיין של אפליקציית התשלומים החדשה ''קשקאש'' / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

הסטדנאפיסט ישראל קטורזה נבחר כפרזנטור, שנמצא בסיטואציה שבה יותר מדי בני משפחה מבקשים ממנו כסף מזומן, כולל האם. אפשר לתהות עד כמה הגישה שלפיה רק האב הוא כספומט עדיין רווחת בימינו, אך הפרסומת מתמקמת במקום השני והגבוה באהדה.

מייד אחריה בדירוג האהדה מתמקמת הפרסומת של מותג מוצרי הניקיון טאצ', שבה מככבים מאור בוזגלו, ארבעת הילדים ואשתו מירן - המאמנת שמנהלת את קבוצת ניקוי הבית. הפרסומת פונה הן לאוהדי ספורט והן לצופי סדרת הדוקו-ריאליטי "הבוזגלוס", ומצליחה להעלות חיוך על הפנים גם בימים קשים אלה.

המשרד האהוב

המשרדים האחראים לפרסומות האהובות ביותר הם מקאן תל אביב (בנק לאומי) וענבר-מרחב G (טאצ'). במקום השני באהדה נמצאת הפרסומת העצמית של KASHCASH, שיצרו יונתן גורפינקל, אילן שפלר וגיא בורודה. 

הבחירה של מכבי

קופת החולים מכבי, שהחליפה משרד פרסום לפני כשנה וחצי (מיהושע TBWA למקאן תל אביב), בוחרת כעת פרזנטורים חדשים אחרי 12 שנים עם אדיר מילר: יניב ביטון, יעל שרוני ושירה נאור. 

צניחה בהשקעה

ההשקעה בפרסום יורדת מ-26.5 מיליון שקל בשבוע שבו חל יום כיפור, ל-18 מיליון שקל בלבד השבוע. 

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב-20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.